2009-08-06, 17:58
Medlem
Hej!

hur tror ni bostadsmarknaden kommer se ut under 2010?
Har en lägenhet som jag vill sälja av men avvaktar tills nästa år och hoppas på bättre bostads priser!

mvh
Citera
2009-08-06, 19:19
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exxoritas
Hej!

Har en lägenhet som jag vill sälja av men avvaktar tills nästa år och hoppas på bättre bostads priser!

mvh

Visst, det är svårt att sia om framtiden. Men mitt råd är: sälj.

Mina argument: Räntan kan inte vara lägre än den är idag, och arbetslösheten kommer knappast att vara lägre nästa år heller, snarare tvärtom. Om både räntan och arbetslösheten stiger så kan det ge ganska markanta utslag på bostadsmarknaden (ökat utbud, minskad efterfrågan). Jag ser alltså en markant risk (eller chans, beror på vilken sida man står på) för lägre bostadspriser.
Citera
2009-08-06, 19:44
Medlem
thefisks avatar
Vad ska du göra för pengarna du får? Ska du köpa ny bostad?
Citera
2009-08-06, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thefisk
Vad ska du göra för pengarna du får? Ska du köpa ny bostad?

nej Spara har 2 st bostadsrätter.
Citera
2010-04-13, 01:09
Medlem
Denna fråga är högintressant för mig just nu så jag uppar den. Hur ser marknaden ut för tillfället?
Citera
2010-04-13, 01:53
Medlem
Precis just nu, i stockholm så är det i stort sett de högsta priserna sen "krisen". Uppe och tangerar på toppnoteringarna från innan krisen. Personligen tror jag det håller på att tippa över för den här gången. Men ingen krash utan snarare en svag nedåtgående sluttning.
Citera
2010-04-14, 01:39
Medlem
Någon som har koll på övriga städer? Västerås?
Citera
2010-09-07, 11:17
Medlem
KjellBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nurka
Precis just nu, i stockholm så är det i stort sett de högsta priserna sen "krisen". Uppe och tangerar på toppnoteringarna från innan krisen. Personligen tror jag det håller på att tippa över för den här gången. Men ingen krash utan snarare en svag nedåtgående sluttning.

Fortfarande är priserna höga och stabila på marknaden. Just nu är det svårt att se att det skulle vända neråt.
Citera
2010-09-07, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exxoritas
Hej!

mvh
Varför inte vänta TIO år till? Om boende har blivit grymt dyrt nu hur dyrt lär det då inte vara om tio år?!

Eller varför inte femtio!?
Citera
2010-09-07, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nurka
Svag nedgång i Stockholm kommande åren på kort sikt kanske. Långsiktigt har jag svårt att tänka mig att det kommer byggas mer boende på höjden (skyskrapor) i Stockholm.
Citera
2010-09-08, 08:55
Medlem
MrBulldoggs avatar
Läget är väl allt, som vanligt. Jobben finns i storstäderna, punkt. Så visst, just nu är priserna fett uppblåsta och tiden får utvisa om det blir ett kort men snabbt fall typ 90-talet eller långsam utplaning... Men långsiktigt bör det ändå gå hyfsat. Även medelstora städer framför allt i syd håller nog också, men det känns definitivt som att toppen är nådd. I Halmstad där jag bor påstår SBABs värderare t.ex. att mitt hus ökat över 20% på ETT ÅR. Fan tro't.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in