2003-12-09, 01:34
Medlem
Le Saboteurs avatar
Så sitter man här igen. Klockan är en bit över ett och ändå kan man inte sova. Trots att jag tränat idag och borde vara skittrött så kan jag inte sova. Kan sova efter skolan, på kvällen vid sju typ. Men inte när jag ska sova på ''riktigt''. Det fungerar bara inte det är som min hjärna sätter stopp för det .Det enda som händer är att jag ligger och stirrar upp i taket hela jävla natten. Ingen som kan hjälpa mig?
Citera
2003-12-09, 01:55
Medlem
Hin Håle.s avatar
Själv sover jag ungefär 3 timmar om dygnet, och kontrollerar själv min dygnsrytm i den mån det går med Stilnoct och koffein. Det enda jag kan säga dig är att det kommer förmodligen bara bli värre och värre!
Citera
2003-12-09, 02:57
Medlem
CtrlAltDeletes avatar
Jag känner igen ditt problem. Jag vill inte gärna föreslå Stilnoct för det har jag provat och det kanske funkar jättebra för vissa, men det funkade jättedåligt för mig. Tog min andra tablett!! och jag trodde jag skulle ta livet av mig pg.a. all ångest som for över mig. (kanske nån på detta forum kan förklara det!) .

Själv har jag nog fastnat i alkoholens inte så lösa grepp pga sömnproblem, och DET, vill jag varna så mycket det går för. BÖRJA INTE DRICKA.

Gå till doktorn och tala om att du har sömnproblem och att du vill REDA UT problemen, inte pillra bort dom.
Funkar inte det, gå till en annan doktor...
Citera
2003-12-09, 03:47
Medlem
Hin Håle.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelete
Jag känner igen ditt problem. Jag vill inte gärna föreslå Stilnoct för det har jag provat och det kanske funkar jättebra för vissa, men det funkade jättedåligt för mig. Tog min andra tablett!! och jag trodde jag skulle ta livet av mig pg.a. all ångest som for över mig. (kanske nån på detta forum kan förklara det!) .

Själv har jag nog fastnat i alkoholens inte så lösa grepp pga sömnproblem, och DET, vill jag varna så mycket det går för. BÖRJA INTE DRICKA.

Gå till doktorn och tala om att du har sömnproblem och att du vill REDA UT problemen, inte pillra bort dom.
Funkar inte det, gå till en annan doktor...

Knepigt hur du reagerar på Stilnoct! Jag är själv inte särskilt benägen att rekommendera dom till någon, men då beror det på att dom är i det närmaste verkningslösa för mig om jag inte överdoserar. Panikångest låter ju inte särskilt kul.. Kanske har du djupare underliggande problem än just bara sömnen som triggar sådana anfall? Att gå till botten med problemet istället för att fullt ut förlita sig till piller låter ju också sunt, även om jag själv kommer tigga läkemedel hos vårdcentralen tills jag får något som verkligen funkar. Narkosläkaren verkar ju få riktigt schysta preparat.
Citera
2003-12-09, 03:53
Medlem
CtrlAltDeletes avatar
Men om dom är i det närmaste "verkningslösa", varför tar du dom? Jag försöker inte att vara petig, jag vill verkligen veta. hjälper det på nåt psykiskt plan...
Citera
2003-12-09, 04:00
Medlem
CtrlAltDeletes avatar
Tja inte vet jag. Nu sitter man här iaf, lite lagom berusad, en MÅNDAG, hellre än stilnoct men inte fan tycker jag det är kul. Ett som är säkert.
Citera
2003-12-09, 16:12
Medlem
Le Saboteurs avatar
Jag fösökte fixa min dygnsrythm genom att bara sova en halvtimme i natt. Har gått runt som en zombie hela dagen nu. Förhoppningsvis kommre jag i alla fall sommna gott idag.

så alvarligt att jag måste ta tabletter är det inte ännu. Men jävligt störande då hela dagarna blir lidande pga utav att jag sover så dåligt. Ingen som vet några grejer man kan göra hemma för att somna bättre?
Räkna får har jag testat och det fungeradet inte så bra..
Citera
2003-12-09, 17:32
Medlem
a4swes avatar
Det gammla vanliga:
Undvik stress och se till att koppla av.
Istället för dator/TV innan sänggåendet, ta en promenad.
Sluta röka/snusa och dricka kaffe helt och hållet.
Ät inte precis innan du går och lägger dig men se till att vara mätt.
Mumsa valleriana.
Se till att inte ha något ogjort som du måste ligga och tänka på.

Ungefär, och då utgår jag från att dina sömnproblem inte är särskillt alvarliga.
Citera
2003-12-18, 23:30
Medlem
Speedzorns avatar
Har haft samma problem i flera år och mitt liv känns som ett helvete, vet inte vad jag ska ta mig till. Mina sömnproblem gjorde delvis att jag inte orkade gå till skolan som yngre, nu har jag ett helvete eftersom jag måste stiga upp väldigt tidigt till mitt fysiskt krävande jobb Tror min chef misstänker att jag går på något eftersom jag känner mig helt väck oftast på jobbet. Orkar inte med den här jävla skiten snart. Ska försöka kontakta läkare men piller ska jag akta mig för...
Citera
2003-12-18, 23:43
Medlem
Laments avatar
Jag har sån tur att jag inte behöver alls mycket sömn. Klarar mig bra på 6 timmar. Några tipps jag har är ändå dessa:

1. Träna mycket
2. ta en promenad innan du ska sova
3. Drick inte en massa läsk, kaffe och skit innan du ska sova
4. sov INTE på dagarna.. detta sabbar fan allt.
5. Försök att ha ett jämt sovschema på hela veckan. Så att det inte växlar aaallt för mycket på de olika dagarna.
Citera
2003-12-18, 23:54
Medlem
Speedzorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lament
Jag har sån tur att jag inte behöver alls mycket sömn. Klarar mig bra på 6 timmar. Några tipps jag har är ändå dessa:

1. Träna mycket
2. ta en promenad innan du ska sova
3. Drick inte en massa läsk, kaffe och skit innan du ska sova
4. sov INTE på dagarna.. detta sabbar fan allt.
5. Försök att ha ett jämt sovschema på hela veckan. Så att det inte växlar aaallt för mycket på de olika dagarna.

6 timmar är mycket för mig. Om jag har ett jämt sovschema som du säger under en lång period och att jag går upp tidigt på morgnarna samtidigt så har det hänt enstaka gånger att jag har mått bra, men detta bryts jämt på helgerna. Jag vill kunna gå ut och festa som alla andra, inte vara hemma å sova kl 10 på en lördag.
Citera
2003-12-18, 23:57
Medlem
Laments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Speedzorn
6 timmar är mycket för mig. Om jag har ett jämt sovschema som du säger under en lång period och att jag går upp tidigt på morgnarna samtidigt så har det hänt enstaka gånger att jag har mått bra, men detta bryts jämt på helgerna. Jag vill kunna gå ut och festa som alla andra, inte vara hemma å sova kl 10 på en lördag.
Nä jag vet det problemet får man ju alltid. Menar mest Att du ska FÖRSÖKA bryta det så litet som möjligt. Om du är ledig en dag i veckan å du inte ska göra något speciellt på den måååste du ju inte sitta uppe till 6 å trycka bara för att du "kan" liksom.. good luck
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in