2009-08-15, 15:18
Medlem
KloBengans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flummbullen
Brock Lesnar är stor han med. Och det är garanterat inga preparat.

Det är rätt naivt att tro att fighters inte preppar. Kolla bara in dopingforumet och leta upp tråden "kampsportskurer" så kan ett och annat uppdagas.

Tränar inte Lesnar i samma team som Sean Sherk förresten?
Citera
2009-08-18, 15:08
Medlem
flummbullens avatar
Jag trodde det, eftersom han tävlar i MMA, där de borde ha stenhårda tester. Men, men, då trodde jag fel.
Citera
2009-08-18, 15:10
Medlem
Axons avatar
Citat:
Jag trodde det, eftersom han tävlar i MMA, där de borde ha stenhårda tester. Men, men, då trodde jag fel.
Lika mycket testar där som i kroppsbyggning/fitness - inga
Citera
2009-08-18, 15:11
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Jag trodde det
Tror gör man i kyrkan.

åååå va låg, lägre än glocalnet.

Oj oj oj 7k posts.
Citera
2009-08-18, 15:15
Medlem
TheOtherss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axon

Är det bara för att det är så dyrt att testa deltagarna som man väljer att inte göra det? Vad kostar det i regel att testa någon?
Citera
2009-08-18, 15:19
Medlem
Skvaller-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOthers
Är det bara för att det är så dyrt att testa deltagarna som man väljer att inte göra det? Vad kostar det i regel att testa någon?

Jag har hört att det kostar några tusen iallafall, men det är ingen vattentät information precis.
Citera
2009-08-18, 15:20
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skvaller-Kalle
Jag har hört att det kostar några tusen iallafall, men det är ingen vattentät information precis.
Helt rätt. Dopingtest är dyrare att göra än drogtester.
Citera
2009-08-18, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axon

Är visst tester i MMA. Senast en åkte dit var från WEC 42. Testarna kom tillbaka i veckan.
Senast redigerad av MRZnr1 2009-08-18 kl. 16:18.
Citera
2009-08-18, 15:52
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Är visst tester i MMA. Senast en åkte dit var i Strike Force som hölls söndags!
Länka precis exakt vad och hur han åkte dit.
Citera
2009-08-18, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Länka precis exakt vad och hur han åkte dit.

Fan, läste nyheten så fort att jag trodde det var Strike Force. Men WEC 42 var ju också nyligen! Klart de testar inom MMA (hur ofta osv låter jag vara osagt), men det som Axon skrev stämmer iaf inte. Det han åkte fast för var en grej som gör så det olagliga man tagit ska gå ur kroppen fortare typ (enkelt förklarat).

COLE PROVINCE TESTS POSITIVE AT WEC 42
Monday, August 17, 2009 - by MMAWeekly.com Staff

The Nevada State Athletic Commission on Monday released post-fight drug test results for WEC 42, which took place on Aug. 9 at the Hard Rock Hotel and featured a bantamweight title fight between Miguel Torres and Brian Bowles.

Nine fighters were tested for performance enhancing agents and drugs of abuse, including Torres, Bowles, Dominic Cruz, Takeya Mizugaki, Leonard Garcia, Cole Province, Shane Roller, Ed Ratcliff, and Diego Nunes.

Province, who won a unanimous decision over Fredson Paixao on the event's undercard, has tested positive for Methasterone metabolite. His license has been suspended temporarily pending the results of an administrative review by the NSAC.

Methasterone is a so-called "designer steroid" taken orally that is similar in chemical composition to Drostanolone, the steroid that Hermes Franca and Josh Barnett were flagged for by the California State Athletic Commission.

WEC 42 saw the bantamweight title change hands for the third time since the promotion's sale to Zuffa, LLC when Bowles knocked out Torres in the first round of their meeting. Cruz, who defeated Joseph Benavidez in the co-main event, is expected to face Bowles next.
Senast redigerad av MRZnr1 2009-08-18 kl. 16:15.
Citera
2009-08-18, 16:24
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Fan, läste nyheten så fort att jag trodde det var Strike Force. Men WEC 42 var ju också nyligen! Klart de testar inom MMA (hur ofta osv låter jag vara osagt), men det som Axon skrev stämmer iaf inte. Det han åkte fast för var en grej som gör så det olagliga man tagit ska gå ur kroppen fortare typ (enkelt förklarat).

COLE PROVINCE TESTS POSITIVE AT WEC 42
Monday, August 17, 2009 - by MMAWeekly.com Staff

The Nevada State Athletic Commission on Monday released post-fight drug test results for WEC 42, which took place on Aug. 9 at the Hard Rock Hotel and featured a bantamweight title fight between Miguel Torres and Brian Bowles.

Nine fighters were tested for performance enhancing agents and drugs of abuse, including Torres, Bowles, Dominic Cruz, Takeya Mizugaki, Leonard Garcia, Cole Province, Shane Roller, Ed Ratcliff, and Diego Nunes.

Province, who won a unanimous decision over Fredson Paixao on the event's undercard, has tested positive for Methasterone metabolite. His license has been suspended temporarily pending the results of an administrative review by the NSAC.

Methasterone is a so-called "designer steroid" taken orally that is similar in chemical composition to Drostanolone, the steroid that Hermes Franca and Josh Barnett were flagged for by the California State Athletic Commission.

WEC 42 saw the bantamweight title change hands for the third time since the promotion's sale to Zuffa, LLC when Bowles knocked out Torres in the first round of their meeting. Cruz, who defeated Joseph Benavidez in the co-main event, is expected to face Bowles next.
Methasterone är för övrigt ingen "designer" steroid, utan rätt av ett AAS preparat. Det är en alfa methylerad version av Drostanolone, det mest högandrogena preparatet som finns, DHT som även finns naturligt i kroppen är mer androgent men det är omöjligt att få höga plasmanivåer i det kardiovaskulära systemet av DHT då det enzymomvandlas till prohormoner och liknande i för hög dos.

Hur som helst, Methasterone är helt enkelt Drostanolone fast alfa methylerat på sjuttonde kolpositionen och är helt klart en AAS, ingen typ "designer steroid" som de försöker få det att låta mildare. För övrigt är Methasterone levertoxiskt.

Men ja, klart testar de, dock inte regelbundet. Dessutom brukar de använda preparat som går ut ur systemet på ett par veckor, så de är rena intill tävlingarna. Att de dopingtestas helt slumpmässigt på fritiden är bara skitsnack. Methasterone var inte dopingklassat fram tills 2005 för övrigt.
Citera
2009-08-18, 16:29
Medlem
Axons avatar
Citat:
Är visst tester i MMA. Senast en åkte dit var från WEC 42. Testarna kom tillbaka i veckan.
Ja då kanske de börjat testa men hade de testat regelbundet hade aldrig killar som Lesnar med mera överlevt.

Likadant med alla Mr. O killar.

Något jag aldrig fattat är hur de aldrig åker dit. Våran svenska olympia kille åkte ju dit så de stänkte om det nu inför hans första olympia medans coleman med flera har ställt upp under nästan ett helt decennium....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in