2009-08-08, 16:00
Bannlyst
Hej, jag installerade nys IceWarp mail server på min server dator och konfigurerade så att min domän namn skulle kontakta den nu allt fungerar förutom det att jag kan inte skicka meddelande jag kan bara ta emot. Så vad kan vara problemet?
Citera
2009-08-08, 18:06
Medlem
bergsturks avatar
Din ISP blockerar utgående port 25. Du kan inte komma runt detta. Ställ din ISPs mailserver som "smarthost" (forwardande SMTP-server) i IceWarp.
Citera
2009-08-08, 20:39
Bannlyst
Hmm.. Hur kan jag göra det?
Citera
2009-08-08, 20:51
Medlem
bergsturks avatar
http://forum.icewarp.com/m_1359/mpag...y_/tm.htm#1359

Första träffen på google på "icewarp smarthost", prova gärna själv nästa gång!
Citera
2009-08-13, 12:43
Bannlyst
skit i det jag installerade smatermail fast samma problem. finns inget på google så någon som vet hur man kan fixa skiten?
Citera
2009-08-13, 13:15
Moderator
Protons avatar
Som tidigare påpekats kan du inte ha privata SMTP-tjänster beroende på att din ISP stoppar trafik över port 25. Detta kommer du alltså inte komma runt hur du än bär dej åt om du nu inte skulle lyckas "hacka" maskinen som har hand om deras brandvägg. Lycka till med detta projekt

Enda sätet är ju troligen att ha nån form av mailforwarding där din SMTP-tjänst skickar mailen till din ISPs SMTP-server.
Citera
2009-08-13, 17:21
Medlem
bergsturks avatar
En googling på "smartermail smarthost" producerar givetvis flera fina manualer för exakt hur man gör för att ställa in en smarthost i smartermail, men jag börjar luta åt att du inte är en person som är tillräckligt begåvad för att vara betrodd att driva en mailserver, så här tar det slut med hjälpen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in