2009-08-02, 21:24
Medlem
RS-Kickers avatar
Vad har ni för tips på en begagnad båt i prisklassen 300-400k för en familj med 2-3 småbarn?

Inga vrak...
Citera
2009-08-02, 21:31
Medlem
SphinxXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RS-Kicker
Vad har ni för tips på en begagnad båt i prisklassen 300-400k för en familj med 2-3 småbarn?

Inga vrak...
Med så lite info som du uppgav kan man väl misstänka att du är rätt ny inom båt-grenen? Då kommer jag som måna föreslå en stor o stabil snipa
http://www.blocket.se/stockholm/Karl....htm?ca=11&w=1
Den här ser faktiskt helt okej ut, du får plats me 2-3 barn, säkert fler. Lättstyrd, övernattningsbar.. enda nackdelen är farten men en familjebåt ska inte heller gå så fort
Citera
2009-08-02, 22:03
Medlem
sprithitlers avatar
Vad är du ute efter? Segelbåt eller motorbåt?
Motorbåt eller motorfartyg?
Snabbgående eller långsamgående?
Jag skulle för de pengarna ha lite tålamod och hugga så fort jag hittade rätt Transportbåt 200, det finns några sådana som är ombygda till charmiga fritidsfartyg. De är å andra sidan inte helt billiga att åka med. Ett rationellare val är en större ganska ny snipa, bekväma och billiga i drift. Köper du en segelbåt så får du en halvstor båt med acceptabel komfort för familjen och som kostar underhåll, men inte kostar en halv månadslön bara för att du funderar på att starta motorn.
Citera
2009-08-03, 10:09
Medlem
RS-Kickers avatar
Jag har haft en riktigt snabb motorbåt förut, men annars är jag ingen båtmänniska.

Jag är på jakt efter en motorbåt.

Snipa är kanske det nuftigaste valet, men känns vääldigt tråkigt.
Citera
2009-08-03, 10:18
Medlem
Salorms avatar
för 3-400k får du jävligt mycket båt för pengarna.
Ett ganska naturligt val kanske är att kolla på Sea Ray 230, eller kanske en Flipper modell större?
Citera
2009-08-03, 10:33
Medlem
Flipper 760. Lite stötig, men det är bara att ta det lugnt vid sjö..
Personligen undviker jag gärna amerikanare.
Citera
2009-08-03, 11:46
Medlem
Wu-Tangs avatar
Askeladden 645 Spider har vi, härlig båt om man tar med sig en del människor. Känns dock som att den inte tar vågor i närheten av så bra som våran gamla 24 fots chris craft från mitten av 90talet..
Citera
2009-08-03, 11:49
Medlem
Vf inte en ny båt, kanske en ryds? Tex en Ryds 510 med 100hk,, ligger på runt 250 i nypris
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in