2009-08-05, 01:42
Medlem
"Drog": Mexikansk Cubensis
Dos: 2.2 Gram

Drogerfarenheter:

Cannabis, Alkohol (+ kaffe några gånger, är även lite av en
te-missbrukare) + svamp 1 gång (den jag kommer beskriva här)

Inledning:

Först vill jag bara säga att jag har ibland skrivit om mina spirituella upplevelser som om det är 100% bevisat och klart att grejer som Gaia-sinnet och externa världar existerar, så ska det inte tolkas utan det är såklart bara teorier och möjligheter, om inte bara någon invecklad skum process i hjärnan som sker.

Under festivalen Vuuv, 2009, bestämde jag mig för att äta några svampar. Jag hade aldrig ätit svamp förut, men var hyfsat insatt på vad den kan ge för effekter.
Jag kände mig redo helt enkelt.. är alltid försiktig när det gäller att testa något nytt. Innan jag kommit fram till festivalen var jag osäker på om miljön skulle vara rätt för att ta svamp. Det visade sig att det var helt rätt. Jag gick över till grannen (där jag tidigare köpt bra gräs) och frågade ifall det fanns någon svamp till salu. Tjejen visade mig sina hemmaodlade mexikanska Cubensis (har jag för mig att det var). Jag köpte 2,2 gram som jag åt med en banan vid vårat camp ungefär klockan 19. Hade ätit en redig portion potatisröra av nåt slag med skrumblat ägg samma dag vid 13:30-14:00 nån gång. För övrigt hade jag rökt en hel del av mitt gräs tidigare samma dag, kände av rökat en aning när jag åt svampen.

Trippen:

Inom vad som kändes som en halvtimme började jag skratta en hel del åt småsaker, det var rätt svårt att sluta ibland. Skrattade lite från och till i ca en timme. Jag kände mig smått pårökt, fast annorlunda, klarare i huvet eller vad man ska säga. Tiden hade jag inte riktigt koll på, så jag vet inte exakta klockslag, men hur som helst gick jag och en annan från campet till Electro Body Floor (chill-"flooret"). Där satt vi oss ner på gräset och musiken var hur skön som helst. Nu kändes det inte alls som att jag hade rökt (= Psilocybinet börjar trolla). Han som hängde med mig (vi kallar honom nåt så klassiskt som Pelle) försökte få mig att skratta åt en massa saker han pekade på, det kunde vara tex en snubbe som gjorde nåt halvkul eller vad som helst, jag skrattade sjukt mycket . Efter allt skrattande till och från i en och en halvtimme slutade jag vara så lättskrattad. Jag var småskrattig, lycklig, under hela kvällen dock.

En fridfull känsla var i luften. Den var där förut under skrattperioden också, men nu var den dominerande. Jag kände mig väldigt hemma där jag satt vid den trippigt utsmyckade scenen precis bredvid skogen. Jag var medveten av -och levde i -varje sekund. Jag kände, och uppskattade vinden, musiken, folket, stämningen och närheten till naturen på ett högre plan än jag annars gör. Det var en känsla av att jag tillhörde naturen och festivalen. Det var som om allt kändes mycket verkligare och mer naturligt. Jag var mer medveten om allt än normalt.

Jag längtade inte ens till när Psynema skulle köra igång Main Floor Opening, jag fattade att det inte hjälper att längta och att jag lika bra kan njuta så mycket som möjligt fram tills den började. Mitt huvud var helt klart, förutom att när jag skulle förklara mitt sinnestillstånd för Pelle kunde jag prata på ett bra tag och sedan mitt i en mening glömma vad jag nyss sagt (som på cannabis, fast jag kom inte av mig lika ofta).

Trippen är inte likt ett cannabis-tillstånd (okej, det kan finnas en liten likhet (lugnet), men det är ändå väldigt långt ifrån). Att föreställa sig trippen är som att föreställa sig en ny färg i färgskalan, ett annat sätt att tänka och uppleva saker och ting. Jag KÄNDE allting. Det känndes inte som ett rus, utan mer som att jag fått en ny världsbild.

"Fattade man vad jag mena?" fick jag säga ett antal gånger den kvällen eftersom att jag kom av mig så ofta xD. Vi var kvar på Electro Body Floor ett bra tag. Marken var aningen ojämn (små gräskullar var utspridda över hela stället nästan). Här kommer en utav mina få hallucinationer jag fick den här kvällen; marken börjar bete sig som segt vatten i slow-motion. Kullarna växer en aning på vissa ställen, samtidigt som de sjunker en aning på andra. Det varar i vad som kändes som 20-30 minuter. Pelle rökte en joint sen snackade vi lite musik, svamp och livet med en DJ vi träffade.

På väg in till marknadsområdet och Psynema-showen stannade vi på ett ställe och jag snackade på som en galning. I säkert en halvtimme (eller mer) stog vi på samma ställe. Jag höll ett litet föredrag av nåt slag xD. Jag tog upp mycket av allt jag läst om på internet; allting är överallt och ingenstans på samma gång (kvantfysik), space-time, massa om Terence Mckennas teorier och upplevelser.
Jag kände att mitt sinne (eller själ, eller vad man nu vill kalla det) verkligen var i min kropp som om det var ett objekt och inte mig själv. Det var inte ego-death direkt. Jag kände fortfarande min kropp och allt, det var bara det att jag var medveten om mitt inre/yttre jag xD.
[Jag tror inte heller att jag är en kropp, utan jag tror att jag är mitt sinne i en kropp. Det låter mer logiskt för mig i alla fall.]

En hallucination till; Jag kommer ihåg att vi skulle köpa nånting innan vi drog till Main Floor, och när jag skulle ta upp ett par mynt kändes det som att jag tappade nånting ur plånboken. Ett konstigt kort (typ 0.5 sek), skramlande elektroniskt metalljud hördes. Enligt Pelle var det bara nån papperslapp som trillade ut. Kom på nu att det kanske var skramlandet av mynten i plånboken som lät och förvrängdes.
Citera
2009-08-05, 01:43
Medlem
Fortsättning...

22:30 @ THE OPENING!!

Svampens effekter kom i vågor lite grann under hela kvällen, men den höll sig på en hyfsad jämn nivå för det mesta. Invigningen med Psynema var extremt häftig att se. En massa konstiga ljud och effekter, lasrar, videos som tex de där barnen som snackar om LSD (som många sett iaf) projekterades upp på stora dukar.

Alla på festivalen var där (nästan då) och det var "Divine Moments Of Truth" som visade sig för mig kändes det som. Allt "bevisades" för mig här på nåt sätt. Jag kände hur allting på Main Floor var som en ändå stor andandes Gaia-Maskin. Musiken som pumpades ut var en stor del i det, det var som maskinens motorljud (det var ingen förvrängd ljudbild och jag ser inga hallucinationer bara för att göra det klart). Jag var ett med allting där. Man behövde inte se allting som separata delar i processen, pumpandet av musiken och alla människor som dansade sen när första DJ:n började spela var en och samma process. Naturen runt omkring och gräset man stog på var en stor del i processen också. Nu när jag greppade känslan av att Main Floor var jag och att jag var mainfloor kunde jag ta ett steg till och fatta ännu mer att det var samma grej med hela festivalen, hela jorden och hela space-time xD. De två sista var inte lika lätt att fatta, men på nåt sätt kände jag att jag "visste" det.

Det var här jag började få en slags peak eller något. Jag var barfota om jag inte minns fel (kan vara så att jag var barfota nästa dag). I alla fall så var det som att jag fick värsta kontakten med naturen när jag lände jorden och gräset . Det var så skönt att känna i alla fall en mycket djupare förståelse om allt jag läst om (Mc Kenna-grejer och sånt), en större förståelse för andra dimensioner och möjligheter. Blir en väldigt flummig rapport känns det som, men hela grejen är ju flummig så det får va så helt enkelt.

Eftersom att jag kände hur jag var mitt sinne som använde min kropp som redskap att ta sig fram i den här fysiska världen kunde jag genom att känna med mitt sinne ute i det kollektiva sinnet, Gaia-sinnet eller vad det nu är för något, där kunde jag känna allt som var i hopkopplat med det enade sinnet. Jag tyckte jag kunde känna andra människors sinnen, andra kroppars "förare", jag kunde känna skogens stillhet. Hm, svårt att förklara en ny färg, men en liten aning kan man nog få. Eftersom att jag är allting, så kan jag känna all energi. Vissa perioder där på golvet var det som att jag inte bara kände min egen tyngd, utan jag kände att jag vägde överallt, i alla människor.
Ett lite skumt exempel kanske kan göra det hyfsat klart; Tänk dig ett sinne i rymden. Bara ett sinne fritt i rymden, det vet ingenting om jordens lagar eller nåt över huvud taget. Sen säger vi att man kan visa sinnet ett fotografi över Main Floor på Vuuv. Sinnet som är fritt i rymden är allting i den rymden, det är en skum tanke för sinnet att tänka sig att det bara kan vara låst till en utav kropparna, Sinnet skulle känna att det var i allting, som det är vant vid. Vet inte om det jälpte nåt, men skrev ner det ändå xD.

Tex kunde jag känna andra personers glädje och det kändes nästan som att jag kunde läsa deras sinnen på ett sätt. En grej jag märkte, som kan ha varit inbillning, var att jag hade lätt att ta mig från ett ställe till ett annat på golvet utan att krascha i folk. Jag kände den stora maskinens (eller mer organismens) "vibe". Jag visste hur den funkade så flöt med den på nåt sätt.

Jag blev mycket mer öppen också. Våran kultur spelade ingen roll direkt. Till exempel så ställde jag mig på ett hyfsat "olämpligt" ställe enligt våran kultur och pissade, det va inte mitt på dansgolvet direkt, det va mot skogen lite grann iaf. Jag sket i om någon såg liksom, varför bry sig om att man visar ballen för sig själv? Sitt eget och allas gaia-sinne. Jag blev mer öppen än vanligt mot alla folk. Jag hade förståelse för andra människor eftersom att jag kände dem genom att vara uppkopplad till Gaia-nätet :P.

Jag var mycket tacksammare för allting och jag var mer medveten om mig själv. Det känns lite som att man strukturerat upp hjärnan och det undermedvetna och fått den att gå i rätt banor. "Svampen visar hur man ska leva". Tror det är nånting jag hört från Mckenna. Anthony de Mellos bok Awareness om någon läst den beskriver hur man ska tänka för att bli Aware/Awake/Enlightened. Hans beskrivningar passar väldigt bra in på mycket av det jag kände på svamp. Jag känner nu ett par dagar efter att jag har lärt mig av svampen och lever lite Mushroomlife. Som DJ:n jag o Pelle snackade med sa: You only need to take mushrooms once, and maybe twice in your life. Then you can duplicate the feeling into your everyday life. nåt sånt sa han.

Har säkert glömt skriva en massa och kommer säkert komma på mer saker att skriva, men den här är sjukt utdragen och ostrukturerad som den är så det får vara så här nu xD. orkar inte läsa igenom den och ändra grejer och så, så om det är nåt oklart får ni fråga :P Jag kan nämna att jag rökte lite cannabis senare mot kvällen, det var som om mitt sinne fick effekten istället för hjärnan. Svårt att förklara, men.. jag är sjukt trött också, så det går trögt att tänka

Jag är osäker på hur länge allt höll i sig, jag kände att jag var i samma tillstånd lite grann när jag vaknade nästa dag. Den dagen rökte jag och Pelle en fet, jag såg då två saker som var väldigt skumt; Pelle hade en luva på sig. Hans ansikte fick andra former och så skiftade form lite. Ibland var han helt förändrad och jag tittade bort för att det va lite creepy hehe. Senare samma dag när jag också var cb:ad var det ett barn med långt hår som stog en bit bort i en konstig ställning. Pelle såg också barnet, men för mig var han grön i ansiktet, det var han inte för Pelle. Det var ca 25-30 meter bort och han hade skugga i ansiktet. Hela han kunde lika gärna varit en hallucination, men tydligen inte.

Nu ett par dagar efter försöker jag ta tillvara på grejer svampen visade och lärde mig och applicera det i livet.
Citera
2009-08-05, 01:46
Medlem
Kommentera gärna :P
Citera
2009-08-05, 05:20
Medlem
Ozneks avatar
Anledningen till att jag ger rapporten 4/5 är att det inte hände något utöver det vanliga som skulle fått mig mer intresserad. Annars väldigt välskrivet och en av de absolut bästa illustrationerna av ett hallucinogent rus jag någonsin läst. Gillar också ditt tankesätt. Äh vafan du får en 5a ändå!
Citera
2009-08-05, 12:00
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbacken
Att föreställa sig trippen är som att föreställa sig en ny färg i färgskalan, ett annat sätt att tänka och uppleva saker och ting. Jag KÄNDE allting. Det känndes inte som ett rus, utan mer som att jag fått en ny världsbild.
Väldigt bra förklaring. Rapporten i sin helhet ger jag 4/5, välskrivet men lite för lite fakta om händelseförlopp runtomkring dig.
Citera
2009-08-05, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oznek
Anledningen till att jag ger rapporten 4/5 är att det inte hände något utöver det vanliga som skulle fått mig mer intresserad. Annars väldigt välskrivet och en av de absolut bästa illustrationerna av ett hallucinogent rus jag någonsin läst. Gillar också ditt tankesätt. Äh vafan du får en 5a ändå!

ja det är ju många som känner en liknande effekt (om inte samma). tackar :P Ja jag försökte verkligen få ner känslan på papper, hehe
Citera
2009-08-05, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Väldigt bra förklaring. Rapporten i sin helhet ger jag 4/5, välskrivet men lite för lite fakta om händelseförlopp runtomkring dig.

juste! skulle skrivit mer om vad som hände runt om kring mig ja. kan dra det lite kort: I allmänhet var det mycket folk som gick fram och tillbaka, förutom på golven då, där alla dansade hehe. Vi snackade med en och annan, men inga längre samtal. Alla var schyssta och glada, så jag fick inte uppleva hur det var att vara svampad och hantera/uppleva en arg person. Tog inte med exakt allt jag gjorde, utan fokuserade mer på känslan jag fick. Träffade en tjej på main floor som tagit LSD, jag fick vatten av henne. När jag druckigt sa hon "It's water and LSD!". Jag blev väldigt skrämd att allt skulle bli sjukt mycket mer intesivt nu, men sen sa hon att hon skojade.. vilken lättnad det var xD
Citera
2009-08-05, 21:01
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbacken
juste! skulle skrivit mer om vad som hände runt om kring mig ja. kan dra det lite kort: I allmänhet var det mycket folk som gick fram och tillbaka, förutom på golven då, där alla dansade hehe. Vi snackade med en och annan, men inga längre samtal. Alla var schyssta och glada, så jag fick inte uppleva hur det var att vara svampad och hantera/uppleva en arg person. Tog inte med exakt allt jag gjorde, utan fokuserade mer på känslan jag fick. Träffade en tjej på main floor som tagit LSD, jag fick vatten av henne. När jag druckigt sa hon "It's water and LSD!". Jag blev väldigt skrämd att allt skulle bli sjukt mycket mer intesivt nu, men sen sa hon att hon skojade.. vilken lättnad det var xD
Haha, vilket terrorskämt i en sådan situation hade du några svårigheter med att prata med folk eller inte?
Citera
2009-08-06, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Haha, vilket terrorskämt i en sådan situation hade du några svårigheter med att prata med folk eller inte?

det gick bra att prata med folk, jag var mer öppen och kände att jag kunde prata mer med folk. Jag var mer intresserad av vad de sa och tyckte, jag var intresserad av deras synsätt på vad som helst egentligen. Som exempel; någon berättar att han varit och tittat på marknaden och hittat flera snygga pennor i olika färger som han köpt. om jag inte tagit svampen skulle jag tänkt; aha, och? de var ju inte alls snygga ändå (typ så), och svarat: Jaha! i en tillgjort glad ton. nu på svamp skulle jag tänkt; "aha, vad intressant, han är intresserad av småprylar!" och sen svarat: "Aha! Ja det finns mycket kul på marknaden!".

Som jag tror jag beskrev i rapporten så kände jag mig helt klar i huvet och kroppen. det enda var att jag helt plötsligt, när jag förklarade känslan jag hade för Pelle tex, kunde glömma vad jag nyss sagt. Då fick jag fråga "okej, vart var jag nu igen. vad sa jag nyss" xD. Det hände för det mesta när jag drog långa beskrivningar och sånt, men inte annars när jag snackade vanligt med folk och skämtade
Citera
2009-08-12, 00:19
Medlem
Mullemecks avatar
fattar inte hur du kan komma ihåg så mkt :P själv glömmer jag oftast dom mäktiga känslorna pga att jag får en annan som gör att jag inte tänker på den första, så i slutändan äre bara typ 1-2 detaljer som jag minns
Citera
2009-08-18, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullemeck
fattar inte hur du kan komma ihåg så mkt :P själv glömmer jag oftast dom mäktiga känslorna pga att jag får en annan som gör att jag inte tänker på den första, så i slutändan äre bara typ 1-2 detaljer som jag minns

okej, jo kan tänka mig att det kan bli så. men då kanske du ätit mycket svamp så att det händer ännu skummare saker, vilket gör så att du måste koncentrera dig på vad det egentligen är som händer för ögonblicket :P. (kul namn förresten
Citera
2009-08-19, 12:13
Avstängd
Även om det säkert upplevdes mer än vad jag fick känslan av så uppfattade jag mer som om du blev lätt hög och mer eller mindre bekräftade dina tidigare uppfattningar från div. inhämtad information i nyktert tillstånd.

Har själv testat en lågdos svamp och vet hur känslomässigt man påverkas så förringar inte din upplevelse på något sätt.
Själv hade jag dock betydligt mer hallisar även om min dos bara var på 1.5g cubbar.
Spektrala vibrerarande skimmer på väggarna och komplexa geometriska mönster på ytor och moln som skapade gigantiska figurer på himlen som jag kunde styra beroende på vad jag tänkte på. Cev's där jag såg den klassiska multipliceringen av ett objekt som går från att vara ett stort till flera och flera småobjekt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in