2010-08-31, 14:13
Medlem
Jag tror man kan bli stor helt naturligt, men hade inte den åsikten tidigare, och som Arne säger så är det nog ofta brist på anlag, riktig målsättning och psyke som är till hinder. När jag tittar på min kropp för ett år sedan och idag så tror jag defintivt att man kan bli stor naturligt. Det tar tid! Jag lär mig något nytt minst varje vecka och förbättrar min träning hela tiden och om jag skulle haft någon med all den kunskapen 1½ år sedan så tror jag att mina resultat skulle vart mycket bättre.

Citat:
Ursprungligen postat av Exogen
Detta är en av dom främsta "natties" (Natural) bodybuildare jag har sett, om han nu är helt ren eller inte kan jag varken bekräfta eller dementera. Men han är rejält stor och rippad minst sagt.

http://www.bodyresource.nl/forum/imgcache/21652.png

MVH
Ja, det går ju inte veta vem som är ren eller inte, men han kan ju definitivt vara ren. Snygg fysik har han! Vem är det?
Citera
2010-08-31, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastiano
Förstår inte argumentet att det är fusk med steroider.
Om vi antar att denna kille är ren, då har han ju ett extremt försprång gentemot mig som definitvt inte har den sortens gener.
Med andra ord borde bra genetik vara lika mycket fusk som syntetiska hormoner, eftersom det ger ett orättvist övertag.
Sade han väl inte? Jag bryr mig inte heller om vem som använder steroider eller inte. Det är upp till var och en. Problemet enligt mig är att idag handlar det om storlek och inte lika mycket symmetri och proportioner. Det är inga tilltalande fysiker. Markus Ruhl, Ronnie Coleman och Jay Cutler, nej, det är definitivt inga vackra kroppar. Steve Reeves, Frank Zane, Serge Nubret, Robby Robinson etc. hade betydligt mer estetiskt tilltalande fysik. Använder man steroider eller ej bryr jag mig mindre om, men knarkar man sönder sig och får en stor äcklig GH-buk, axlar dubbelt så stora än huvudet och ben som jag vet inte vad så skall man väl fan inte kunna tävla i toppen? Symmetri och proportion skall vinna över storlek och nu är det för stort. Störst är inte bäst! Bara freaks nu...

Det lockar ju inte direkt folk till sporten när man ser Coleman, Cutler osv.
Senast redigerad av Cockmeister 2010-08-31 kl. 14:28.
Citera
2010-08-31, 14:31
Bannlyst
Citat:
Detta är en av dom främsta "natties" (Natural) bodybuildare jag har sett, om han nu är helt ren eller inte kan jag varken bekräfta eller dementera. Men han är rejält stor och rippad minst sagt.

MVH

Snälla. Du kurar själv så du borde veta att den killen inte är ren.
Citera
2010-08-31, 15:22
Medlem
Arne Perssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Contemptuous
Nu har jag nannat så sött men ser trots det inte ironin.

Ok... så här är det, att en av mina träningskompisar på gymet och tillika en av dom grövre som tävlat i Sverige brukar köra med att han INTE har tagit några steroider. Därem,ot har väl lite annat gott gott slunkit ner. Därav min lilla kommentar då.
Citera
2010-08-31, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Persson
Det är nog bara han där uppe som mer specifikt kan svara på den frågan.

Inte så här stor och stark i alla fall... http://sv.tinypic.com/view.php?pic=2925mid&s=4
Det är ju Kai Greene!? Magen, benen allt stämmer perfekt!
Citera
2010-08-31, 16:19
Medlem
fedupbuttstillstrongs avatar
Bra stor är jag övertygad om,men det kommer alltid luta mer mot den atletiska utseendet inte minst om det är en lite längre person.

Muskelvolymen och trycket blir ju ochså inte lika brutalt som med prepp och tillbehör..

Gener kommer alltid under vilka omständigheter som helst ha en mkt stor betydelse.
Citera
2010-08-31, 17:04
Medlem
DonaldTrumps avatar
Citat:

MVH

Tyvärr så är han inte ren,precis som 99% av toppen utav de tävlande i "rena tävlingar" - väldigt synd med tanke på att de riktigt hårt jobbande männen inte får den beröm de förtjänar.
Citera
2010-08-31, 17:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flashycrash
Snälla. Du kurar själv så du borde veta att den killen inte är ren.

Nja det vet inte du eller jag, tog bara ett exempel på Layne Norton som tävlar inom natural BB och är stor.
Citera
2010-08-31, 17:27
Medlem
rebekks avatar
Alla ni som går på AAS som skriver här verkar vara fullt övertygade på att det inte går att komma till en viss nivå utan AAS, hur kommer sig detta? Hade ni själva så dåliga resultat rena att ni tror att om det inte går för er, då går det banne mig inte för någon annan heller?

Förövrigt så tror jag det är fullt möjligt att bli som Layne Norton utan AAS.

T.ex. http://www.realweighttraining.com/wp-content/uploads/2009/08/laynenorton.jpg

(Sen om han är det har jag ingen aning)
Citera
2010-08-31, 17:30
Bannlyst
Hur påtänd kan man bli utan knark?

Det är lika dumt.
Citera
2010-08-31, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rebekk
Alla ni som går på AAS som skriver här verkar vara fullt övertygade på att det inte går att komma till en viss nivå utan AAS, hur kommer sig detta? Hade ni själva så dåliga resultat rena att ni tror att om det inte går för er, då går det banne mig inte för någon annan heller?

Förövrigt så tror jag det är fullt möjligt att bli som Layne Norton utan AAS.

T.ex. http://www.realweighttraining.com/wp-content/uploads/2009/08/laynenorton.jpg

(Sen om han är det har jag ingen aning)
Håller med! Ibland kan det vara lite löjligt, men vissa tror ju att man måste ta steroider för att bli större än en byggare från 30-talet.
Citera
2010-08-31, 18:16
Bannlyst
Citat:
Nja det vet inte du eller jag, tog bara ett exempel på Layne Norton som tävlar inom natural BB och är stor.

Det är steroider, inte snack om saken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in