• 2
  • 3
2010-06-17, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiegHeil
Alltså shit, jag vet, jag är oansvarig, efterbliven och wt. Ni behöver inte påpeka det.

Jag har varit ute på en knarkturne och förstört mitt liv lite mer, alltså jag har levt utanför det svenska samhället, så har inte dragit upp detta. Det blev aldrig att jag tog tag i det, fick in cashen på en kompis konto som inte skulle bli upptaxerad för några av mina lönebetalningar. Det gick den på en utbetalning som var för två månaders jobb. Sen drog jag. Nu ska jag bli hederlig igen och jobba, och ja, jag måste ha en startsumma för dra in lite osynliga stålar. När jag väl har det så ska jag gladeligen betala mina skulder som säkert nått en astronomisk summa på några millar...

Så again, jag vet att det går, hjälp mig nu.

Jag kommer göra 3 månaders jobb innan jag vill börja avbetala. Hur gör jag detta?

Konto utomlands?

Kompis konto?

Kontant från arbetsgivaren? (för nojjigt att fråga)

Det känns inte som säkra idéer. Går det inte att utnyttja något kryphål, som att jag skrivs in som praktikant, startar en firma på målvakt, "säljer" något dyrt till min arbetsgivare och köper inventarier till mitt företag?
Ska jag samla ihop allt till en klumpsumma eller är jag redan bokförd första dagen jag rapporteras som anställd?

Då svarar jag då ingen verkar veta hur det ligger till. KF kommer kontakta din arbetsgivare och fråga hur mycket du har i lön. Efter det så bestämmer dom hur mycket du kommer få behålla. Detta kommer du få i lön. Resten betalar din arbetsgivare till KF. Kommer att stå på Lönespecen Utmätt belopp. Du kan alltså öppna ett konto på månen om du vill. Spelar nada roll då pengarna dras innan dom ens är utbetalda.

Börjar du jobba Nu så lär inge kf få reda på det förrens nästa deklaration så då är du safe i 1 år ca. Du kan även lösa det genom att vara timanställd då har du ju ingen fast lön. Alt låg lön och provition.

Alt 2 är lite drygare men det är att byta jobb ofta. Vid varje deklaration då är man rätt safe med.

Men om du har svarta pengar liggandes så är det bara knata upp och betala skulden kontant. Dom frågar inte vart pengarna kommer från. Så har du skitet ur världen.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in