Citat:
Ursprungligen postat av
krille_leijon
Du har ju inte fattat något alls, jag vill inte bygga ut skiten och pumpa in mer pengar för att kontrollera om det verkligen är oxfile på pizzan och fetaost i greksalladen känns som en väldigt onödig grej att lägga pengar på om du frågar mig.
Och närfan rättfärdigade jag fuskandet? Jag säger att verkligheten ser ut så, även om du inte vill inse det.
Nej du rättfärdigar inte det, helt rätt. Du tycker bara att vi ska avskaffa kontrollen av restauranger och anser att fuskandet är en skitsak som ingen ska kontrollera.
Citat:
Ursprungligen postat av
krille_leijon
Klart som fan det är resturangen som för betala för kontrollerna! Du kommer aldrig lyckas "Slå ner fuskandet" Då byter dom bara namn och skriver över stället på sin kusin och allt börjar om igen.
Klart som fan man skulle kunna slå ner fuskandet med ändrade regler, du lyckas ju garanterat inte om du lägger ner allt och accepterar en dåligt fungerande verklighet som ett oomkullrunkeligt faktum.
Citat:
Ursprungligen postat av
krille_leijon
Lösningen är så jävla enkel, sluta ät på ställen där det kostar 69 spänn för en hel buffe, ni skulle bara veta hur köken ser ut.
Fast sedan är det ju också så att stället som tar 69 inte nödvändigtvis fuskar mer än stället som tar 149 även om det antagligen är så. Men fine vi äter bara dyrt, nu visar det sig att dom också fuskade, ska vi gilla läget och tiga?
Du går och köper en ny dyr tv, säg en sony nu kommer du hem o etiketten ramlar av och du ser under att du har en billig kopia som är värd en fjärdedel, med din logik ska du alltså skylla dig själv och gilla läget.