Flashback bygger pepparkakshus!
2013-11-19, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonyma-Klubben
Hörru gubbe lille, sluta grina nu så förbannat. Klart man ska få det man betalar för annars är det ju bedrägeri och ett systematiskt fuskande, allt för att lura oss konsumenter. Man slutar nog gå till ett ställe om man får usel mat men om man är där och äter för första gången så blir man ju likt förbannat lurad.

Ja, man borde finansiera organisationer för att rensa upp i detta vidriga fusk. Staten verkar inte klara det själva så kanske det finns andra möjligheter. Pengarna till detta kan vi ju få genom att lägga skatten på annat än socialbidrag.

Ja men om man faktiskt tycker att man ska lägga resurser på kontrollera något så meningslöst så är man dum i huvudet.
Citera
2013-11-19, 03:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av krille_leijon
Ja men om man faktiskt tycker att man ska lägga resurser på kontrollera något så meningslöst så är man dum i huvudet.

Varför skulle det var meningslöst? Fan vad du grinar, jobbar du på en slisk-pizzeria och är rädd för att förlora kunder när reglerna skärps?
Citera
2013-11-19, 10:24
Medlem
Citat:
Varför skulle det var meningslöst? Fan vad du grinar, jobbar du på en slisk-pizzeria och är rädd för att förlora kunder när reglerna skärps?

För att det kostar pengar, pengar som kan gå till annat. Vad är det du inte förstår?
Citera
2013-11-19, 11:41
Moderator
easy_dans avatar
Citat:

Meningslöst som att maten som serveras faktiskt är säker som föda, innehåller vad den påstås innehålla samt att maten förvaras och tillagas på ett hygieniskt sätt?

Enligt smittskyddsinstitutet matförgiftas 338 000 personer i Sverige varje år till en kostnad av 731 miljoner, hälften av dessa vid restaurangbesök.

Fler och bättre kontroller leder till bättre hygien och därmed färre sjuka, och om du fortfarande bara tänker i pengar kan man dessutom ta ut böter från fuskare.
Citera
2013-11-19, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Meningslöst som att maten som serveras faktiskt är säker som föda, innehåller vad den påstås innehålla samt att maten förvaras och tillagas på ett hygieniskt sätt?

Enligt smittskyddsinstitutet matförgiftas 338 000 personer i Sverige varje år till en kostnad av 731 miljoner, hälften av dessa vid restaurangbesök.

Fler och bättre kontroller leder till bättre hygien och därmed färre sjuka, och om du fortfarande bara tänker i pengar kan man dessutom ta ut böter från fuskare.

Och jag påstår att den största anledningen till att det faktiskt matförgiftas så många på resturanger är den enorma prispressen inom resturangbranchen, vilket leder till kostnadsbesparingar och att man serverar mat som man inte borde, helt enkelt för att spara pengar.

Vi har redan miljö och hälsa som eldar på resturangerna med blåslampa.

Har du haft och göra med dessa människor? Det har jag, dom är extremt petiga och ser faktiskt till att köken dom kontrollerar är rena och dugliga att laga mat i.

Edit: Nej jag jobbar inte på en "slisk-pizzeria" heller.
Senast redigerad av krille_leijon 2013-11-19 kl. 12:22.
Citera
2013-11-19, 15:12
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Och jag påstår att den största anledningen till att det faktiskt matförgiftas så många på resturanger är den enorma prispressen inom resturangbranchen, vilket leder till kostnadsbesparingar och att man serverar mat som man inte borde, helt enkelt för att spara pengar.

Precis medvetet fuskande/slarv, hur kan du rättfärdiga detta?

Citat:
Vi har redan miljö och hälsa som eldar på resturangerna med blåslampa.

Har du haft och göra med dessa människor? Det har jag, dom är extremt petiga och ser faktiskt till att köken dom kontrollerar är rena och dugliga att laga mat i.

Så kontrollerna fungerar alltså, hur kan du då var emot dessa? det är ju inte där restaurangernas kostnader ligger heller. Lyckas man slå ner fuskande restauranger slipper du ju prispressen, du verkar vilja gå andra vägen där man ska släppa fuskandet helt fritt för att du anser att restaurangerna måste fuska därför att vissa restauranger fuskar osv. osv. osv.
Citera
2013-11-19, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Precis medvetet fuskande/slarv, hur kan du rättfärdiga detta?

Så kontrollerna fungerar alltså, hur kan du då var emot dessa? det är ju inte där restaurangernas kostnader ligger heller. Lyckas man slå ner fuskande restauranger slipper du ju prispressen, du verkar vilja gå andra vägen där man ska släppa fuskandet helt fritt för att du anser att restaurangerna måste fuska därför att vissa restauranger fuskar osv. osv. osv.

Du har ju inte fattat något alls, jag vill inte bygga ut skiten och pumpa in mer pengar för att kontrollera om det verkligen är oxfile på pizzan och fetaost i greksalladen känns som en väldigt onödig grej att lägga pengar på om du frågar mig.

Och närfan rättfärdigade jag fuskandet? Jag säger att verkligheten ser ut så, även om du inte vill inse det.

Klart som fan det är resturangen som för betala för kontrollerna! Du kommer aldrig lyckas "Slå ner fuskandet" Då byter dom bara namn och skriver över stället på sin kusin och allt börjar om igen.

Lösningen är så jävla enkel, sluta ät på ställen där det kostar 69 spänn för en hel buffe, ni skulle bara veta hur köken ser ut.
Senast redigerad av krille_leijon 2013-11-19 kl. 16:46.
Citera
2013-11-19, 17:02
Bannlyst
Citat:
För att det kostar pengar, pengar som kan gå till annat. Vad är det du inte förstår?

Eh, allt kostar pengar och det finns nog en väldans massa onödigt skit som vi kan dra ner på för att se till att man får det man får och slipper bli utsatt för bedrägeri på sliskiga pizzerior (vilket säkert varannan pizzeria är).

Läste att du är kock, vilket jävla skämt. Med tanke på den respekten du saknar för livsmedel och för konsumenterna så är du en hycklare. Jag hade då inte velat äta på din restaurang (läs; pizzeria).

Vi bor inte i något U-land, att få ordentlig mat och inte något ihoplimmat, strimlat, grisrövhål med smakförstärkare och annat tillsatt skit är nästan en rättighet annars känns det så satans onödigt och det handlar enbart om att lura konsumenterna, vilket ni troligen lär er i "kockbranschen", allt verkar bara handla om pengar för dig.
Citera
2013-11-19, 17:21
Medlem
Citat:
Eh, allt kostar pengar och det finns nog en väldans massa onödigt skit som vi kan dra ner på för att se till att man får det man får och slipper bli utsatt för bedrägeri på sliskiga pizzerior (vilket säkert varannan pizzeria är).

Läste att du är kock, vilket jävla skämt. Med tanke på den respekten du saknar för livsmedel och för konsumenterna så är du en hycklare. Jag hade då inte velat äta på din restaurang (läs; pizzeria).

Vi bor inte i något U-land, att få ordentlig mat och inte något ihoplimmat, strimlat, grisrövhål med smakförstärkare och annat tillsatt skit är nästan en rättighet annars känns det så satans onödigt och det handlar enbart om att lura konsumenterna, vilket ni troligen lär er i "kockbranschen", allt verkar bara handla om pengar för dig.

Och där förolämpade du mig för sista gången. tack o hej.
Citera
2013-11-19, 20:03
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Och där förolämpade du mig för sista gången. tack o hej.

Du förolämpade oss alla andra kunder, så skyll dig själv.. Skulle inte vilja ha dig som kock, inte ens att du ska tillaga maten.. Hejdå din känsliga fan
Citera
2013-11-19, 20:21
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Du har ju inte fattat något alls, jag vill inte bygga ut skiten och pumpa in mer pengar för att kontrollera om det verkligen är oxfile på pizzan och fetaost i greksalladen känns som en väldigt onödig grej att lägga pengar på om du frågar mig.

Och närfan rättfärdigade jag fuskandet? Jag säger att verkligheten ser ut så, även om du inte vill inse det.

Nej du rättfärdigar inte det, helt rätt. Du tycker bara att vi ska avskaffa kontrollen av restauranger och anser att fuskandet är en skitsak som ingen ska kontrollera.

Citat:
Klart som fan det är resturangen som för betala för kontrollerna! Du kommer aldrig lyckas "Slå ner fuskandet" Då byter dom bara namn och skriver över stället på sin kusin och allt börjar om igen.

Klart som fan man skulle kunna slå ner fuskandet med ändrade regler, du lyckas ju garanterat inte om du lägger ner allt och accepterar en dåligt fungerande verklighet som ett oomkullrunkeligt faktum.

Citat:
Lösningen är så jävla enkel, sluta ät på ställen där det kostar 69 spänn för en hel buffe, ni skulle bara veta hur köken ser ut.

Fast sedan är det ju också så att stället som tar 69 inte nödvändigtvis fuskar mer än stället som tar 149 även om det antagligen är så. Men fine vi äter bara dyrt, nu visar det sig att dom också fuskade, ska vi gilla läget och tiga?

Du går och köper en ny dyr tv, säg en sony nu kommer du hem o etiketten ramlar av och du ser under att du har en billig kopia som är värd en fjärdedel, med din logik ska du alltså skylla dig själv och gilla läget.
Citera
2013-11-19, 20:49
Bannlyst
Nästan alla inom livsmedelsbranschen lever efter samma "hustler" tips & trix som knarklangare. Majoriteten pizzabagare har själva varit kriminella om de inte fortfarande är det.
Har de en produkt som inte är så attraktiv, som någon dålig uppåt-rc eller hästbiff, så säger de såklart att det är dundertjack eller hängmörad utskuren biff. Om de vet att klienten är godtrogen och går på det.

Storkonsumenterna av pizza är lägre klassers barnfamiljer och ungkarlar med liten livserfarenhet, i deras huvuden är oxfilé superlyx och de kanske köper fast de vet att de blir blåsta, eftersom "säger dom att det är oxfilé eller kokain kanske det åtminstone är biff/bzp".

Det är bäst att överdriva lögnen så mycket det går, istället för att säga att man har något halvdåligt som egentligen är jättedåligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in