Citat:
Ursprungligen postat av Vriden
hon hittades i stallet av sin bror under en massa lådor och bråte, naken. Blir inte ett dugg förvånad om det är broren som är mördaren
Som inlägg #13 i tråden så får man nog betrakta herr Vriden som tämligen insatt.
Ang. folks käftslängande kring en del personers påstådda avundsjuka på olika användare som postat information här, och alt vad det nu kan vara, så vill jag passa på att nämna en del saker.
Problemet med sådana här trådar är ofta att någon användare slänger ur sig en löst grundad teori i stil med att "GM måste gått på anabola". Ett par sidor framåt så har det hela förvandlats till vedertagen sanning. En mer erfaren och nogräknad användare dementerar uppgiften och påpekar orimligheten. Fyra sidor senare kommer någon annan träskalle och ställer frågor som "Gick inte han som gjorde det på anabola??!!".
Bl.a. med anledning av det, så anser jag det vara högst befogat att man ifrågasätter eller ber om mer information när folk postar "fakta" eller utsago som de fått ifrån en initierad.
För mig räcker det oftast inte med att någon glider in i tråden och skriver ned viktiga och ingående fakta, utan att åtminstone beröra varifrån informationen är tagen.
Källor bör alltid skyddas om de så önskar, alla ggr, men man kan nämna att uppgifterna är hämtade från en källa som vill förbli eller lämnas anonym.