2017-05-23, 20:38
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKeymaker
Inte alls ett otroligt scenario. (Möjligen med undantag för cigaretten, Mats var inte rökare?)

Ursäkta, sent svar. Missade att du hade svarat.

(Fest)Rökte Linda? (Klarsyn kanske kan svara på det om inte annat). I sådana fall kan ett paket cigaretter varit något som funnits i väskan man ser från övervakningskameran?

Jag tänker att det här kan vara ett läge då en person frångår sina principer. I och för sig tror jag ju att MA´s DNA testats mot fimparna, men eftersom han uppenbarligen varit på platsen vore en DNA-träff inte särskilt konklusivt? För visst fann man väl fimpar i anslutning till kroppen?*1

1* Jag har för tillfället inte tillgång till FUn, och minns inte exakt vart jag stötte på "fimparna". Säkerligen en oviktig detalj, men jag fick aldrig någon klarhet i om man testade fimparna mot MA.
Senast redigerad av TakeYouOnACruise 2017-05-23 kl. 20:51.
Citera
2017-05-23, 21:20
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judensau
Jag är tämligen säker på att svenska polisen öppnat en dörr i porten mot öst nu. Det kommer bli svårt att få information från deras MP men ställer ni raka frågor så kommer de svara då de inte vill ha dåliga relationer med Sverige.

Polisen kan också pröva Interpol då jag vet att de MP jag träffade fick in en hel del uppgifter från utlandet att de hade blivit förgiftade. Har de kontaktat kinesiska Interpol så har säkert vanliga Interpol kontaktats. Gräver ni i detta så kommer ni hitta mer än en kyrkogård av märkliga dödsfall och då alla ämnen de använder går att hitta i askan så kommer nog en hel del mord lösas, om inte annat kommer man kunna fastställa att det rör sig om just mord och inget annat.

Citat:
Vill inte av utredningstekniska skäl skriva det i tråden men jag överlåter den biten till polisen som förr eller senare kommer med "kina-listan".

Jag har redan avfärdat kinesiska MP eftersom de inte arbetar med civila ärenden. Deras jurisdiktion är inom militära frågor och discipliner. Finns inte en militärpolis någonstans i världen som arbetar med civila frågor.

Det är väldigt enkelt att kontakta Kinas militärledning - Joint Staff Department of the Central Military Commission - och få frågor besvarade om Militärpoliserna och deras jurisdiktion.

Man kan även fråga Central Military Commission of Communist Party of China om den kinesiska militärpolisen och deras jurisdiktion vad gäller den civilrättsliga jurisdiktionen. Man kan även skicka förfrågningar direkt till Fang Fenghui och dessa besvaras av hans medhjälpare på ett väldigt korrekt och artigt sätt så långt det är möjligt.

Det finns ingen kinesiska militärpolis som har utrett civila kriminalrättsliga ärenden i Kina någonsin. Alla kriminalrättsliga frågor i Kina sköts av den civila kinesiska polisen.

Det finns heller inget ärenden hos den kinesiska polisen om en svensk medborgare som har varit utsatt för grovt brott i Kina under den tidsperiod du påstår dig ha bott och verkat där.

Det finns inga utredningstekniska skäl för dig att utelämna information.

Linda Chen ströps av Mats Alm kring 17:15 i Norra Bertilsbo.

Det fanns ingen triad iblandad i mordet på Linda Chen.

Du kan ju besvara dessa frågor så vi kan avslöja dina lögner.

Fråga ett: Varför ljuger du om din vistelse i Kina?

Fråga två: Varför ljuger du om att du har blivit utsatt för grovt brott i Kina?

Fråga tre: Varför ljuger du om att kinesisk militärpolis skulle utreda civila brott i Kina?

Fråga fyra: varför ljuger du om triaders verksamhet i Kina?

Fråga fem: Varför ljuger du om saker folk gör i Kina?

Fråga sex: Varför ljuger du om skopolamin?

Fråga sju: Varför ljuger du om att du inte har kontakt med Mats Alm när du berättar saker som bara han har kunskap om?

Fråga åtta: Om nu Linda var hotad, förföljd och mördad av en triad så borde väl Mats ha kunnat namnge den?

Fråga nio: Vad har du för namn på den triaden som du har blivit utsatt för brott av?

Fråga tio: Varför ljög Mats Alm om att han var kidnappad av en kinesisk triad och matad med friterade räkor?

Fråga elva: Varför tog inte triaden Mats Alm direkt när de hade tagit Linda?

Fråga tolv: Varför skulle triaden ha lagt Mats Alms bärbara dator i föräldrahemmet?
Citera
2017-05-23, 22:35
Medlem
Leo293s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leo293
Man måste ta Jan-Eriks observationer som fakta!
Det stämmer med SMHI:s sida Öppna data: http://opendata-download-metobs.smhi.se/explore/?parameter=23#

Med vänlig hälsning Leo293

Ps.Det duggade på båda orterna, knappt mätbart i Falun! Ds.
Citera
2017-05-23, 23:04
Medlem
Citat:

Fakta: Enligt SMHI var det uppehåll. 0,0 mm. Det var det också enligt alla de som var ute i Falun den kvällen.
Citera
2017-05-23, 23:14
Medlem
SingleStars avatar
Citat:

Mätningar per dygn 06:00:01 - 06:00:00, där datum är starttiden för mätningen. Mätstation är Falun-Lugnet 105370

2009-07-29 0,0 mm
2009-07-30 2,4 mm
2009-07-31 1,2 mm
2009-08-01 0,0 mm
2009-08-02 0,0 mm

Den första augusti kom det ingen nederbörd efter 06:00 i Falun. Jämför sedan med sid 170 i FUP.

Den 1 augusti 2009
Solen gick upp 04:35
Solen gick ned 21:30
Citera
2017-05-23, 23:30
Medlem
Jubberos avatar
Nu har i alla fall Postnord utfört sitt jobb till rätt destination i Gästrikland. Jag misstänker att någons magkatarr är värre än vanligt. Dock finns ingen illusion att svar på ställda frågor ges av aktuell adressat, men han vet att vi vet det han inte vill att vi ska veta......

Åselby...... Mats vägrar att erkänna sin närvaro där. Varför?
Inköpen av engångsmaterial.....handskar och heltäckande skyddsöverdrag. Varför?
Mats försökte att hindra sin blivande fru att få kontakt med banken som sökte henne? Varför?
Mats undanhöll Lindas försvinnande för både Juan och Aino. Varför?
Mats ljuger konstant kring redogörelserna angående "rundturen". Varför?

Mats Alm är så rökt en människa kan vara. Så kan det bli när man inte är man nog att ta konsekvenserna av sitt handlande.
Citera
2017-05-24, 05:08
Medlem
Enligt FUP 166
Jan-Erik är intresserad av väder och gör varje dag dagboksanteckningar om det. Han bor i Sunnanö, som ligger ca 2 km norr om Torsångs Café.
09-08-01 har Jan-Erik antecknat att det var halvklart, +20 grader och något regn. Han vet inte när regnet kom men tror att det var någon gång under eftermiddagen. Jan-Erik säger att det var så lite regn att det inte var mätbart.

Enligt FUP 167
VäderstationFalun-Lugnet avlästes 20.00 1 augusti 2009 det var 20,3 grader och ingen nederbörd.
Enligt FUP 169
Här kommer de väderuppgifter som jag har för 20090801. De är noterade i Hillersboda, Svärdsjö. Alla tider är svensk normaltid. Klockan 19 (20 sommartid) var det +19,6ºC, nästan mulet, uppehåll och svag nordvästlig vind. Ingen nederbörd förekom under den tidsrymd som du frågar på. I den bifogade filen kan du se temperaturen var tionde minut.
Uppgifterna i FUP 170 kommer från Hillersboda Svärdsjö, som är framtill 21.00, därefter finns inga uppgifter.

Falun ligger mittemellan Sunnanö och Svärdsjö och båda ställen har ingen klarblå himmel den 1 augusti.
Att det kunde ha kommit regn som inte var mätbart i Falun vid 23.00 tiden 1 augusti är mycket troligt den tiden, som Anders sade att det regnade vid 23.00 tiden när han cyklade förbi Slaggatan och hade regnkläder på sig.
Polisen accepterade hans tidsuppgift att det regnade vid 23.00 tiden, och de helt säkert kollade upp det, därför Anders vittnesuppgift kunde ses som viktig.
Senast redigerad av Fagro 2017-05-24 kl. 05:29.
Citera
2017-05-24, 06:02
Medlem
Det må ha spöregnat, kinesinvasion i Falun. Skopolamin i Mats ventrikel. Men att han mördade en hårt arbetande tjej råder det inga tvivel om. Han borde ha suttit på kåken just nu. Att han är fri kan ni hälsa honom grattis till, men han kommer förbli en mördare i allmänhetens ögon.
Citera
2017-05-24, 06:18
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Varför tror du de har en tablettmaskin? Trollar du?

Jag har koll på det kantonesiska köket då jag ätit det tusentals gånger. Nej, de serverar inte detta i en vanlig svensk kinaresturant så polisen borde ha kollat detta då.

Jag förstår inte din logik, vart ville du komma med ditt inlägg? Vet du en kinaresturang som serverar kantonesisk mat?

"Kantonesisk mat är troligtvis det mest lättillgängliga kinesiska köket utanför Kina eftersom majoriteten av utlandskineser kommer från Guangdong eller Hongkong." https://www.kinaupplevelser.nu/resmal/peking/mat/atta-kok/kanton-koket/
Citera
2017-05-24, 07:49
Medlem
*agro..du kan sluta klamra dej fast vid det där vittnesmålet och väderleken. Det håller inte. Den där Anders..kallades han till rättegången? Inte? Konstigt, om hans vittnesmål var så viktigt. Han har tagit fel på dag. Och du..regnkläder tar en normal människa inte på sej vid "knappt mätbar" nederbörd ändå. Du får hitta nåt annat nonsens att tjata om.
Citera
2017-05-24, 07:56
Medlem
Jag irriterar mej som f-n på att det där med sierskan fått så lite utrymme i FUP. Hon har så dåligt minne efter bara några veckor. Pratar hon så ofta med anhöriga till försvunna asiatiskor att hon blandar ihop saker?

Oavsett hennes minne...jo, jag tycker också att det är ytterst märkligt att Mats vallar sina anhöriga JUST där, nära fyndplatsen. Vansinnigt påhitt som pekar rakt på honom, men...så är han ju klen i huvet också.

När man läser FUP igen efter ett tag så blir svagheterna i den klarare, och Mats lögner och förklaringar alltmer bisarra. Han ljuger som en sjuåring, och missar helt att varje lögn måste backas upp av flera nya i en mycket snar framtid.
Citera
2017-05-24, 09:40
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FZappa
Jag irriterar mej som f-n på att det där med sierskan fått så lite utrymme i FUP. Hon har så dåligt minne efter bara några veckor. Pratar hon så ofta med anhöriga till försvunna asiatiskor att hon blandar ihop saker?

Oavsett hennes minne...jo, jag tycker också att det är ytterst märkligt att Mats vallar sina anhöriga JUST där, nära fyndplatsen. Vansinnigt påhitt som pekar rakt på honom, men...så är han ju klen i huvet också.

När man läser FUP igen efter ett tag så blir svagheterna i den klarare, och Mats lögner och förklaringar alltmer bisarra. Han ljuger som en sjuåring, och missar helt att varje lögn måste backas upp av flera nya i en mycket snar framtid.
Jag vill minnas att Siv-Gun Berglund säger att hon kan bara beskriva en plats där LC kan befinna sig, inte någon bestämd plats. Jag vill minnas att hon pratar om en fors, jag sitter vid en lånedator och saknar FUP som jag inte får ladda ner här, olustigt eftersom Mats Alm pratade om en fors med svågern.

Säger inte Mats Alm att S-GB har sagt att hon finns ca 3 mil norr om Falun. Där ska finnas hus i närheten.

Stämmer hennes uppgifter med hur det ser ut vid NB?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in