Eftersom CaesarDavids tråd ”Revisionister som inte orkar svara på frågor” finns kvar så kan det vara dags för en omvänd sådan:
De troendes vägran att ta till sig kritik och information gällande Förintelsen.
Det blir givetvis ett problem och en typ av rundgång i trådarna med detta beteende.
Hur är det då möjligt att debattera?
De troende hänvisas till revisionismindex, specifika trådar och inlägg, man hjälper dem med länkar och förklarar tålmodigt att där finns rikligt med diskussioner där folk lagt ner stor möda på att formulera sig, hitta information osv, och att folk kanske inte orkar lägga ner så mycket arbete gång på gång.
Men de troende bemödar sig inte ens med att läsa trådarna.
Och de har inte ens läst den mest grundläggande litteraturen i ämnet. (Är det då så konstigt att de tultar runt med sina skygglappar och tror på allt som Holocaustindustrin pumpar fram? Egentligen inte. Men lite skrämmande är det allt...)
Nedan exempel på vad jag menar med de troendes vägran:
Naturligtvis har han inte läst boken...
Varför är det så här? Och hur gör vi det bättre?
CaesarDavid menar att det är revisionisterna som ska göra jobbet, men tycks inte bry sig om att jobbet redan är gjort.
Jag menar att diskussionerna bör gå framåt, inte bakåt. Alltså bör vi väl fortsätta diskussionerna där de avslutades (oftast i befintliga trådar) och inte börja om från noll hela tiden?
De troendes vägran att ta till sig kritik och information gällande Förintelsen.
Det blir givetvis ett problem och en typ av rundgång i trådarna med detta beteende.
Hur är det då möjligt att debattera?
De troende hänvisas till revisionismindex, specifika trådar och inlägg, man hjälper dem med länkar och förklarar tålmodigt att där finns rikligt med diskussioner där folk lagt ner stor möda på att formulera sig, hitta information osv, och att folk kanske inte orkar lägga ner så mycket arbete gång på gång.
Men de troende bemödar sig inte ens med att läsa trådarna.
Och de har inte ens läst den mest grundläggande litteraturen i ämnet. (Är det då så konstigt att de tultar runt med sina skygglappar och tror på allt som Holocaustindustrin pumpar fram? Egentligen inte. Men lite skrämmande är det allt...)
Nedan exempel på vad jag menar med de troendes vägran:
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av blackie_lawless
Men vilka revisionistiska texter har du läst då? Och vilka vittnesmål har du granskat?
Samma fråga ställer jag till alla gaskammarfans.
Samma fråga ställer jag till alla gaskammarfans.
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Ja du! Jag ska villigt erkänna att jag inte har läst några "revisionistiska" texter.. Inte i deras helhet i alla fall.
Däremot har jag läst en del vittnesmål. Vittnesmålen från offren är jag själv inte särdeles intresserad av.
Däremot har jag läst en del vittnesmål. Vittnesmålen från offren är jag själv inte särdeles intresserad av.
Citat:
Citat:
Du glömde svara på två frågor:
1. Varför har du inte läst några revisionistiska texter?
2. Varför är du "inte särdeles intresserad av offrens vittnesmål"?
1. Varför har du inte läst några revisionistiska texter?
2. Varför är du "inte särdeles intresserad av offrens vittnesmål"?
Citat:
1) Jag har inte läst särskilt mycket "revisionistisk" litteratur eftersom det jag läst än så länge förefaller mig skrämmande infantilt. Kan ingen (här t ex) presentera revisionistiska rön och avslöjanden så att man (eventuellt) skulle kunna börja tro på eländet så finner jag inte det särskilt lönt att fördjupa mig i tonvis med material som mest tycks bestå av fokuseringar på enskilda suspekta vittnesmål och ifrågasättande av fakta och underbyggda uppgifter. (Vad jag menar med det senare är att man givetvis kan ifrågasätta! Man kan ifrågasätta om jorden är rund eller platt, men inte fan är jorden platt för det!)
Alltså; Presentera något som gör mig intresserad! Då kanske jag skulle kunna få för mig börja läsa "förintelserevisionismens samlade verk".
2) Jag har skrivit det tidigare och kan självfallet skriva det igen: Jag personligen är mer intresserad av gärningsmännens berättelser och vittnesmål! Det är därifrån vi har något att lära oss! (Och bara för att du kanske tycker annorlunda så behöver ju inte jag ändra min ståndpunkt härvidlag.)
Alltså; Presentera något som gör mig intresserad! Då kanske jag skulle kunna få för mig börja läsa "förintelserevisionismens samlade verk".
2) Jag har skrivit det tidigare och kan självfallet skriva det igen: Jag personligen är mer intresserad av gärningsmännens berättelser och vittnesmål! Det är därifrån vi har något att lära oss! (Och bara för att du kanske tycker annorlunda så behöver ju inte jag ändra min ståndpunkt härvidlag.)
Citat:
Citat:
På tal om källkritik, d00rkey:
Vilka av de ortodoxa och mest respekterade Förintelsehistorikernas verk anser du håller högst kvalitet när det gäller historiskt trovärdiga källhänvisningar?
Vilka av de ortodoxa och mest respekterade Förintelsehistorikernas verk anser du håller högst kvalitet när det gäller historiskt trovärdiga källhänvisningar?
Citat:
Du kommer kanske inte att tro mig
men jag har inte läst något av standardverken (om man får kalla dem så) heller! ... Jo, förresten. Någon gång för tiotalet år sen lånade jag ett av dem från biblioteket, kommer dock inte ihåg vilket och av vem.
men jag har inte läst något av standardverken (om man får kalla dem så) heller! ... Jo, förresten. Någon gång för tiotalet år sen lånade jag ett av dem från biblioteket, kommer dock inte ihåg vilket och av vem.
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Kan du förklara varför du tror så irrationellt blint på Rudolf Reders, Yankiel Wierniks och Filip Müllers semilitterata amsagor om Belzec, Treblinka och Birkenau?
Citat:
Utan att "tro på" Rudolf Reder, Yankiel Wiernik och Filip Müller specifikt (knappt ens hört talas om dem), så tror jag på att Förintelsen ägde rum eftersom inget framkommit som skulle få mig att börja omvärdera den officiella och vedertagna historieskrivningen!
Citat:
Det är detta som gör ditt "debatterande" här så fullständigt värdelöst - du har inte ens hört talas om absoluta "nyckelvittnen", med vilka hela gaskammarmyten står och faller. Så länge du inte är beredd att på allvar sätta dig in i vad revisionister och tvivlare skriver, och vad som motiverar tvivlet på den Holocaustmyt som endast kan upprätthållas genom stegrad repression, är dina inlägg endast slöseri med tid och utrymme. Tro hur intensivt du vill, det skiter väl jag i, men sluta låtsas debattera, det förmår du nämligen aldrig.
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Keruac
Behöver du verkligen en bok om att denna fräcka lögnaren Wiesel ljuger
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Jag har inte ens läst hans böcker.
Citat:
Tror CaesarDavid att Finkelstein är revisionist?
Citat:
Du förnekar alltså att Norman Finkelstein beskriver en levande, dokumenterbar verklighet i sin bok Holocaustindustrin? Du förnekar att judiska organisationer fortsätter profitera på den påstådda "Förintelsen" och att Holocaustindustrins företrädare genom inkvisitoriska medel, genom att fängsla människor som tvivlar, genom att bränna och förbjuda böcker, genom att trakassera och pariastämpla skeptiker, söker förhindra varje tvivel på de "heliga" dogmerna om "gaskammare" och "sex miljoner"?
Citat:
Ursprungligen postat av CaesarDavid
Jag har inte läst den ännu, och känner ingen större lust att göra det med tanke på att revisionisterna aldrig har kunnat presentera någon hållbar inledning till sina idéer.
Naturligtvis har han inte läst boken...
Varför är det så här? Och hur gör vi det bättre?
CaesarDavid menar att det är revisionisterna som ska göra jobbet, men tycks inte bry sig om att jobbet redan är gjort.
Jag menar att diskussionerna bör gå framåt, inte bakåt. Alltså bör vi väl fortsätta diskussionerna där de avslutades (oftast i befintliga trådar) och inte börja om från noll hela tiden?