För det första så var det den senare definitionen, dvs palla=klara av som ordet syftar till. Språket är en evig och levande utveckling och det får man bara acceptera.
I övrigt startades topic för att jag såg att flashback har en annonsör som typ säljer "pimped out" kreditkortshållare, med halvnakna flickor som dessutom håller i dem. Allt ifrån steel till guld till annat.
Om man nu ej använder sig mycket av kreditkort här i Sverige, va fan behöver man värsta korthållaren. Räcker det inte med plånboken?
O ja, jag vet att det finns andra *kort* också men de annonserar specifikt kreditkortshållare.
Citat:
American Express Platinum kräver att man har en årsinkomst på minst 600 000kr.
Fast det är ju ALDRIG status att vara belånad i min bok. Fast i USA är alla jävlar skuldsatta upp till nacken som deras förbannade skitland så det är väll status där att ha mest kredit? Vad vet jag. Har man dessutom så mycket pengar ska man väll inte behöva betala på kredit. Cash eller betalkort räcker väll?
Citat:
Och hur kul kan det vara att skaffa sig en pryl som inte är betald, dvs det är inte ens egen?
Hahaha, vilken underbar tanke jag fick nu. Insåg verkligen hur blåsta vi generellt är i denna materialistiska tidsålder. Nåväl, lite off-topic där.