2009-08-08, 11:57
Medlem
seamoonstars avatar
19-åringens bror begärd häktad

http://www.kvp.se/KVP.se/1.1665054/19-aringens-bror-begard-haktad
Citera
2009-08-08, 12:19
Medlem
Citat:
Åklagaren lämnade på lördagen in sin häktningsbegäran. Han begär brodern till den mördade 19-åriga kvinnan häktad skäligen misstänkt för mord. Det är den lägre misstankegraden.

Citat:
Han har fortfarande inte fått ta del av bevisningen mot hans klient.
– Åklagaren har gjort klart att han inte kommer att låta mig ta del av den förrän vid förhandlingen

Kan det tyda på att det är huvudsakligen teknisk bevisning, som ännu inte är klar?
Citera
2009-08-08, 12:22
Medlem
Väntar på H.E.L påfyllning av som utlovades någon gång i natt. Hoppas att den häktade killen (om han nu är skyldig) minns vad som hände så att familjen åtminstone kan få någon form av förklaring. Inte för att det gör någon större skillnad, men det kan ju i varje fall bidra till att man kan börja bearbeta sorg, saknad och andra känslor.
Citera
2009-08-08, 12:30
Medlem
Brodern sitter isolerad, och inga andra misstänkta finns i dagsläget kopplade till utredningen. Omkring tio personer är hörda i mordutredningen. Det handlar enbart om familjen och de allra närmaste. Polisen tycker jag verkar vara säker på att det är en familjemedlem som gjort dådet. Vad tror ni?

http://www.kvp.se/KVP.se/1.1664787/mordade-19-aringens-bror-isoleras
Citera
2009-08-08, 12:32
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rundfot
Polisen tycker jag verkar vara säker på att det är en familjemedlem som gjort dådet. Vad tror ni?

jag tror utan tvekan att det är en familjemedlem som gjort det, hon hittades på sin gård, verkar omöjligt att det handlar om någon utifrån.
Citera
2009-08-08, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rundfot
Brodern sitter isolerad, och inga andra misstänkta finns i dagsläget kopplade till utredningen. Omkring tio personer är hörda i mordutredningen. Det handlar enbart om familjen och de allra närmaste. Polisen tycker jag verkar vara säker på att det är en familjemedlem som gjort dådet. Vad tror ni?

http://www.kvp.se/KVP.se/1.1664787/mordade-19-aringens-bror-isoleras

Jag känner mig fortfarande inte helt 100% på att det är 15 åringen som gjort det. Tror han kommer släppas en sväng iaf.
Citera
2009-08-08, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 113113
Jag känner mig fortfarande inte helt 100% på att det är 15 åringen som gjort det. Tror han kommer släppas en sväng iaf.

Vad - empiriskt, inte känslomässigt - grundar du det på?
Citera
2009-08-08, 13:20
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Kan du se hur gammal denna Lars Erik är?

Tyvärr, ingen födelsedata, enbart namn och att mamman var hans vårdnadshavare -05. Övriga frågor kan du få svar på i mina tidigare inlägg igår.
Citera
2009-08-08, 13:40
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Tyvärr, ingen födelsedata, enbart namn och att mamman var hans vårdnadshavare -05. Övriga frågor kan du få svar på i mina tidigare inlägg igår.
Tack, jag måste ha läst vissa av gårdagens inlägg med stängda ögon...

Konstigt att denna Lars-Erik inte nämns i syskonens internetpladdrande.
Ett långskott - kan det vara någon av bröderna som en period har hetat detta namn, men bytt?

Ni i tråden som "kan" familjen - kan ni bidra till att lösa mysteriet?
Citera
2009-08-08, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday

Var hon verkligen bara hans vårdnadshavare det året? Rör det sig om en individ som adopterats bort kanske? Eller någon som varit fosterhemsplacerad hos DEM? Låter sjukt, men man vet väl aldrig...
Citera
2009-08-08, 15:26
Medlem
AlphaAnimals avatar
Oklädd

Jag har tidigare läst i ab och här i forumet att hon hittades oklädd. Nån som vet nåt om det eller har nån teori?
Citera
2009-08-08, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlphaAnimal
Jag har tidigare läst i ab och här i forumet att hon hittades oklädd. Nån som vet nåt om det eller har nån teori?

det är korrekt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in