2016-08-02, 10:02
Medlem
Det är viktigt att folk förstår att man inte kan se ut som en tävlande bodybuilder som placerar sig hyfsat väl i tävlingar året runt utan extra preparat.

Samtidigt så sitter jag ofta och skrattar åt vad självutnämnda fitness-experter menar är vad man maximalt kan uppnå utan steroider på t. ex. 10 års perfekt ren träning.

Har man hyfsat bra gener för att bygga och sköter allt bra så kan man nå längre ren än vad många som tjuter steroidanklagelser hela tiden tror.

Ligger en person på gränsen för vad man tror är möjligt rent naturligt. Undersök personens utvecklingskurva och se hur länge personen har tränat.

Har en person nått fysiken på 3 år? Ja, då är det troligtvis något som inte stämmer. Har personen uppnått fysiken på 10 - 15 år? Ja, då är det en helt annan femma.

Det finns väldigt många som tränar rent så kan slå de flesta lallare som kurar lite till och från. Dock kommer man aldrig att kunna slå en tävlande satsande bodybuilder.
Citera
2016-08-02, 16:24
Medlem
Tammers avatar
Enligt egen erfarenhet skulle jag vilja säga att man kan lägga på sig 10-15 kg muskler utan steroider. Jag gick upp 8-10 kg första året, sedan stagnerade det men några kg till blev det. Så hur stor man kan bli beror på "utgångsmaterialet" och vilka genetiska förutsättningar man har att bygga muskler. Är du tunn och mager kan det bli svårt att bli biffig, tyvärr är det bara så.
Citera
2016-08-02, 18:37
Medlem
DeMo_Ds avatar
För mig är det nästan oftare en fråga om hur stor kan du bli och ändå vara rippad hela tiden. Inte så lätt för 99% men för de som tar ser det ut som en baggis trots dåligare kost.
Citera
2016-08-03, 01:35
Medlem
Ganska stor tror jag ändå man kan bli, blivit ganska mycket större det senaste halvåret och väger nu ca 105kg och bänkar >200kg, känner inte att det stagnerar alls.
Citera
2016-08-03, 02:31
Medlem
libbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beefcake93
Ganska stor tror jag ändå man kan bli, blivit ganska mycket större det senaste halvåret och väger nu ca 105kg och bänkar >200kg, känner inte att det stagnerar alls.

Klart man kan bli stor utan steroider, men man ska ju se bra ut, inte som en tunna fett.

Vilken styrkeklubb tränar och tävlar du för btw?
Citera
2016-08-03, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av libben
Klart man kan bli stor utan steroider, men man ska ju se bra ut, inte som en tunna fett.

Vilken styrkeklubb tränar och tävlar du för btw?
Tycker inte att jag är såå knubbig på mina 187cm inte börjat tävla än men blir för Skellefteå ak
Citera
2016-08-03, 11:49
Medlem
libbens avatar
Skönt att du är en hyfsat slank person med långa lemmar och bänkar mer än vad SL eliten gör och inte tycker att du stagnerar och inte får det att låta som att du behöver kämpa för mer vikt på stången.

Junior
http://i.imgur.com/SnBLqhJ.png

Ungdom
http://i.imgur.com/qNTYIIP.png

Senior
http://i.imgur.com/rP4CdIU.png

Ingen i veteranklasserna bänkar mer än 185 typ heller.

Så gå in och plocka några medaljer!
Citera
2016-08-03, 12:01
Medlem
TJudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beefcake93
Tycker inte att jag är såå knubbig på mina 187cm inte börjat tävla än men blir för Skellefteå ak

200kg är riktigt bra! Du måste ha korta t-rex armar på dina 187cm? Och en enorm brygga så lyfter man 10cm.. Har du någon film?
För mig att jag minns någon från träningsjournalerna här som var 187cm med trex armar.. Vars bänk aldrig verkade ha någon stopp..

Ungefär som Chris Duffin har en fördel i marklyft.

Någon som har sett Duffins marklyft?

Är Duffin ren? Jag undrar för mannen är apstark!

Duffin väger 100kg och markar upp mot 450kg.

Man fattar inte hur han kan vara så stark men om man kollar in lyftvägen så är den kortare än hos andra.
Citera
2016-08-03, 12:18
Medlem
libbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TJudge
200kg är riktigt bra! Du måste ha korta t-rex armar på dina 187cm? Och en enorm brygga så lyfter man 10cm.. Har du någon film?
För mig att jag minns någon från träningsjournalerna här som var 187cm med trex armar.. Vars bänk aldrig verkade ha någon stopp..

Ungefär som Chris Duffin har en fördel i marklyft.

Någon som har sett Duffins marklyft?

Är Duffin ren? Jag undrar för mannen är apstark!

Duffin väger 100kg och markar upp mot 450kg.

Man fattar inte hur han kan vara så stark men om man kollar in lyftvägen så är den kortare än hos andra.

Hur många trovärdigt rena individer har du sett marka över 360+?

Inte ens en av Sveriges bästa marklyftare (ipf) är ren på lite över den siffran.
Senast redigerad av libben 2016-08-03 kl. 12:27.
Citera
2016-08-03, 21:34
Medlem
Arne Perssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libben
Hur många trovärdigt rena individer har du sett marka över 360+?

Inte ens en av Sveriges bästa marklyftare (ipf) är ren på lite över den siffran.
Hur fulltankad var Hermann Görner när han vägandes 100 kg drog enkelt 360 kg i mark 1920?
Citera
2016-08-03, 22:16
Medlem
Är fortfarande junior och siktar ju på att krossa några svenska rekord i sm. Jag har ganska korta armar men en värdelös brygga så lyftvägen har då aldrig blivit kallad kort.
Mjolkdrickaren på insta om du ville se videos, har typ inga bilder dock :/
Citera
2016-08-03, 22:29
Medlem
libbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Persson
Hur fulltankad var Hermann Görner när han vägandes 100 kg drog enkelt 360 kg i mark 1920?

Ja men nu pratar jag nutid. Självklart är det hatten av för Hermann Görner. Hans prestationer är riktigt inspirerande att läsa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in