2003-12-11, 13:35
Medlem
jips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boogaloo
Jävligt moget, grabbar! Inte så konstigt att det går åt helvete med ungdomen, och att man är på sin vakt varje gång man går på lokal. Helt oförhappandes slå ut tänderna på någon bara för att denne stöter på din tjej (säkerligen ovetande om att hon är upptagen)?

Ni om några skulle ha tänderna i en påse.

Man raggar bara inte på andras brudar, som i Daedalus fall. Killen som limmade på hans brud var säkert stockholmare och förtjänade en jävel! Punkt slut!

Bra gjort Daedalus, din brud skulle sparkat hnm i pungen med så han tänker efter nästa gång.
Citera
2003-12-11, 13:59
Medlem
OT:

Citat:
Ursprungligen postat av jip
Man raggar bara inte på andras brudar, som i Daedalus fall.

Ja men hur vet man om någon är upptagen? Alla bor inte i småstäder där alla känner till varandra.

Istället bör den tjej som är upptagen kanske vara medveten om att mannen hennes är svartsjuk och ta det varligt på krogen och kanske tala om för killen som limmar eller verkar limma att 'nä, lägg av, jag är upptagen'. Lika mycket bör pojkvännen lita på henne och hennes förmåga att hålla andra på avstånd, ta tag i sin svartsjuka och skärpa till sig. Det finns aldrig någon ursäkt för misshandel.
Citera
2003-12-11, 14:20
Medlem
Renegades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laura
OT:

Ja men hur vet man om någon är upptagen? Alla bor inte i småstäder där alla känner till varandra.

Istället bör den tjej som är upptagen kanske vara medveten om att mannen hennes är svartsjuk och ta det varligt på krogen och kanske tala om för killen som limmar eller verkar limma att 'nä, lägg av, jag är upptagen'. Lika mycket bör pojkvännen lita på henne och hennes förmåga att hålla andra på avstånd, ta tag i sin svartsjuka och skärpa till sig. Det finns aldrig någon ursäkt för misshandel.

Det här föranledde en tanke hos mig precis nu kände jag... som jag kanske egentligen borde ta upp i en ny tråd, men jag vet inte vart jag ska lägga den då, så jag börjar så här...

Hur definierar ni egentligen misshandel?

Tycker personligen det är för jävla mycket mesande med detta. I många fall förtjänar någon en feting, (alltså, en rejäl smäll) och sen är det bra med det. Men i vissa fall (t ex Nyhlén vs. A. Andersson) så var det en bitchslap, och det var misshandel. Jag håller inte med där..

Alltså, i ER egen moraliska sinnevärld, vad är misshandel, och vad är ointressant? Hur påverkar omständigheterna?

Jag vet att lagen säger en sak, men människors uppfattning säger ju ofta en annan. Om någon som nämndes limmar på ens brud eller liknande, förtjänar han ju en smäll, och i vettighetens namn, ska han då ta det som en markering, inte springa iväg till polisen som en jävla fjolla.

Eller vad tycker ni?

(Och var skulle jag egentligen posta det här som egen fråga? - Kriminologi?)
Citera
2003-12-11, 15:09
Medlem
Dj_Slimmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boogaloo
Sommaren innan gymnasiet. Vad är man då, 15-16?

Det där var inte friskt.

det är alltid lätta att vara eftersmart.
Citera
2003-12-11, 18:26
Medlem
Daedaluss avatar
Kan klargöra några saker... jag bor inte i Stockholm, utan i en mellanstor stad på lite drygt 50k människor. Och jag är INTE stolt över det jag gjorde. Skulle aldrig gjort det om jag varit nykter.

Och ska jag vara ärlig så hade han inte förtjänat det... kanske en knuff och en bestämd blick som varning, men en smäll direkt? Nej.

P.s. En liten del av mig ångrar sig inte lika mycket
Citera
2003-12-11, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jip
Man raggar bara inte på andras brudar, som i Daedalus fall. Killen som limmade på hans brud var säkert stockholmare och förtjänade en jävel! Punkt slut!

Bra gjort Daedalus, din brud skulle sparkat hnm i pungen med så han tänker efter nästa gång.

Men hur fan kan han ha förtjänat det?
Ska jag inte våga ragga på krogen utan att du och dina likar lurar i bakgrunden?
Limmar jag på en tjej och denne är upptagen så väntar jag mig en tillsägelse eller ett tecken som på något sätt berättar att hon är upptagen. Kommer någon och vevar utan ett sådant tecken från tjejens håll så jävlar anamma!

Har själv varit ute med tjejen på krogen och det går inte en timme utan att det ska komma fram en kille och försöka limma på henne.
Inte fan smäller jag till varenda kille som försöker.
Men däremot om killen är ihärdig och trots hennes nej forsätter så säger man till lite bestämt. Då hoppas man bara på ett "och vem fan tror du att du är då?" så att man beroende på storlek kan bestämma sig för fortsatt taktik.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in