2009-08-08, 12:51
Medlem
bicepts91s avatar
Jag anvnde IMGburn och brnde windows 7 ifrn deras hemsida!
och igr s gick jag in i bios och att datorn ska startas i CDrom
Och sen kom jag in windows 7 installation, tog bort allt i min hrddisk! (Skulle installera helt nytt) men efter ngra f minuter s fick jag ett meddelande Missing file, cannot continue, nothing has save... eller ngot
Och jag startade om datorn och nu str det missing bootmsg. Press Ctrl+alt+del to restart
jag har flera skivor frut som windows vista och fler windows 7. Och det str samma grej, missing bootmsg
har testat alla skivor det r cirka 6-7 st.

fick en USB hrddisk utav min polare, 250gig fr att verfra alla spel till den + la in windows 7 ISO filen ocks.
S igr kvll kopplade jag in denna hrddisken p min mors dator, laddade ner Deamon-tools , mounta iso filen (windows 7)
Men stog att jag inte kunde installera nytt Operativsystem p ett USB eller Usb hrddisk . Mste vara nflv eller ngot stog det...
Kunde installera p denna brbara, men det kommer jag ingenstans med + fr ej..

Brnde en ny skiva och stog press any key to boot from CD som det ska st.
jag tryckte och sen kom det windows files load... stog det tror jag!
Sen efter det var klart, s fick jag typ blue scrn...
Vad fan ska jag gra? Finns ju INGET p hrddisken s det kan ju inte vara virus... detta hnde frut ocks att jag fick blue scrn nr jag installedare den andra skivan..

Och sen nr det str booting cd eller ngot s vntar jag i 10 sec s kommer missing bootmgs/bootmsg

Fick nog med allt nu, kanske mycket text och mycket stavfel. Men frsk att inte klaga!

Behver eran hjlp!
Citera
2009-08-08, 13:51
Medlem
bicepts91s avatar
Det var ju inga som kunde detta...?
Citera
2009-08-09, 21:23
Medlem
Inte fr att jag kan hjlpa dej ngot, men jag kan trsta dej med att jag rkade ut fr exakt samma tidigare idag har ftt g tillbaka till xp.
Citera
2009-08-09, 23:17
Medlem
jabbe91s avatar
Jag har ftt samma problem en gng nr jag installerade windows 7 p samma hrddisk fast annan partiton, du saknar en fil som mste finnas fr att hrddisken ska veta vart den sak starta ifrn.. Som tur vet jag frhoppningsvis lsningen..

Flj guiden p sidan och s borde de frhoppningsvis fixa sig.

http://www.howtogeek.com/howto/windo...windows-vista/
Citera
2009-08-10, 12:04
Medlem
bicepts91s avatar
Nu fr jag bort missing bootmsg bort... brnde en ny skiva. Men nu kommer jag in p loading file.. ngot sen fr jag windows 7 logan sedan fr jag bluescrn ven knd som BSON. Har inte kommit in p sjlva installationen, utan kommer nog efter windows logo, men fr somsagt BSON.
http://www.dashboardwidgets.com/show.../BSOD-0p6b.png

Vet inte varfr.. och ven igr s stoppade jag in en cp skiva och den sa att den inte hittar ngon hrddisk! s jag kopplade in denna HDD i min polares dator, och det fungerade... kan det vara fel p modekortet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in