2009-08-08, 10:34
Medlem
jugbandbluess avatar
Hur är det om 100 valium-tabs fastnar i tullen med min adress på kuvertet, och jag ignorerar tullens brev, kommer det innebära någon slags registrering av denna förseelse? Kan andra myndigheter se det eller få reda på det? Kan det ligga mig i fatet på något sätt?
Citera
2009-08-08, 10:36
Medlem
Soluss avatar
Nej, de kan ju inte sätta en prick på dig då de inte kan bevisa att det är ditt paket bara för att det står din adress på.
Citera
2009-08-08, 11:33
Medlem
IRMEs avatar
om du inte hävdar att det är ditt paket.
Citera
2009-08-08, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
Hur är det om 100 valium-tabs fastnar i tullen med min adress på kuvertet, och jag ignorerar tullens brev, kommer det innebära någon slags registrering av denna förseelse? Kan andra myndigheter se det eller få reda på det? Kan det ligga mig i fatet på något sätt?

Risken för felskick finns inom rimliga gränser. Får du en femma gräs på posten från canada så kan du hävda att någon skickat det till dig som sabotage eller bara skickat fel. Men hundratals valium är en lite stor investering för en person att göra om de bara vill jävlas med någon. Ej heller är risken för felskick speciellt stor vid sådana varuvärden, så väg dina ord på RC-våg om du hamnar i förhör.
Citera
2009-08-08, 14:13
Medlem
jugbandbluess avatar
Lite olika bud alltså. Vad är det för lagstiftning som ligger i botten? Alltså inte för narkotikaklassade medel eller import av läkemedel utan för hur tullen ska agera när någon beställt 100 vallar och inte vill kännas vid dom.
Citera
2009-08-09, 00:30
Medlem
Psykotons avatar
Det hamnar i tullens spaningsregister även om de inte kan gå vidare med det.
Citera
2009-08-09, 03:04
Medlem
jugbandbluess avatar
Vilket medför vad för mig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in