2009-08-08, 12:51
Medlem
bicepts91s avatar
Jag använde IMGburn och brände windows 7 ifrån deras hemsida!
och igår så gick jag in i bios och att datorn ska startas i CDrom
Och sen kom jag in windows 7 installation, tog bort allt i min hårddisk! (Skulle installera helt nytt) men efter några få minuter så fick jag ett meddelande Missing file, cannot continue, nothing has save... eller något
Och jag startade om datorn och nu står det missing bootmsg. Press Ctrl+alt+del to restart
jag har flera skivor förut som windows vista och fler windows 7. Och det står samma grej, missing bootmsg
har testat alla skivor det är cirka 6-7 st.

fick en USB hårddisk utav min polare, 250gig för att överföra alla spel till den + la in windows 7 ISO filen också.
Så igår kväll kopplade jag in denna hårddisken på min mors dator, laddade ner Deamon-tools , mounta iso filen (windows 7)
Men stog att jag inte kunde installera nytt Operativsystem på ett USB eller Usb hårddisk . Måste vara nflv eller något stog det...
Kunde installera på denna bärbara, men det kommer jag ingenstans med + får ej..

Brände en ny skiva och stog press any key to boot from CD som det ska stå.
jag tryckte och sen kom det windows files load... stog det tror jag!
Sen efter det var klart, så fick jag typ blue scrn...
Vad fan ska jag göra? Finns ju INGET på hårddisken så det kan ju inte vara virus... detta hände förut också att jag fick blue scrn när jag installedare den andra skivan..

Och sen när det står booting cd eller något så väntar jag i 10 sec så kommer missing bootmgs/bootmsg

Fick nog med allt nu, kanske mycket text och mycket stavfel. Men försök att inte klaga!

Behöver eran hjälp!
Citera
2009-08-08, 13:51
Medlem
bicepts91s avatar
Det var ju inga som kunde detta...?
Citera
2009-08-09, 21:23
Medlem
Inte för att jag kan hjälpa dej något, men jag kan trösta dej med att jag råkade ut för exakt samma tidigare idag har fått gå tillbaka till xp.
Citera
2009-08-09, 23:17
Medlem
jabbe91s avatar
Jag har fått samma problem en gång när jag installerade windows 7 på samma hårddisk fast annan partiton, du saknar en fil som måste finnas för att hårddisken ska veta vart den sak starta ifrån.. Som tur vet jag förhoppningsvis lösningen..

Följ guiden på sidan och så borde de förhoppningsvis fixa sig.

http://www.howtogeek.com/howto/windo...windows-vista/
Citera
2009-08-10, 12:04
Medlem
bicepts91s avatar
Nu får jag bort missing bootmsg bort... brände en ny skiva. Men nu kommer jag in på loading file.. något sen får jag windows 7 logan sedan får jag bluescrn även känd som BSON. Har inte kommit in på själva installationen, utan kommer nog efter windows logo, men får somsagt BSON.
http://www.dashboardwidgets.com/show.../BSOD-0p6b.png

Vet inte varför.. och även igår så stoppade jag in en cp skiva och den sa att den inte hittar någon hårddisk! så jag kopplade in denna HDD i min polares dator, och det fungerade... kan det vara fel på modekortet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in