2009-08-07, 23:27
Bannlyst
Ska hyra en minibuss den 25:e Aug som jag ska ha ett dygn.
Ska åka till Stockholm från Gbg och tillbaka.

Undrar vilka som är bäst att hyra från...

OKQ8
Statoil
Rent A Wreck

Finns det några mindre uthyrare?
Citera
2009-08-08, 13:09
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Caustic

OKQ8
Statoil
Rent A Wreck

Hertz kanske, men minibussar ingår inte i standardsortimentet så det går inte att få pris via hemsidan utan man får ringa till de hertz-uthyrare som har minibussar (vilket gäller de flesta) för prisuppgift.

Rent A Wreck är dyra vid korttidsuthyrning och fria mil. OKQ8 kostar hälften så mycket..

Observera att när man jämför priser så ingår inte självriskreducring hos de flesta uthyrare utan tillkommer. Hos vissa uthyrare så debiteras trängselskatten i efterhand, men oftast ingår det i hyrespriset (kan bli runt en hundralapp om man passerar tullen flera gånger under dygnet i samband med besöket)
Citera
2009-08-08, 13:29
Medlem
jolindbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Caustic

OKQ8
Statoil
Rent A Wreck

När jag hyrde för ett par år sedan konstaterade vi att Perpetum på Ekelundsgatan var enda biluthyraren i stan som hade en minibuss med dragkrok, men det kanske ni kan klara er utan? Funkade helt ok att hyra med dem, det enda krånglet var att oljelampan började lysa vid Jönköping, så det var bara att köpa olja, fylla på och spara kvitto till återlämningen.
Citera
2009-08-08, 14:06
Medlem
core_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jolindbe
När jag hyrde för ett par år sedan konstaterade vi att Perpetum på Ekelundsgatan var enda biluthyraren i stan som hade en minibuss med dragkrok, men det kanske ni kan klara er utan? Funkade helt ok att hyra med dem, det enda krånglet var att oljelampan började lysa vid Jönköping, så det var bara att köpa olja, fylla på och spara kvitto till återlämningen.

Tänk bara på att ringa till uthyraren först när något sådant händer. Jag har personligen vägrat ersättning i sådana lägen då oljan lika väl kunnat hamnat i någon annans bil.

Men, Statoil tar 1099 och OKQ8 999 för ett dygn med fri körsträcka, skadekostnadsreducering och i slutändan tillkommer givetvis bränslekostnad.

Europcar, Hertz och liknande är något (avesvärt) dyrare.
Problem längs vägen är oftast lättare att lösa om det är av ett mer rikstäckande bolag dock (vare sig det gäller ersättningsbil eller något mindre)
Citera
2009-08-08, 14:18
Medlem
jolindbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av core_
Tänk bara på att ringa till uthyraren först när något sådant händer. Jag har personligen vägrat ersättning i sådana lägen då oljan lika väl kunnat hamnat i någon annans bil.

Det gjorde vi givetvis, glömde säga det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in