Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
De här sakerna du påstår är helt betydelselösa, finns inget bevis eller någonting i det, alltsammans finns med i förundersökningen.
Vad som har betydelse är motivet för Lindas likvidering, som jag lagt fram i tidigare inlägg.
Det andra är åtalet om griftefridbrott, som var helt felaktigt mot den misstänkte.
LagroVi är alltså överens om att motivet till mordet på Linda är av ekonomisk karaktär?
Då frågar jag vad du anser är mest troligt;
a) att kinesiska maffiosos mördar Linda för sketna 100 000:- och lämnar Mats utan en skråma.( samt utför allt annat i denna hiskliga kidnappningshistoria, till vilken nytta!!!) Därtill påstår Mats att han vet vilka dem är men säger inget trots att "de" mördat hans blivande hustru!!
b) Mats hade tröttnat på förhållandet och ville inte gifta sig (som Klarsyn säger). Däremot ville han ha pengar, pengar som han inte hade förmåga att skaffa sig på eget arbete. Han bestämmer sig därför att det ska ta slut på hans eget vis - räknar med att få 1 mille, samt merparten av brf , lösöre, "pengarna i madrassen" m.m.
Jag vet vilket alternativ du kommer att välja, men inser du inte att det bara är löjeväckande, finns ingen frisk person som kommer att välja alternativ a. Så varför Lagro?