2005-01-09, 21:05
Medlem
JEzuss avatar
Själv är man snorvalp så jag hade en Rieju Drac RR årsmodell -00.
Drevad och urpluggad, gjorde 85km/h och hade bra ax. Fick dock upp den i 95km/h en sen natt, när det var medvind och hemlängtan + att jag var pissnödig!
Citera
2005-04-05, 20:57
Medlem
Bråkmakarns avatar
Jag hade två mopeder när det begav sig:

Cresent compact: Gick i 45/kmh, jag blev jagad av.. förföljd kanske det heter i den hastigheten..av en snutbil på en grusväg en gång, la mig mitt i vägen och släppte inte förbi dom, efter ett tag övergick grusvägen till en stig, och då kunde dom inte åka efter mig
Trimm: Drevad, borrade förgasare och cylinder.
Ångrar att jag sålde den, fin som fan och gick som en klocka.

Yamaha DT: Gick i 70/kmh. Köpte den av traktens moppekille, värsta skitmoppen, helt söndertrimmad. Trimmkrök, borrad, toppen var nerslipad osv.. Körde slut på den, och lyckades sälja din till en idiot från Kumla
Citera
2005-04-05, 21:21
Medlem
snowman666s avatar
Jag hade oxå en Compact,3växlad med 60cc cyl och 17 bing filade till max! kul moppe med bra åka, sen att ramen på Compact är "lite" klen, så bakhjulet spårar en 10cm till höger om framhjulet är ju en biverkning! hastighet snackar vi tyst om... (en mil på under 10minuter) en polare hade en likadan fast med 4växlar, han körde på fyran när jag låg på tvåan... *asg*
Citera
2005-04-05, 21:42
Medlem
Hade en Beta rr50, gjorde runt 65 blås trots att den var nedstrypt.
Citera
2005-04-24, 21:53
Medlem
Jag har en Gilera Runner SP nu. Vad jag vet just nu är båda brickorna i variatorn borta. Enligt hastighetsmätaren ligger den på 85 km/h - men ligger väl på en 70 ärliga.

Ska nog köpa ett effektrör i sommar - Då blir det andra grejer.
Citera
2005-04-25, 03:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rohlen
Jag har en Gilera Runner SP nu. Vad jag vet just nu är båda brickorna i variatorn borta. Enligt hastighetsmätaren ligger den på 85 km/h - men ligger väl på en 70 ärliga.

Ska nog köpa ett effektrör i sommar - Då blir det andra grejer.

Du kan ju börja med att dra alla pluggar först innan du köper nytt. Såg i en spansk tidning att den ska göra 115 km/h ostrypt..men kan tänka mig att dom har andra vikter i sverige så alla pluggar ur och nya vikter så ska den toppa 115 med bra ax.
Citera
2005-04-26, 17:38
Medlem
manganmanges avatar
Jag hade en Yamaha DT som man mixtrade med alla möjliga prylar på, hade nog både 60 och 70cc cylindrar och 20mm och 24mm förgasare och massa annat smått och gått byttes oxå, men den gick som faen ibland men det var väl mest rassel man va väl inte sådär värst vass på att skruva å t.ex sånt som att byta packningar när motorn revs det va ju ren lyx bara man fick ihop den snabbt för att dra till favoritrakan och testa
Citera
2005-05-12, 22:30
Medlem
Fick låna en helt sönderfilad 5.5hk 50cc cylinder av en polare. Med det drevet jag hade(det största de hade på Lelles)så rådde den inte ens vid full gas på ettans växel Men efter att ha startat i en lång nedförsbacke och typ slirat sönder kopplingen så fick jag upp den i 80km/h på trean, sen kom kom jag ikapp en cyklist. Efter det fick jag aldrig upp den på trean igen

Moppen var en Yamaha DT50r -94

EDIT: ...medans min lillebror åkte runt på en ostrypt och drevad Derbi Senda. Accade hur fint som helst(drog en kompis Renault 5 gts)och toppade 110im/h+ Livet är orättvist
Citera
2005-05-12, 22:46
Medlem
Loppans avatar
Har en Yamaha DT just nu, som jag iofs inte åker på.

Sitter en 5½ på den, effekt krök, och ska på en ~20 mm förgasare tror jag.
Men sen ska den säljas, så jag skiter fullständigt i hur fort eller långsamt den kommer gå då
Citera
2005-05-12, 23:22
Moderator
MondoBizarros avatar
Helvete vad många (relativt sett) som hade Casal?!
Jag tror jag var ensam i stan om min...
Köpte den trimmad för en 500-ing nån gång i början på 80-talet och jävlar vilken moppe!
Som sagt, som en lätt mc ungefär och lite lagom trimmad så var den perfekt!

Förutom att den var så jävla stark att den drog sönder fästena till spännbultarna i svingen med jämna mellanrum...
Blev till slut tvungen att svetsa nya fästen och då funkade det kalas!

Saknar min moppe...
Citera
2005-05-12, 23:38
Medlem
Christer ps avatar
Min k50 gjorde 45 i nerförsbacke.
Citera
2005-05-13, 09:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Nu skall ni få höra:

Guilera 50 touring anno 1977, så djävla tuff moppe jag hade. Större cylinder och förgasare och ny böj, dessutom drevad. Gjorde väl runt 90.
har en sådan moppe nu som e jätte trimad 50cc
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in