2009-08-08, 16:43
Medlem
Har aldrig haft detta fel förut, datorn är nyformaterad med minimalt antal program. När man spelar upp en filmfil så tar det först en stund innan man kan se den sen hör man bara ljudet och allt annat blir fryst. Trycker man på crtl alt del så kommer aktivitetshanteraren upp men den syns inte?! Den är osynlig. Så varje gång man försöker spela upp en fil får man starta om datorn med knappen.

Den enda codecen som finns installerad var ffdshow och jag har nu provat 2 olika versioner samt utan.har även provat att uppdatera grafik drivrutinerna samt installerat skärmens drivisar. Fast där ligger nog inte problemet eftersom jag har kört med exakt samma drivisar förut.

En annan sak som kanske kan vara viktig är att det inte blir någon previw på film filer som visas som miniatyrer längre (detta gäller alla filmfiler, inte bara avi)

Så avi fixen tror jag inte har med detta att göra.

Har provat, wmp, vlc samt mpc och samma sak sker.
Citera
2009-08-08, 18:05
Medlem
bergsturks avatar
Vad är det för dator, är den gammal? Är det närmare bestämt AGP-grafik? Har du rätt AGP-drivar installerade? Speciellt viktigt är detta om du har ViA-chipset, då måste du läsa in deras senaste chipsetdrivrutinsbibliotekstjafs.

Det kan ju vara ljudrelaterat också. Senaste ljuddrivarna? Testat att köra waveout i VLC istf DirectAudio?

Flyttat på några PCI-kort mellan gamla och nya installationerna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in