Citat:
Ursprungligen postat av FuckedUp2k9
Jag menar att är man runt 170 cm(Dvs jävligt kort, inget fel med det.) så är det ju iaf lättare att komma upp på en scen ren. Sen är det nog få ändå som lyckas pga gener.
Och för att vara helt ärlig, har man bestämt sig för att tävla i bodybuilding och vara ren så är man lite kryckmongo i mina ögon.
Vad försöker man uppnå egentligen.
Har svårt att tro att någon "ren" kan vinna över en människa med tren och annat gott i kroppen. Varför? Well det behövs inte ens svaras på.
Ja det är lättare som kort att tävla i bodybuilding ren som dopad helt klart.
Att använda gener som ursäkt tycker jag mest är patetiskt, då dom med "dåliga" gener oftast tränar fel och därför inte får resultat.
84kg på någon som är 185cm lång är ju inget att komma med, varken ren eller dopad till skillnad på 84kg på 170cm.
Att skylla på sina dåliga gener tar jag lika seriöst som att skylla å "hög ämnesomsättning, kan inte gå upp i vikt". Lika dåliga resonemang, lär er träna rätt istället säger jag

.
Träna ren gör man väl för sin egen skulle och för att bevisa för andra att det går! Att vinna ren över dopade konkurrenter visar ju på att det går!
Och dom flesta av dom som dopar sig har ju fått sina resultat av dopingen och inte utav träningen, oftast p g a att dom tränar fel.
nu kommer det förstås att bli ett jäla munhugg från alla som är övertygade om att gener är den största boven, sry grabbar. Så stor skillnad är det inte från person till person, om ingen sjukdom är involverad. Vissa gör rätt och andra gör fel helt enkelt, men dom flesta gör fel och tror att dom gör rätt

. Genetiken är inte boven.