2009-08-08, 17:45
Medlem
rednandslimys avatar
Nån som har eller har kört en Honda Accord Tourer? Jag tycker den modellen är jäkligt snygg för att vara kombi, gillar den lite sportiga looken. Den ska vara lite mindre än ex 9-5 och V70 men vad fan gör det.

Hur är den att köra? Manuell eller automat bäst? Själv skulle jag helst vilja ha en automat förutsett att lådan inte är sinnesjukt slöväxlad.

Hur är ljudnivån jämfört med bilar i samma klass? Jag provsatt en för ett tag sedan,
gillade stolarna men de kanske inte är så sköna efter 20 mil? Man är ju van med volvostolar

http://www.honda.se/sw21431.asp
Citera
2009-08-11, 19:38
Medlem
man får mycket utrustning för pengarna ifall man väljer executive modellen (speca upp motsvarande tysk och du får betala minst 50k mer)

executive modellen har väldigt sköna läderstolar som är mycket bättre än elegancemodellen

2.4ans automat är utväxlad för låg bränsleförbrukning och uppfattas som ganska trött jämfört med den manuella

jag har läst tester där tourern uppfattas som lite bullrig på grov asfalt men jag kan nog sätta en peng på att den är betydligt mer välisolerad än den förra generationen 03-08

åk och provkör vet ja
Citera
2010-03-06, 15:14
Medlem
Cluniuns avatar
Har en tourer 09 diesel som i skrivande stund har rullat 4300mil. Kan inte säga annat än att vi är fruktansvärt nöjda över bilen. Låg förbrukning och väldigt trevlig på vägen. Att den är bullrig på asfalt är lite av ett skämt, dock spelar typ av däck in här ganska ordentligt.
Sen har Honda väldigt driftsäkra bilar som sällan eller aldrig behöver in för några reparationer.

Rekommenderar bilen starkt till er som funderar på en egen.
Citera
2010-03-07, 10:16
Medlem
rednandslimys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cluniun
Har en tourer 09 diesel som i skrivande stund har rullat 4300mil. Kan inte säga annat än att vi är fruktansvärt nöjda över bilen. Låg förbrukning och väldigt trevlig på vägen. Att den är bullrig på asfalt är lite av ett skämt, dock spelar typ av däck in här ganska ordentligt.
Sen har Honda väldigt driftsäkra bilar som sällan eller aldrig behöver in för några reparationer.

Rekommenderar bilen starkt till er som funderar på en egen.

Kanon. Hur är lastutrymmet tycker du? Gårt det att knöka in en barnvagn utan att plocka isär den tror du?
Vad är det för seviceintervaller på bilen? Dyrt att serva/äga?
Citera
2014-06-30, 11:53
Medlem
Tar upp en gammal tråd för att slippa starta ny.

I behov av en kombi, behöver inte vara jättestor. Har noll erfarenhet av både Accord och Honda, men har hört mycket gott om både märket och modellen och funderar på om det är värt att testa. Budget är väl 50-100k och bilen ska bli familjebil till nybildad familj. Diesel vore skönt, men bilen kommer antagligen inte användas extremt mycket så blir det mycket dyrare kanske det får bli bensin.

Modellen uppdaterades 2008, den nya ser bättre ut osv men är även dyrare. Är även den äldre en problemfri, bra bil? Funderar lite på någon av de senare åren på förra modellen, kanske 2005-2007. Gör jag rätt som börjar spana Honda tro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in