Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-08-06, 19:59
Medlem
Joakwims avatar
Jag har beställt en dator ifrån Boulevard, där proccesorn är en AMD 905e 3,2GHz Quadcore. Denna processor var billigare än alla andra, och den hade snabbast GHz, därför har jag blivit lite fundersam...

Kan det vara så att Boulevard kommer att påstå att processorn är klockad, fast det inte syns i Systemegenskaper? Isåfall är det rätt troligt att de försöker få mig tro att processorn på 2,2GHz eller dylikt är klockad till 3,2GHz när den i själva verket inte är det.

Men eftersom att datorn kanske känner efter och visar när den är klockad så kan jag fastställa hurvida jag har blivit lurad eller inte
Citera
2009-08-06, 20:01
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joakwim
Jag har beställt en dator ifrån Boulevard, där proccesorn är en AMD 905e 3,2GHz Quadcore. Denna processor var billigare än alla andra, och den hade snabbast GHz, därför har jag blivit lite fundersam...

Kan det vara så att Boulevard kommer att påstå att processorn är klockad, fast det inte syns i Systemegenskaper? Isåfall är det rätt troligt att de försöker få mig tro att processorn på 2,2GHz eller dylikt är klockad till 3,2GHz när den i själva verket inte är det.

Men eftersom att datorn kanske känner efter och visar när den är klockad så kan jag fastställa hurvida jag har blivit lurad eller inte
Vad fan dillar du om? För det första så ska du inte kolla på vilka som har högst GHz, det har inte gällt på ett bra tag. Är det inom samma serie gäller det, utanför serien är det totalt värdelöst att jämföra så! Spelar det någon roll ifall den är klockad eller inte? Ifall den ligger på 3,2ghz så gör den väl det. Inte svårare än så. Ett tips nästa gång du ska köpa dator, låt någon annan säga vad som är bra, du verkar ha väldigt dålig koll.
Citera
2009-08-06, 20:09
Medlem
Joakwims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Vad fan dillar du om? För det första så ska du inte kolla på vilka som har högst GHz, det har inte gällt på ett bra tag. Är det inom samma serie gäller det, utanför serien är det totalt värdelöst att jämföra så! Spelar det någon roll ifall den är klockad eller inte? Ifall den ligger på 3,2ghz så gör den väl det. Inte svårare än så. Ett tips nästa gång du ska köpa dator, låt någon annan säga vad som är bra, du verkar ha väldigt dålig koll.
Behöver inte bli så aggressiv ... Jag vet ju inte ifall den kommer ligga på 3,2GHz, fastän det stod att den skulle göra det. Tänkte att den i Systemegenskaper kommer att visa 2,2GHz eller dylikt, varpå kommer Boulevard ljuga om att det inte synns i systemegenskaper att den är klockad.

Edit: Förövrigt har jag frågat på FB ifall den datorn var bra och prisvärd.
Senast redigerad av Joakwim 2009-08-06 kl. 20:18.
Citera
2009-08-06, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Fast du vet ju inte ifall han jämfört samma serie eller inte. Långt ifrån att svara på hans fråga. Ett tips nästa gång du ska skriva ett svar, låt någon annan säga vad du ska skriva, du verkar ha väldigt dålig koll.
Citera
2009-08-06, 20:18
Medlem
TheVeryUberEnds avatar
Citat:
Behöver inte bli så aggressiv ... Jag vet ju inte ifall den kommer ligga på 3,2GHz, fastän det stod att den skulle göra det. Tänkte att den i Systemegenskaper kommer att visa 2,2GHz eller dylikt, varpå kommer Boulevard ljuga om att det inte synns i systemegenskaper att den är klockad.

Det står hur många ghz den kör på i dxdiag (På XP i alla fall)
Citera
2009-08-06, 20:19
Medlem
Joakwims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheVeryUberEnd
Det står hur många ghz den kör på i dxdiag (På XP i alla fall)
Kommer att ha Windows 7, finns väll antagligen dxdiag där med.. Blir att testa!
Citera
2009-08-06, 20:26
Medlem
Twitters avatar
Citat:

Edit: Förövrigt har jag frågat på FB ifall den datorn var bra och prisvärd.
Och då sa jag nej..... Den är inte speciellt prisvärd, köp en dator på Inet och låt dom bygga ihop den åt dig istället.
Citera
2009-08-06, 20:35
Medlem
Joakwims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twitter
Och då sa jag nej..... Den är inte speciellt prisvärd, köp en dator på Inet och låt dom bygga ihop den åt dig istället.
Sa du? Isåfall minns jag väldigt fel, länka?
Citera
2009-08-06, 21:56
Medlem
Joakwims avatar
Nu har jag avbeställt datorn pga plötsligt funna dåliga recensioner om boulevard (som man märkligt nog inte hittade på 5timmars sökning innan beställandet ..).
Citera
2009-08-06, 23:06
Medlem
Twitters avatar
Citat:
Nu har jag avbeställt datorn pga plötsligt funna dåliga recensioner om boulevard (som man märkligt nog inte hittade på 5timmars sökning innan beställandet ..).
Köp itsället härifrån http://www.komplett.se/k/cl.aspx?bn=10627
Eller så plockar du ihop en dator på inet och lägger ut 700kr för att dom ska bygga ihop den åt dig.
Citera
2009-08-06, 23:12
Medlem
Joakwims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twitter
Köp itsället härifrån http://www.komplett.se/k/cl.aspx?bn=10627
Eller så plockar du ihop en dator på inet och lägger ut 700kr för att dom ska bygga ihop den åt dig.
Redan plockat ihop en dator på inet , inlägg finns i "Den ENDA köpa stationär dator-tråden" .
Citera
2009-08-06, 23:26
Medlem
Twitters avatar
Citat:
Redan plockat ihop en dator på inet , inlägg finns i "Den ENDA köpa stationär dator-tråden" .
Läste det nu, gav lite förslag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in