2013-02-17, 01:30
Medlem
upsteppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus
Nej, jag tror inte på kidnappningshistorien. Jag hänvisade bara till den som svar på någons undran hur han - enligt hans egen historia - kunnat se tabletterna när han hade ögonbindel. Förklaringen var att han inte hade någon ögonbindel när han (enligt hans egen historia) fick de första tabletterna. Vad vi diskuterade var alltså logiken i hans påstående, inget annat. Man kan diskutera logiken i böcker, filmer, sagor etc utan att för den skull mena att boken, filmen, sagan - elleer Mats kidnappningshistoria - är sann.

Du tror inte på kidnappningshistorien, varför anser du då att det är beklagligt att allt
ljus riktades mot Mats Alm efter att han visat var Linda Chens döda kropp var gömd?
Hur kunde Mats Alm identifiera ett förruttnat lik som Linda Chen om han inte själv
varit med om att ha placerat henne där? Hur hittade Mats Alm dit?
Citera
2013-02-17, 01:47
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darthvader
Har vi tillgång till någon text MA själv skrivit? Finns något brev återgivet ordagrant i FUP eller någon annanstans? Det vore intressant att se om han t ex har för vana att blanda ihop genus, utelämna konjunktioner eller har några andra språkliga egenheter. Det var ju så Unabombaren Ted Kaczynski åkte dit. Nu menar jag inte att MA skulle "åka dit" pga detta men det vore ändå av intresse.

Tyvärr tror jag att det fortfarande finns god chans att ingen almare sett denna tråd. Grandiosos inlägg igår kl 17:53 och 19:49 var upplysande. Det är hursomhelst en intressant tråd.
Här är en lapp som påträffades på köksbordet hemma i Mats och Lindas lägenhet i Falun
och som ska vara skriven av MA.

http://i40.tinypic.com/ixd1xy.jpg

Var det ursprungligen meningen att Linda skulle dö här? Omkomma i en "olyckshändelse"?

http://www.youtube.com/watch?v=fzwP1HOq6x0
Citera
2013-02-17, 02:16
Medlem
Grandiosos avatar
”GW pekar ut mig som mördare”

Leif GW Persson: En oskyldig är totalt jävla ointresserad av att sitta och lipa i en tv-soffa

Citat:
Lurar inte en käft”

GW fortsätter:
– Han berättar om att han är orolig att hon kanske har blivit mördad. Redan där blir man jävligt skeptisk.
– En oskyldig är totalt jävla ointresserad av att sitta och lipa i en tv-soffa.
GW säger också att ”han lurar inte en käft”.

– Men när vi hittar
kroppen är det en viss person som givet får besöka polishuset och det är den här karln.

”Jag är utmattad”

Mats Alm berättade i går för Dalademokraten att han känner sig utpekad som mördare.

– Jag tyckte det var obehagligt när jag fick höra det där. Men när jag tänkte efter: han får väl tycka och tänka vad han vill, säger han till Aftonbladet.

Tänker du kontakta honom på något sätt?

– Nej, varför det? Jag orkar inte.
– Jag är utmattad efter sex veckors ovisshet, jag ids inte bry mig om det där. Jag har viktigare saker att fokusera på.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5783553.ab
Citera
2013-02-17, 02:33
Medlem
Grandiosos avatar
Fortsättning på förhöret som handlar om Mats Alm och fyndplatsen och när han gav sig
därifrån. Sid. 3708, 3709, 3710, 37111

Citera
2013-02-17, 02:57
Medlem
Grandiosos avatar
Mera förhörsutdrag. Sid. 3717, 3718, 3719, 3720

Senast redigerad av Grandioso 2013-02-17 kl. 03:45.
Citera
2013-02-17, 03:03
Medlem
Grandiosos avatar
Forts. Sid. 3721, 3722, 3723
Citera
2013-02-17, 04:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Läser man tråden noggrant så framkommer det faktiskt att signaturen Pethrus inte är ute efter uppmärksamhet. Uppdraget är helt tydligt, och det handlar om att stötta signaturen Largo i arbetet med att återupprätta familjen Alms heder.

Pethrus har hela tiden fungerat som en extraLagro, men med mer sofistikerad mjukvara. D v s i stället för att tvångsmässigt tugga om samma fraser bjuder han in till ett försåtligt mjukt samtal där han inte egentligen påstår något, utan bara antyder olika möjligheter. Vilka dessa är vet ni.

Hade nu familjen Alms nätburna försvarsadvokater vara skickligare hade detta passerat obemärkt, men läser man Pethrus inlägg är mönstret uppenbart. Sticka fram hakan med en oskyldig undran, för att strax dra tillbaka den under försäkran att han självklart inte vet någonting.

Problemet för den här typen av debattörer är just att de inte klarar att dölja sig i längden. Och nu har ridån rämnat.

Aterigen - mitt i prick! av Mr.Sweden.

Sjalv sag jag inte detta samband forut - Men nu har mycket riktigt "ridan ramnat" for Pethrus.
Citera
2013-02-17, 05:34
Medlem
skadetbehovass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Forts. Sid. 3721, 3722, 3723
man vet inte om man ska skratta eller gråta när man läser igenom vad den stollen sitter och mytomanar sej , hur någon väljer att tro på sån smörja är helt ofattbart !! det är som rätten skriver utom rimligt tvivel Mats Alm som har att skaffa med lindas död.
men det viktigaste i denna soppa är , vad har två stollar att vinna på att förvränga sanningen så den passar dom?
Citera
2013-02-17, 09:06
Medlem
[quote=Grandioso]Mera förhörsutdrag. Sid. 3717, 3718, 3719, 3720

Det skulle ta för mycket tid i anspråk att göra nedslag på allt som MA häver ur sig i förhören.

Men det allmänna intrycket eller slutsatserna man kan dra därav är att MA påtagligt svamlar osammanhängande, framställer sig som aningslös, ömsom minns ovidkommande detaljer ömsom glömmer sådant som är viktigt och inte borde kunna glömmas, lagar efter läge d.v.s. han kan inte stå för vad han själv tidigare sagt o.s.v.

En sak som jag ändå vill lyfta fram är MA:s skrivna lapp där han ger info till sina föräldrar om att han börjar närma sig sanningen.

Förhörsledaren är såpass vaken att han faktiskt frågar MA vilka åtgärder han vidtagit för att närma sig sanningen. Genast börjar MA vackla och svamla, för han har inte några konkreta åtgärder att redogöra för. MA säger att han allmänt frågat runt, för att sedan landa i ett försåtligt "krypskytte" där han - dock högst svamlande - pekar ut två av Lindas anhöriga som hans eventuellt "misstänkta" (=syndabockar) samt säger att Lindas familj spridit illsinnade rykten om Linda. Men han kan inte redogöra för en enda konkret omständighet eller åtgärd, ingen tid, ingen plats, ingen person som han frågat, förutom D**** på restaurangen och A***, i sitt sanningssökande.

Och Lagros och Pethrus undrar likt fågelholkar hur polisen kunde rikta misstankar mot MA!
Citera
2013-02-17, 09:13
Medlem
bagarn29s avatar
Pethrus!

Om Mats Alm inte har någon vetskap om hur LC dog, innebär det att du anser att det var LC som gick på gruvgatan och att hon senare hoppade in i kombin?

Har du någon uppfattning om varför Mats och Lars Alm tycker att är viktigt att Mats åker med AB och visar vilken tur de skulle åkt enligt Mats Alm?

Tror du att Mats Alm blev kidnappad?

Tror du att Mats Alm var i Tällberg den 18/9-09 ca 14:00?

Tror du att det mer troligt att "maffian" tar livet av LC och förlorar 300.000:- än att Mats Alm gör det för att tjäna 1.000.000:-.

Om "maffian" har dödat LC, varför dröjer det nästan sju veckor innan de försöker att sätta dit Mats Alm?

Jag är tacksam om du tar dig tid att svara.
Citera
2013-02-17, 09:23
Bannlyst
Pethrus

Vad har du för uppfattning om mördaren Mats Alm? Är han oskylidig till de åtalspunkter han friades från? Är griftefridsdomen mot mördaren Mats Alm ok.?
Citera
2013-02-17, 09:56
Medlem
Man behöver inte vara särskilt intelligent för att inse att det är MA som är skyldig till LC,s död. Fakta talar för sig själv.
VARFÖR skulle det vara kineser, häxor, engelsmän inblandade? tror någon på allvar att kidnappningen ägt rum? de dödade LC, kidnappade MA och höll honom nedsövd och fången (utom när kortet togs i sthlm) i flera dagar, körde honom till platsen där LC finns, tippar av honom. Varför får han leva? och sen bara åker hem????
Nää...säger som L.GW...det är alltid enklaste lösningen som är den sanna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in