• 1
  • 2
2009-08-05, 06:04
Medlem
robETs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mehengo
Snus blir inte dålig. Blir bara bättre med åren.. Själv har ja en dosa från -82 som ja sparar till någon festlig höjdpunkt.

nästan så att man måste spara sig en dosa i frysen själv
Citera
2009-08-06, 12:18
Bannlyst
Snusade nyligen en dosa ettan lös som var två veckor från utgångsdatum. Tyckte att den smakade som den skulle. Alla verkar påpeka hur portionssnus blir torrt efter en tid, men det är väl klart som fan. Någon som har erfarenhet av lössnus som kanske har gått ut? Påverkar det på något vis?
Citera
2009-08-06, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S-Pulse
Snusade nyligen en dosa ettan lös som var två veckor från utgångsdatum. Tyckte att den smakade som den skulle. Alla verkar påpeka hur portionssnus blir torrt efter en tid, men det är väl klart som fan. Någon som har erfarenhet av lössnus som kanske har gått ut? Påverkar det på något vis?
Lössnus som gått ut blir torrt och tråkigare i smaken tycker jag. Snusets fuktighet påverkar ju dock smaken också då men...
Citera
2009-08-06, 13:48
Medlem
Berusade_Padelns avatar
Har snusat snus som gått ut för två år sedan (portion) och det var inget fel med det, lite torrt kanske.
Citera
2009-08-06, 13:53
Medlem
ttamizs avatar
82

Själv har jag en Röda Lacket från 1973 som jag nallar på emellanåt. Inga problem med den dosan.
Citera
2009-08-06, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berusade_Padeln
Har snusat snus som gått ut för två år sedan (portion) och det var inget fel med det, lite torrt kanske.
Lite torrt? Snusat snus som varit kanske sex månader gammalt och redan då känns det som att stoppa in en jävla sandlåda i munnnen.
Citera
2009-08-18, 12:04
Medlem
Allan Akbars avatar
Ett klassiskt sätt att återfukta torr tobak är att lägga en äppleklyfta i burken/dosan, men ett mor modernt sätt är att köpa "fuktknappar" i en välsorterad tobaksaffär. Lägg fuktknapparna i kallt vatten över natten så att de suger i sig vatten och lägg sedan en eller två av dem ett tag i snusdosor som blivit för torra...

Det är det absolut bästa sättet att återfukta tobak som blivit för torr.
Citera
2009-10-21, 23:01
Medlem
kaffemedsockeers avatar
Jag köpte en dosa som hade gått ur datum sen fyra månader. Påsarna va gula och STEN hårda... gick så klart tillbaka med den och då visade det sig att alla snus dom hade av den sorten var gamla.

Köpte en dosa general för nån månad sen som var två-tre veckor gamal och dom var lite små hårda, gick att snusa dom första fem men sen blev det äckligt så lämnade tillbaka den o fick en ny
Citera
2015-09-28, 01:40
Medlem
ja har en dosa ettan som morfars farfar fick av en hövding 1894 i minnesota han ba buga gav morfar dosan sen blev han skjuten i huvet ja nallar av han då och då särskilt när det är fest tider funkar jävligt bra fortfarande
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in