2009-07-10, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rake
Vet inte om det nämnts men ingången som finns bredvid crocs butiken, om man gå in där så är det en container till höger och bakom den en lucka som man kan klättra in i. Vet inte riktigt vart man hamnar men såg att folk supit och kanske till och med levt där. Har dock inte gått in, bara kollat genom luckan som förövrigt varit olåst en längre tid men vet inte hur det är nu.

vilken crocs butik? kanske du kan bjuda på en fin enirokarta ?
Citera
2009-07-10, 21:13
Medlem
Kan bidra med ett ställe jag vet som man lätt kan komma in i.
Skyddsrummet på rödberget :P "luckan" är olåst och gången leder till ett litet rum, ser ut som en bastu typ.. finns bara nå bänkar o några eluttag där. Inget spec intressant men om ni är nära så kan ni ju alltid kolla tvärt om ni har lust . Luckan är just innan den gamla skidbacken på vänster sida utav vägen.

Xtrz
Citera
2009-07-13, 16:25
Medlem
KerhoffizHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rake
Vet inte om det nämnts men ingången som finns bredvid crocs butiken, om man gå in där så är det en container till höger och bakom den en lucka som man kan klättra in i. Vet inte riktigt vart man hamnar men såg att folk supit och kanske till och med levt där. Har dock inte gått in, bara kollat genom luckan som förövrigt varit olåst en längre tid men vet inte hur det är nu.
Jag var där nyss kollade dock bara in var hyffsat mörkt , ska fara dit och utforska bättre ikväll
Citera
2009-07-14, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtrazie
Kan bidra med ett ställe jag vet som man lätt kan komma in i.
Skyddsrummet på rödberget :P "luckan" är olåst och gången leder till ett litet rum, ser ut som en bastu typ.. finns bara nå bänkar o några eluttag där. Inget spec intressant men om ni är nära så kan ni ju alltid kolla tvärt om ni har lust . Luckan är just innan den gamla skidbacken på vänster sida utav vägen.

Xtrz

Det låter som ett litet skyddsrum. Civilförsvaret hade såna som var klotformade och var plats för tre personer. Oftast var det en observationsplats för att kunna se och rapportera skador efter t.ex ett bombanfall. Det är nog därför det ligger en bit upp på berget och säkert med utsikt ner mot staden eller någon by.
Citera
2009-07-24, 01:41
Medlem
Re3bs avatar
Sysslar med betonghåltagning och kan säga er att jag får se väldigt många ställen, fast den där gigantiska TV-masten i vännäs tar nog priset. Det gick en hiss upp till halva masten och där fanns det en balkong, huvva vilken utsikt :]
Citera
2009-09-22, 00:29
Medlem
Forevos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kramdjur
Är det här rastburar till den rättspsykiatriska avdelningen? http://kartor.eniro.se/query?mop=aq&mapstate=3%3B20.30186%3B63.81742%3Bo% 3B20.30210%3B63.81811%3B20.30163%3B63.81676%3B672% 3B649%3B0%3B1 &mapcomp=%3B%3B%3BUme%E5%3B%3B%3B90327%3BUME%C5%3B %3B%3B%3B%3B20.26671028137207%3B63.829795837402344 % 3B0%3B0%3B%3BUME%C5%3Bmaps_place.23806.21%3B0&what =map_adr&searchInMap=1&geo_area=ume%E5&stq=0&pis=0

Mjeypp stämmer bra

Synd jag inte har kvar NUS nyckeln som typ låste upp alla rum & gångar nedanför, jobbade som tekniker åt landstinget.

Synd att mitt intresse för UE kom EFTER att jag sagt upp mig.

Har dock en vän som jobbar kvar på transport och kan varenda tunnel utantill, kanske skulle frågat om han vet av nån rolig gång eller nått gömställe där nere

Ingen här som förövrigt besökt NUS museumet?
Mycket coola verktyg och texter med info & hur man behandlade vissa sjukdomar.
Senast redigerad av Forevo 2009-09-22 kl. 00:34.
Citera
2009-09-22, 16:05
Medlem
-V-s avatar
har jag missat nåt?

sjukhuset har jag avfärdat som totalt ointressant.

pm ifall det är nåt som inte bör skrikas ut
Senast redigerad av -V- 2009-09-22 kl. 16:07.
Citera
2009-09-23, 16:08
Medlem
SandaPandans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -V-
har jag missat nåt?

sjukhuset har jag avfärdat som totalt ointressant.

pm ifall det är nåt som inte bör skrikas ut

Det går ju gångar under hela sjukhuset och bort mot campus iaf..
Citera
2009-09-23, 18:04
Medlem
-V-s avatar
jo och det är dom jag har avfärdat som totalt ointressanta...
Citera
2009-11-19, 17:28
Medlem
netopyrs avatar
kanske inte jättespännande men jag minns när jag var liten så brukade vi gå genom en tunnel i ö-bron, går rakt igenom med ett litet rum i mitten om jag minns rätt.
Citera
2009-11-21, 12:43
Medlem
Herr Guldstjärns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forevo
Mjeypp stämmer bra

Synd jag inte har kvar NUS nyckeln som typ låste upp alla rum & gångar nedanför, jobbade som tekniker åt landstinget.

Synd att mitt intresse för UE kom EFTER att jag sagt upp mig.

Har dock en vän som jobbar kvar på transport och kan varenda tunnel utantill, kanske skulle frågat om han vet av nån rolig gång eller nått gömställe där nere

Ingen här som förövrigt besökt NUS museumet?
Mycket coola verktyg och texter med info & hur man behandlade vissa sjukdomar.

Kolla upp det där och ge oss lite smaskig info!

Jag var själv mycket i Umedalens kultvert när jag var mindre. Jag och några vänner kunde orientera oss rätt bra. Dock fanns det en som vi tror gick ner mot nuvarande IKSU Spa. Det var HELT släckt där. En riktigt lång tunnel som bara var kolsvart. Vi tog foton med blixt och blixten lös upp eftersom i en millisekund. Sjukt coolt!

Vi blev även jagad vissa gånger av en Baltic-snubbe som körde truck. Spännande värre!

Jag älskar fortfarande att höra gamla myter om lobotomihuset och hur man använde olika "maskiner" på patienterna. För 10 år sen påstods det att maskinerna fanns kvar. Kan dock ej bekräfta detta!
Citera
2009-11-21, 14:54
Medlem
mannenavgulds avatar
jag har hört att det är larmat i kulverten på umedalen nuförtiden, nån som kan bekräfta/dementera?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in