2009-08-07, 09:56
Medlem
Chronicals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av momo76
Ingen annan tidning (så vitt jag kan se) har publicerat någon intervju med mamman ... vilket får mig att misstänka att somliga antagligen har "sponsrat lite", så att säga ...

Det är mycket möjligt. Óch som någon skrev är ju intervjun under all kritik textmässigt, jag blir faktiskt illa berörd av den, i sin uselhet och mammans crappy livssituation som lyser igenom, den sitiation hon redan satt i innan detta hände.

Kan deras förmodade låga status bidra till den dåliga hjälpen från myndigheterna?

Vilken människa får inte lite kläder och tandborstar leverade till husvagnen av släktingar och eller vänner i sånt här läge? Eller inför fotograferande för sveriges största kvällstidning?

Satt denna formodligen delvis dysfunktionella familj och tryckte i ett gammalt hus utan el och vatten, ivrigt döljandes barnens bokstavshandikapp?
Citera
2009-08-07, 10:02
Medlem
Mortsbo Slims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chronical

Vilken människa får inte lite kläder och tandborstar leverade till husvagnen av släktingar och eller vänner i sånt här läge?
Jag tänkte samma sak. Släktingen kunde avvara en gammal husvagn om de höll sig ifrån dem, eller? Kunde inte låna ut lite rena kläder eller låta dem duscha?

Men borde inte myndigheterna ge dem tillfälligt boende på hotell om de nu spärrar av deras hem under en viss tid?
Citera
2009-08-07, 10:04
Medlem
Stakkars, stakkars familie.

Huff, for en trist sak.
Det er akkurat som i Norge, de svakeste får aldri hjelp.
De blir heller fordømt og alle snakker skit om dem.
Ingen hjelp å få, hvor er respekten for mennesker blitt av?

White trash, for en grusom ting å kalle medmenneskene sine!
Citera
2009-08-07, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mortsbo Slim
Men borde inte myndigheterna ge dem tillfälligt boende på hotell om de nu spärrar av deras hem under en viss tid?

Säg inte det, för en ca 3 år sen så inträffade en incident i min systers lägenhet, vilket resulterade i att hon och hennes två små barn blev utstängda i två veckor medans farbror blå hade den avspärrad. De fick inte ens möjlighet att hämta ungarnas kläder. Sen efter två veckor med avspärrad lägenhet och x antal i häktet, så släpptes alla, syrran fick gå tillbaka till lägenheten och alltihoppa lades ner. Good job officers.
Citera
2009-08-07, 10:20
Medlem
Späks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vriden
hon hittades i stallet av sin bror under en massa lådor och bråte, naken. Blir inte ett dugg förvånad om det är broren som är mördaren

Som inlägg #13 i tråden så får man nog betrakta herr Vriden som tämligen insatt.

Ang. folks käftslängande kring en del personers påstådda avundsjuka på olika användare som postat information här, och alt vad det nu kan vara, så vill jag passa på att nämna en del saker.

Problemet med sådana här trådar är ofta att någon användare slänger ur sig en löst grundad teori i stil med att "GM måste gått på anabola". Ett par sidor framåt så har det hela förvandlats till vedertagen sanning. En mer erfaren och nogräknad användare dementerar uppgiften och påpekar orimligheten. Fyra sidor senare kommer någon annan träskalle och ställer frågor som "Gick inte han som gjorde det på anabola??!!".

Bl.a. med anledning av det, så anser jag det vara högst befogat att man ifrågasätter eller ber om mer information när folk postar "fakta" eller utsago som de fått ifrån en initierad.

För mig räcker det oftast inte med att någon glider in i tråden och skriver ned viktiga och ingående fakta, utan att åtminstone beröra varifrån informationen är tagen.

Källor bör alltid skyddas om de så önskar, alla ggr, men man kan nämna att uppgifterna är hämtade från en källa som vill förbli eller lämnas anonym.
Citera
2009-08-07, 10:28
Medlem
BluesCosters avatar
I Expressen orkar mamman inte uttala sig.

http://www.kvp.se/nyheter/1.1663727/mamman-vi-kanner-oss-valdigt-utsatta

Ingen teknisk bevisning har presenterats och grabben är f.n anhållen på lägsta misstankegraden ..Det är skäligen misstänkt om jag inte har helt fel ?

Hur som helst så är det för djefligt att familjen inte kan få en basal hjälp åtminstone,men så här ser socialtjänsten ut idag på många håll.
Senast redigerad av BluesCoster 2009-08-07 kl. 10:31.
Citera
2009-08-07, 10:32
Medlem
Citat:
"Åklagare Bengt Åsbäck beslöt ändå att han skulle anhållas redan i förrgår kväll. Beslutet har två skäl: Dels fruktar polisen att brodern ska skada sig själv, dels vill man undvika att de inblandade pratar ihop sig och därmed försvårar utredningen" - http://www.kvp.se/nyheter/1.1663727/mamman-vi-kanner-oss-valdigt-utsatta

Kan man dra några större växlar av det som jag satte fetstil på?
Citera
2009-08-07, 10:36
Medlem
Späks avatar
Saxat från artikel i Aftonbladet (http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5612811.ab):
Citat:
Enligt polisens presstalesperson Lars-Håkan Lindblom rör det sig om en mängd intressanta fynd som lett fram till anhållandet.

– Vi ser det här som ett genombrott i utredningen, säger Lindblom.

Vad skulle dessa fynd kunna vara? Var har de funnit dem?

Systerns blodbefläckade kläder i broderns rum? Någon av den misstänktes ägodelar i anslutning till offret? Någon bisarr trofé ifrån den mördade?

Förhör med den misstänkte verkar ju inte ha gett så mycket, så i nuläget torde ju just teknisk bevisning vara polisens starkaste kort, i kombination med förhör med övriga i familjen och närheten såklart.
Citera
2009-08-07, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jahknee

Antagligen inte. De menar väl att de inte vill att familjen ska snacka ihop sig för att de vill skydda 15-åringen, de har ju redan förlorat en familjemedlem, de vill väl inte förlora en till. Så tänker nog polisen, även om familjen kanske inte har något intresse av att rädda 15-åringens skinn om han nu är skyldig.
Citera
2009-08-07, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jahknee

"de inblandade" syftar väl bara helt enkelt på de som var med när hon hittades. polisen vill säkert, rutinmässigt, undvika att dessa "pratar ihop sig". kan ju tänkas att man som förälder vill göra allt för att skydda sitt barn ...
Citera
2009-08-07, 10:54
Medlem
tabacs avatar
Citat:

Intervju med mamman.
Här bekräftar hon att dottern låg utan kläder. Om det ska betyda att hon var helt naken vet vi ju inte.
Faktumet att hon var oklädd behöver ju inte betyda att GM har klätt av henne. Hon kan, som tidigare har föreslagits, varit på väg in eller ut ur duschen t.ex.

Jag tror inte hon var på väg in i dushen då ingen i familjen sett henne hemma. Iofs så kanske hon bara skulle gå och lägga sig och bytte om.
Citera
2009-08-07, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tabac
Jag tror inte hon var på väg in i dushen då ingen i familjen sett henne hemma. Iofs så kanske hon bara skulle gå och lägga sig och bytte om.

Det låter mer troligt. Är också lite skeptisk till förslaget om att hon skulle duscha/hade duschat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in