2009-08-13, 00:09
Medlem
SoTireds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 113113
Skrivit det ett antal gånger innan.
Har fruktansvärt svårt att tro att david skulle ha gjort det, känner inte familjen men allt om dom står ju här.
Givetvis skulle erfarna förhörsledare kunna få fram ett erkännande av en 15 årig pojke som dessutom är lite mentalt handikappad (Nejdå jag syftar inte på ADHD). Ska sväva ut lite med en egen teori. David som verkar vara lite nyfiken av sig (gömde sig i systerns rum mm) hör nån form av oljud, ev skrik och måste springa och titta. Ser hur Lottie blir mördad. När mördaren beger sig därifrån upptäcker han att David bevittnat hela händelsen och hotar david med att om du säger nånting till polisen så dödar jag dig med. David blir givetvis livrädd. Nu sitter han där han sitter och vågar inte säga nånting om det som har hänt.

Tänkbart motiv: Hemligheten som Lottie hade. Våldtagen, sexuellt utnyttjad?
Tänkbar GM: Styvpappan.

Det är en möljig teori.
Hur förklarar man att kroppen hittas i ett förrådsliknande utrymme under en massa bråte.
Citera
2009-08-13, 00:15
Medlem
Lysrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoTired
Det är en möljig teori.
Hur förklarar man att kroppen hittas i ett förrådsliknande utrymme under en massa bråte.

.. Daniel. Han visste mycket väl vem som får skulden för allt..
Citera
2009-08-13, 00:16
Medlem
SoTireds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lysror
Excakt vad JAG tror.Gömde sig där som han brukade. GM kom över åkern för att finansiera nästa sil , ELLER för att fimpa den som skrev skit om honom på nätet. SKall bli spännande att se vad polisen kommer fram till. Fast precis som i Arbogafaller är Daniel en lämplig syndabock i brist på annat. Skyldig möjligast i stolen...

Fullt möjligt men hur troligt är det att det springer runt en knarkare och letar efter pulver lå landsbygden och råkar kliva in i ladan där MO bor?
Var kom puffran ifrån?
Kanske hade denne alternative GM andra avsikter som att han skulle räta upp med någon annan person som befann sig tillfälligt på gården. Med puffran i händerna så träffar han på MO på gårdsplanen.

Frågan är då om det fanns någon i familjen som hade ouppklarade affärer?
Citera
2009-08-13, 00:20
Medlem
Citat:

Det är väl mycket troligt.
Citera
2009-08-13, 00:22
Medlem
Frågan är då om det fanns någon i familjen som hade ouppklarade affärer?[/quote]
Det tror jag absolut att båda eller en av föräldrarna hade och att barnen utvecklades till det samma, att inte göra rätt för sig i något läger eller väder.
Citera
2009-08-13, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 113113
Skrivit det ett antal gånger innan.
Har fruktansvärt svårt att tro att david skulle ha gjort det, känner inte familjen men allt om dom står ju här.
Givetvis skulle erfarna förhörsledare kunna få fram ett erkännande av en 15 årig pojke som dessutom är lite mentalt handikappad (Nejdå jag syftar inte på ADHD). Ska sväva ut lite med en egen teori. David som verkar vara lite nyfiken av sig (gömde sig i systerns rum mm) hör nån form av oljud, ev skrik och måste springa och titta. Ser hur Lottie blir mördad. När mördaren beger sig därifrån upptäcker han att David bevittnat hela händelsen och hotar david med att om du säger nånting till polisen så dödar jag dig med. David blir givetvis livrädd. Nu sitter han där han sitter och vågar inte säga nånting om det som har hänt.

Tänkbart motiv: Hemligheten som Lottie hade. Våldtagen, sexuellt utnyttjad?
Tänkbar GM: Styvpappan.

Jag har tänkt efter nu ett tag och jag tror lite som du tror.
Skulle varit roligt att vist hemligheten...
Citera
2009-08-13, 00:24
Medlem
Lysrors avatar
Citat:
Fullt möjligt men hur troligt är det att det springer runt en knarkare och letar efter pulver lå landsbygden och råkar kliva in i ladan där MO bor?

Var kom puffran ifrån?

Kanske hade denne alternative GM andra avsikter som att han skulle räta upp med någon annan person som befann sig tillfälligt på gården. Med puffran i händerna så träffar han på MO på gårdsplanen.

Mycket troligt. I min stuga långt ute i bushen har dom varit minst 10 gånger dom senaste åren.

Ingen puffra. Kniv eller stilett...
Citera
2009-08-13, 00:31
Medlem
H.E.L.s avatar
ot raderat.
mod.
Citera
2009-08-13, 00:34
Medlem
Att styvpappan skulle vara gm, och har hotat D till tystnad tror jag inte på. Enl uppgift skulle han ju inte befunnit sig på plats den helgen, och skulle han varit det så innebär det ju att han har hotat ALLA som befann sig där till tystnad.

Har läst fler än en gång att teorin skulle vara att D skulle smugit på L eller rent av kommit på henne med ngt och fått ett spel. Min teori är tvärtom, L har kommit på D med något och detta har varit den utlösande faktorn.
Citera
2009-08-13, 00:36
Medlem
SoTireds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siggehitz
Att styvpappan skulle vara gm, och har hotat D till tystnad tror jag inte på. Enl uppgift skulle han ju inte befunnit sig på plats den helgen, och skulle han varit det så innebär det ju att han har hotat ALLA som befann sig där till tystnad.

Har läst fler än en gång att teorin skulle vara att D skulle smugit på L eller rent av kommit på henne med ngt och fått ett spel. Min teori är tvärtom, L har kommit på D med något och detta har varit den utlösande faktorn.

Men var var han?
Citera
2009-08-13, 00:39
Medlem
Citat:
Men var var han?

Precis, skulle bra vilja veta detta med. Känns konstigt att han liksom inte "finns med" på ngt sätt. Det enda jag veterligen läst är att ingen vet var han varit. Helskumt.

EDIT: Enda stavas inte med ä, så länge vi inte talar om ett arsle...
Citera
2009-08-13, 00:39
Medlem
Lysrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RasandeRose
En schizofren styr INTE av olika personligheter.Det är en helt annan sjukdom. Av hallunicationer ja. Lukt, hörsel, syn och smak-hallunicationer. Visst dom kan bli paranoida och aggressiva. Men det är inte vanligt att dom mördar.

Det är vad man tror. Det är därför dom är farliga OCH ofta kommer undan.

Jag känner till multipla personligheter,men det är nog inte egentligen en sjukdom. Så iofs icke heller schitsofreni. Det är snarare en defekt. Sjukdomar kan oftast botas. Men det var min definition.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in