2009-08-05, 15:11
Medlem
Det är såhär att jag har mest kollegor och arbetsbekanta, har flyttat ifrån alla kompisar som man växte upp med. Min flickvän har såklart kompisar och vi umgås med dem, men hur gör man för att hitta lite fler roliga par att umgås med, vi är väldigt sociala och gillar att slänga ihop middagar och ha fester hemma, men vi vill gärna ha lite fler par i bekantskapskretsen.

Samtidigt så är jag lite speciell av mig och gillar väldigt få människor och har höga kriterier för att orka med en människa länge.

Någon som har tips på var vi ska hitta lite nya trevliga par att umgås med.

OBS: Ingen Swingerannons! Bara så ni vet.

Hmm...kanske fel forum nu när jag tänker efter....vi får se vad Mod gör, ber om ursäkt om det är fel
Citera
2009-08-05, 15:14
Medlem
grannarna?
Citera
2009-08-05, 15:36
Medlem
Haha, jag vet, jag tycker det hade varit ett utmärkt ställe att börja eftersom vi bor i ett trevligt hus, med massa par. Min flickvän tycker av någon anledning att det är töntigt att frottera sig med grannarna....jag har föreslagit flera gånger att vi ska fixa till nåt på gården(som är väldigt fin).

Men jag får hela tiden tji
Citera
2009-08-05, 15:54
Medlem
Har du eller hon inga trevliga arbetskamrater?
Citera
2009-08-05, 16:06
Medlem
Jodå, absolut, som sagt, vi är inte osociala, speciellt inte hon, dock är många av kollegorna singlar, speciellt hennes då hon jobbar på modeföretag med många 20-22 åringar. Vi är båda 28. Jag är ganska ny på min arbetsplats men snart kommer inbjudningar att hagla ut till dem också.

Undrar bara om någon har fler tips.

Helt personligen tycker jag ju att grannarna hade varit en bra början
Citera
2009-08-05, 17:26
Medlem
011235813s avatar
Börja att träna en aktivitet tillsammans, som kräver att man är ett par.
Till exempel pardans. Du vet vals, tango, osv.
Där borde det ju finnas andra par, som ni kanske ville bjuda på middagar osv.
Citera
2009-08-05, 21:46
Medlem
Marlboromans avatar
Vart bor ni?
Citera
2009-08-06, 09:27
Medlem
Vi bor i Malmö
Citera
2009-08-06, 09:35
Medlem
Dans och sånt är också nåt jag funderat på men jag hatar verkligen att dansa...så tyvärr är det inte aktuellt.
Citera
2009-08-06, 09:59
Medlem
011235813s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainPanda
Dans och sånt är också nåt jag funderat på men jag hatar verkligen att dansa...så tyvärr är det inte aktuellt.

Det var ju synd att du inte tycker om att dansa, fast hur många män gör det?

Annars kan ni väl gå på en matlagningskurs tillsammans, nu insinuerar jag inte, att ni inte kan laga mat, men det finns ju alltid något nytt att lära sig.

Restaurang Era Ora hade tidigare matlagningskurser, men jag vet inte om den har det fortfarande.
http://www.era-ora.dk/
Citera
2009-08-06, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 011235813
Det var ju synd att du inte tycker om att dansa, fast hur många män gör det?

Annars kan ni väl gå på en matlagningskurs tillsammans, nu insinuerar jag inte, att ni inte kan laga mat, men det finns ju alltid något nytt att lära sig.

Restaurang Era Ora hade tidigare matlagningskurser, men jag vet inte om den har det fortfarande.
http://www.era-ora.dk/

Matlagning gillar vi, eller jag åtminstone(jag lagar all mat hemma) så det där kan vi säkert kolla in. Tack!

Fler tips mottages tacksamt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in