2009-08-03, 11:01
Medlem
Inbillads avatar
Jag har tänkt köpa ett par hörlurar. Såklart är passformen oerhört viktig och ljudet väldigt individuellt, vilket gör att jag vill testa hörlurarna innan jag köper dom. Vilka butiker erbjuder den här servicen? Det verkar bli ovanligare och ovanligare, vet att Teknikmagasinet tillät det förut men senast jag var där vägrade de mig den tjänsten. Hur är det med de stora elektronikkedjorna Onoff, Siba, Elgiganten. Har för mig att Hifi-klubben har provexemplar av alla sina lurar, någon som kan bekräfta? Andra butikskedjor i stan jag tror borde ha hörlurar är Expert, Pc-city, Sony och eventuellt har Clas Ohlson och Kjell Co någon värdig modell.

Har ni sett eller helst testat några provexemplar i dessa butiker eller någon annan välsorterad butik i Uppsala?
Citera
2009-08-03, 11:27
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inbillad
Jag har tänkt köpa ett par hörlurar. Såklart är passformen oerhört viktig och ljudet väldigt individuellt, vilket gör att jag vill testa hörlurarna innan jag köper dom. Vilka butiker erbjuder den här servicen? Det verkar bli ovanligare och ovanligare, vet att Teknikmagasinet tillät det förut men senast jag var där vägrade de mig den tjänsten. Hur är det med de stora elektronikkedjorna Onoff, Siba, Elgiganten. Har för mig att Hifi-klubben har provexemplar av alla sina lurar, någon som kan bekräfta? Andra butikskedjor i stan jag tror borde ha hörlurar är Expert, Pc-city, Sony och eventuellt har Clas Ohlson och Kjell Co någon värdig modell.

Har ni sett eller helst testat några provexemplar i dessa butiker eller någon annan välsorterad butik i Uppsala?

I Stockholm finns Mediamarkt och de har i princip alla sina hörlurar för provlyssning.
Nu vet jag inte hur det ser ut på Siba i Uppsala, men de flesta Siba-butiker har hörlurar för provlyssning, men man måste på flera butiker fråga expediten för att få fram dem om de inte finns utställda.
Citera
2009-08-03, 12:19
Medlem
Tropexs avatar
Kan bekräfta att HiFi-klubben är väldigt serviceinriktade och låter en testa deras lurar, åtminstone i min stad.
Citera
2009-08-03, 14:48
Medlem
Inbillads avatar
Jag tycker att Mediamarkt är en mycket trevlig affär; stort utbud, bra priser och väldigt många provexemplar. Tyvärr finns det ingen sådan i närheten. Jag ringde Siba och hörde om de hade några provexemplar men de hade bara en telefonväxel så jag fick ett rätt flytande svar på provexemplaren. Det verkade som att det gick att testa modellerna i alla fall så jag ska bege mig dit idag. De har rätt bra priser också.

Elgiganten tycks ha ett väldigt svagt utbud av hörlurar och Onoff vägrar svara i telefonen. Hifi-center verkar som sagt ha bäst servie, men efter att ha läst lite recensioner om deras modeller är jag lite tveksam, verkar vara rätt gamla modeller och en del av dem har fått väldigt sval kritik.
Citera
2009-08-03, 21:56
Medlem
Flexxuss avatar
Mediamarkt är ju skitbra!..massvis med lurar och dom har testhörlurar likaså. Dock låter ju elgiganten dig köpa lurarna, testa dom och sedan lämna tillbaka dom om du inte är nöjd..visst lite jobbigt att köpa dom innan kanske men det är ju bara att testa dom utanför butiken sen lämna tillbaka dom :P...tror säkert dom låter dig testa i butik..jag fick testa när jag skulle köpa men kanske var en shysst säljare bara
Citera
2009-08-03, 23:18
Medlem
IceFoxs avatar
både onoff och elgiganten i uppsala har ett svagt utbud, Pc-city tillät att man prova men de finns ju inte kvar, hifiklubben i uppsala låter dig garanterat lyssna igenom de modeller de har, men har för mig att de inte har så många, angående mediamarkt så bygger de ju en vid vattentornet som öppnar om nån månad.

Edit:
Måste bara rekomendera de lurar jag köpte på mediamarkt i Italien (säljs dock även i sverige), BOSE on ear, kostar närmare 1700 men vilket fantastiskt ljud, och smidigt format.
Citera
2009-08-04, 11:14
Medlem
Inbillads avatar
Ett Mediamarkt i Uppsala? Hallelujah. Jag var på Siba igår och de lät mig faktiskt testa de flesta lurar. Men försäljarna suckade lite smått under processen och jag kände inte att jag kunde sätta mig ner i lugn och ro med lurarna. Sony kunde jag inte testa alls eftersom de omslöts av sån där mördarplast. Jag köpte nästan ett par Sennheiser hd555, men de hade an 6.3 kontakt så med adapter blev kontakten 6-7 cm lång.

Just nu funderar jag på en helomvändning efter att ha hittat ett par i mitt tycke fantastiska studiohörlurar från Tyskland, germanMAESTRO 8.35 Monitor. Verkar vara riktigt outslitliga.

Recension
Video där försäljare kliver på dom!
Citera
2009-08-04, 20:03
Medlem
ugge_das_boots avatar
trevligt a ha demo för in-ear
Citera
2012-07-20, 00:31
Medlem
Bestebrors avatar
Någon som vet var i Linköping man kan testa lite hörlurar eller är det bara rulla till mediamarket i Norrköping för att få ett skapligt utbud att prova?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in