2010-09-04, 10:15
Medlem
ddlss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Om du nu tror det gör så stor skillnad med träningsteknikutvecklingen, de visste nog rätt bra hur man växte med tanke på att de, på deras tid var störst i världen.

Å ja, deras fysik ser ren ut.

Helt rätt. Jämför man de främsta på den tiden och de främsta nuförtiden så är skillnaden inte stor muskulärt. Tittar man på en tillräckligt lång tidsperiod med träning (10-20 år) så är kost och träningsmetodikens betydelse inte längre särskilt stor. Det som de faktorerna påverkar är hur fort man når sitt genetiska maximum, som ren det vill säga. På den första halvan av 1900-talet tog det med största sannolikhet mycket längre tid än idag, men visst nådde de dit. Det är jag övertygad om.

Det som framför allt har förändrats är förmågan att gå ner till riktigt låg andel kroppsfett utan stora förluster av muskulatur. Hade man lyckats dieta ner tjocka starkemän förr i tiden är jag övertygad om att de hade sett nästan lika bra ut som våra moderna rena kroppsbyggare.

Kul diagram om man tänker på Dianabols intåg bland professionella idrottare på 50-talet:
http://media.traningslara.se/2010/08/varldsrekord400mochlangdhopp.png
Men det är klart, idag är ju alla rena
Citera
2010-09-04, 10:52
Medlem
rebekks avatar
Även om alla gamla bodybuilders var stora, så tror jag att de skulle vara större om de gjort som dagens elit gör, (inte AAS-bruket alltså).

Även om de träna seriöst och mycket , så tror jag de hade kommit snäppet längre om de kört från åldern 15 till 35 stenseriöst, ätit exakt rätt mängd mat osv.
Citera
2010-09-04, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rebekk
Även om alla gamla bodybuilders var stora, så tror jag att de skulle vara större om de gjort som dagens elit gör, (inte AAS-bruket alltså).

Även om de träna seriöst och mycket , så tror jag de hade kommit snäppet längre om de kört från åldern 15 till 35 stenseriöst, ätit exakt rätt mängd mat osv.
Precis! Näringsläran, tillskott (vitaminer, mineraler, kreatin, protein etc.) och även träningen, redskapen osv. har utvecklats. Många bortser helt från detta och försöker lägga 99-100% av resultaten till steroider. Jag är övertygad att man kan bli relativt stor ren om man gör allt rätt genom många, många års hård träning, kost och vila!
Citera
2010-09-04, 11:56
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cockmeister
Många bortser helt från detta och försöker lägga 99-100% av resultaten till steroider. Jag är övertygad att man kan bli relativt stor ren om man gör allt rätt genom många, många års hård träning, kost och vila!

Jag tror inte det finns någon normalt funtad människa som tror att steroider är något mirakelmedel. Klart som fan att det krävs mycket slit och disciplin vad gäller kost och träning för att blir riktigt stor. Du får nog omvärdera dina 99-100%.

Visst kan man bli relativt stor ren, ingen tvekan om det. Vad som sen är stor är en högst subjektiv uppfattning.
Citera
2010-09-04, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Jag tror inte det finns någon normalt funtad människa som tror att steroider är något mirakelmedel. Klart som fan att det krävs mycket slit och disciplin vad gäller kost och träning för att blir riktigt stor. Du får nog omvärdera dina 99-100%.

Klart man kan blir relativt stor ren, ingen tvekan om det. Vad som sen är stor är en högst subjektiv uppfattning.
Menade att många sätter 99-100% av resultatet jämfört med 50-talet och senare till steroider. Alltså förbättringen genom åren.
Citera
2010-09-04, 12:01
Medlem
victor.bs avatar
Citat:

Visst kan man blir relativt stor ren, ingen tvekan om det. Vad som sen är stor är en högst subjektiv uppfattning.

Folk som skriver här bortser från allt vanligt folk som aldrig läst på något om träningslära.
Folk som tror att det är gainern och inte kcalöverskottet som gör att man går upp i vikt osv.

Klart som fan folk tror att det är mirakelmedel, annars hade inte så många skrivit trådar om att dom vill ha långa muskler och inte bli jättebiff osv.

En här där jag bor började preppa, vet ingen dos eller något. Han gick upp som fan dom första dagarna i vattenvikt, men det vill folk inte tro på. Sen efteråt så såg man honom inte, han kraschade förmodligen eftersom han inte hade någon kunskap om AAS så då försvann vattenvikten igen. Alla trodde att han gått upp 10kg muskler för att sen förlora allt igen när han slutade.
Citera
2010-09-04, 12:01
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cockmeister
Menade att många sätter 99-100% av resultatet jämfört med 50-talet och senare till steroider. Alltså förbättringen genom åren.

Det tror inte jag, klart att utvecklingen går framåt som i vilken idrott som helst.
Citera
2010-09-04, 12:04
Medlem
Citat:
Det tror inte jag, klart att utvecklingen går framåt som i vilken idrott som helst.
Precis min åsikt också.
Citera
2010-09-04, 12:05
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av victor.b

Klart som fan folk tror att det är mirakelmedel

Det kanske inte framgick, men jag syftade på "normala" människor som tränar mer eller mindre seriöst och har någorlunda koll på näringsläran och träningsbiten.
Citera
2010-09-04, 12:55
Medlem
Citat:
Jag tror inte det finns någon normalt funtad människa som tror att steroider är något mirakelmedel.

Förstår inte hur du kan påstå att steroider inte är något mirakelmedel?

För en individ som kan någorlunda om träning och kan sköta sin kost osv, nog fan är då ändå AAS mirakel medel då.
Citera
2010-09-04, 13:24
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crankshaft5
Förstår inte hur du kan påstå att steroider inte är något mirakelmedel?

För en individ som kan någorlunda om träning och kan sköta sin kost osv, nog fan är då ändå AAS mirakel medel då.

Min personliga uppfattning är att det inte är det nej. Nu spånar jag fritt eftersom jag inte preppar, men jag inbillar mig att det fortfarande krävs åtskilliga timmars slit på gymmet dag ut och dag in, plus stenkoll på kosten samt vilan för att bli riktigt stor.

Ett mirakelmedel för mig är något som verkar utan några andra faktorer som måste till för att effekt ska uppstå.
Citera
2010-09-04, 13:30
Bannlyst
Tror man kan bli mycket större än dom gamla bilderna ni visade, har en vän som var betydligt större (ren) än dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in