2017-05-28, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Mats och Linda körde omkring i området lördagen den 1 augusti för att kolla sedvärdheter för deras gäster som skulle komma.
Mats sände ett SMS till en vän som gick via masten i Åselby, det SMS är helt betydelselöst, och att det SMS gick genom masten Åselby saknar total betydelse i det här fallet.
Linda lämnade bostaden ca 22.00 lördagen den 1 augusti enligt Mats uppgifter.
Den som påstår att Linda inte lämnade bostaden 22.00 bör bevisa det, som sannolikt blir mycket knepigt.
Åselbymasten bevisar ingenting annat, utan att Mats sände ett SMS 19.59.

Detta är en uppgift lämnad av en person som till varje pris vill ljuga sig fri från att bli fälld för mord, även om han så skulle behöva ljuga om att blivit kidnappad av kineser, käkat scopolamine och friterade räkor i en bilkoffert, haft klonlika lokalikes och fan och hans moster...

Vet inte vad som skrämmer mig mest, Mats fantasiberättelser eller att det finns någon som faktiskt tror, och försvarar, hans påhittade berättelser ????
Citera
2017-05-28, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Min teori. Jag tror Mats Alm är smått chockad efter LC:s död och kör en "tur" Rättvik - Leksand - Åselby. Den turen tar c:a 1,20 h. Jag tror att Mats Alm ringde sin pappa för att berätta vad som hänt och få råd.

Har polisen kollat samtalslista på familjen Alms samtliga telefoner?

Just så tror jag också att Mats gjorde. Det är en miss i fupen att nån sån utredning av Lars Alms inkommande samtal den kvällen inte verkar vara gjord. Går den att göra nu?
Citera
2017-05-28, 19:30
Medlem
Citat:
Om det inte var Mats som åkte med datorn och mobiltelefonen J120 Ericsson från Falun- Gävle - Stockholm - Bollnäs,,blev han kidnappad som han påstått i förhör.
Att spåra upp vem som innehade mobilen J120 den 15 september 2009, borde inte ha varit något större problem anser jag.
Om den innehavaren av mobiltelefonen som använde mobilen den 15 september hade spårats upp, hade hela fallet med alla personer inblandade kunnat rullas upp, därför den som åkte med mobilen J120 och Mats dator var inblandad i fallet.
Sedan kan man påstå att det ena ger det andra vid förhör.

Jaha. Då skulle man kunnat nita Andrew Johnson, menar du?

Jag har en annan idé. Varför inte prata med Lindas son som idag är lite äldre och kanske även hans pappa, så skulle kanske saken bringas i klarhet huruvida sonen fått en begagnad telefon vid tiden för mammans bortgång. Unga människor minns säkert väl om deras första telefon var ny eller en äldre ärvd sådan.,
Citera
2017-05-28, 20:58
Medlem
TCGIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judensau
---
Pappan kopierade dessutom IMEI-nummer och kopierade sim-kortet för att DET SKULLE SE UT SOM DET VAR MATS.
---

Om du här avser det i telefonen Nokia 1112 [IMEI 357136000650830] använda SIM-kortet [IMSI 240010500084054] kopplat till telefonnummer 0702432383 så är det, eller dess föregångare, som tidigast taget i bruk 051116. Telias SIM-kort utfärdade vid denna tidpunkt använde sig av COMP128v2 eller högre.

För att år 2009 extrahera Ki från ett SIM-kort krävdes, förutom rent fysisk tillgång till detta kort, att kortet fortfarande använde sig av COMP128v1.
Citera
2017-05-28, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judensau
Ändra IMEI

https://www.youtube.com/watch?v=Gb0OvchBKfM

Copy SIM
https://www.youtube.com/watch?v=djNQRc-MyB0

Därefter sätta på en jammer på Mats bil
http://www.jammerfromchina.com/

Jag har så rätt i mitt antagande tror jag.

När Linda levde smugglades telefonen ut för att kopieras av triaden som blivit inhyrd av barnets pappa.

Tyvärr. Du får nog återgå till ritbordet. (Förresten, hur skulle de ha fått tag på Mats IMEI???).

Dessutom skedde en portering (och ny sim) när Mats köpte flyktmobilen (J120:n). Så du får gärna förklara hur SIM:en i så fall klonades. (Notera inlägget från TCGI)

När du ändå är i farten kan du också förklara hur SMS:et som Mats svarade på (och hade diskuterat per telsamtal för den delen) hamnade i din (omöjligen) klonade mobillösning?
Citera
2017-05-28, 22:02
Medlem
För övrigt: Jag räknar till två personer som under lång tid gör allt för att genomföra en fokusförflyttning från redan konstaterad fakta (att Mats Alm är skyldig till brott mot griftefriden, att han vet mer om Linda Chens död än han berättat, att rätten/domaren i princip konstaterat att Mats Alm var på plats när Linda Chen avled, att Mats Alm ljugit om i stort sett allt relevant i fallet o.s.v.).

Fokusförflyttningen går mot alltmer utflippade teorier och vi närmar oss snart "utomjordingar" eller något upplägg där organisationer med obegränsad tillgång till teknik, teknikinfrastruktur, en "tvilling" med samma utseende som Mats, osynliga droger, obegränsat med kapital m.m. gör det till sin absoluta prioritet att mörda en servitris i Falun.

Det är synnerligen anmärkningsvärt att i takt med att det konstateras att det finns mer indicier mot Mats Alm än vad som tidigare framgått och att det ny råder hög sannolikhet avseende ny/tillkommande teknisk bevisning mot Mats Alm så tilltar också dravel/"spam" från somliga individer här i tråden.

Det som fascinerar mig mest är att dessa två personer inte tycks inse att själva utgör en väsentlig del av det som driver många att lägga ned tid och resurser på att hjälpa polismyndighet och åklagare att utifrån tillkommande/nya indicier och bevisning gripa och lagföra Mats Alm för mord alternativt dråp.

Det finns en bra uttryck, som egentligen handlar om karma. "Som man sår får man skörda". Något Mats Alm bör begrunda.
Citera
2017-05-28, 22:58
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Om det inte var Mats som åkte med datorn och mobiltelefonen J120 Ericsson från Falun- Gävle - Stockholm - Bollnäs,,blev han kidnappad som han påstått i förhör.
Att spåra upp vem som innehade mobilen J120 den 15 september 2009, borde inte ha varit något större problem anser jag.
Om den innehavaren av mobiltelefonen som använde mobilen den 15 september hade spårats upp, hade hela fallet med alla personer inblandade kunnat rullas upp, därför den som åkte med mobilen J120 och Mats dator var inblandad i fallet.
Sedan kan man påstå att det ena ger det andra vid förhör.

Mats har aldrig blivit kidnappad. Den berättelsen är sedan länge massakrerad och bevisligen ett falsarium.
Citera
2017-05-28, 23:00
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Mats och Linda körde omkring i området lördagen den 1 augusti för att kolla sedvärdheter för deras gäster som skulle komma.
Mats sände ett SMS till en vän som gick via masten i Åselby, det SMS är helt betydelselöst, och att det SMS gick genom masten Åselby saknar total betydelse i det här fallet.
Linda lämnade bostaden ca 22.00 lördagen den 1 augusti enligt Mats uppgifter.
Den som påstår att Linda inte lämnade bostaden 22.00 bör bevisa det, som sannolikt blir mycket knepigt.
Åselbymasten bevisar ingenting annat, utan att Mats sände ett SMS 19.59.

Du borde bevisa att Linda lämnade bostaden kl 22 dagen hon mördades av Mats Alm.

Kan du bevisa att Mats Alm är oskyldig till mord?
Citera
2017-05-28, 23:08
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heltutanklass
Nja var väl mer ett svar på att Mats skulle varit 90 grader nånting om den där masten.. Men jag tror ju inte direkt han hade med sig nån parabol eller vad det krävs för att lura en mobilmast med sig i bagageluckan 😂

Väl mött

Nej, han hade ingen parabol.

Vinkeln är täckningsområdet från masten sett. Finns även med i FUP såg jag idag.
Citera
2017-05-29, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Du borde bevisa att Linda lämnade bostaden kl 22 dagen hon mördades av Mats Alm.

Kan du bevisa att Mats Alm är oskyldig till mord?
¨

Ta det lite lungt nu SS. MA är friad, där är "beviset". I Sverige skall någon påstå skuld och bevisa omständigheterna. Inte tvärt om.

Det här är ett "hellre-fria-än-fälla-fall". Är det bra? Nej.
Citera
2017-05-29, 03:27
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svettet
¨

Ta det lite lungt nu SS. MA är friad, där är "beviset". I Sverige skall någon påstå skuld och bevisa omständigheterna. Inte tvärt om.

Jag gör som Fagro, jag kör med omvänd bevisbörda.

Från och med nu ligger det på hans sida att bevisa att Mats inte mördade Linda Chen. Kan han inte bevisa det så är Mats Alm automatiskt mördaren.
Citera
2017-05-29, 06:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svettet
¨

Mats går endast fri pga teknikaliteter.

Men mycket bra, du menar alltså att Mats var skyldig till Brott mot griftefriden, det brott han dömdes för. I den domen går också att fastställa att Mats vet mer om Lindas död än vad han berättar om. Därmed försvårar han ju utredningen. Varför?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in