2009-08-08, 11:37
Medlem
Hej! kan först o främst säga att jag har sökt efter svar till detta, men hittade bara sånt som krävde skiva.

Nu är det så att jag ska sälja min stationära dator, OS windows vista home premium, så jag vill återställa datorn så den blir som om "man startar upp den för första gången".
Har gjort det en gång förut, efter mycket försök hit och dit, men nu har jag ingen aning om hur jag gjorde utan skivor eller någonting.

Så, hur gör man?
Citera
2009-08-08, 11:41
Medlem
Maximus23s avatar
Om du nu ska sälja datorn är det inte bättre med en ren omformatering istället för en systemåterställning som finns i alla program/underhåll
Citera
2009-08-08, 12:15
Medlem
StrongBads avatar
Om du har kvar installationsdisken för systemet rekommenderar jag att göra en omformatering och installera om systemet.
Citera
2009-08-08, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StrongBad
Om du har kvar installationsdisken för systemet rekommenderar jag att göra en omformatering och installera om systemet.

Tror inte att jag fick med en installationsdisk. Tryckte bara igång datorn. det ska ju gå utan skivor? jag kan ju inte gjort det omöjliga
Citera
2009-08-08, 13:15
Medlem
GlennGBGs avatar
Då kom den med allt förinstallerat.
Enda sättet för dig att göra det du ber om är att

1. ha en installationsskiva med xp/vista/whatever
2. formatera disken, eventuellt i samband med punkt 3
3. installera om systemet med skivan som nämns i punkt 1
Citera
2009-08-08, 13:32
Medlem
boostankans avatar
Du måste bränna ut återställningsskivorna direkt från datorn. Tryck upp startmenyn och sök på återställning eller bränna så kommer det nog upp. Om inte så kan du googla och kommer säkerligen få reda på det den vägen.
Citera
2009-08-08, 14:27
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Windows -> Support

//Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem