Citat:
Ursprungligen postat av Inbillad
Jag har tänkt köpa ett par hörlurar. Såklart är passformen oerhört viktig och ljudet väldigt individuellt, vilket gör att jag vill testa hörlurarna innan jag köper dom. Vilka butiker erbjuder den här servicen? Det verkar bli ovanligare och ovanligare, vet att Teknikmagasinet tillät det förut men senast jag var där vägrade de mig den tjänsten. Hur är det med de stora elektronikkedjorna Onoff, Siba, Elgiganten. Har för mig att Hifi-klubben har provexemplar av alla sina lurar, någon som kan bekräfta? Andra butikskedjor i stan jag tror borde ha hörlurar är Expert, Pc-city, Sony och eventuellt har Clas Ohlson och Kjell Co någon värdig modell.
Har ni sett eller helst testat några provexemplar i dessa butiker eller någon annan välsorterad butik i Uppsala?
I Stockholm finns Mediamarkt och de har i princip alla sina hörlurar för provlyssning.
Nu vet jag inte hur det ser ut på Siba i Uppsala, men de flesta Siba-butiker har hörlurar för provlyssning, men man måste på flera butiker fråga expediten för att få fram dem om de inte finns utställda.