2010-12-18, 01:30
Avslutad
Någon som vet om den är med eller utan censur om man köper den som samling från cdon.com?
Citera
2010-12-18, 20:33
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellstorm
Någon som vet om den är med eller utan censur om man köper den som samling från cdon.com?

Om det är "import" så är det utan censur. Den komande svenska släppet, vet jag ej ännu.
Citera
2010-12-18, 21:00
Medlem
Maxteds avatar
Faan, hade ingen aning om att sexan cencurerade. Någon som vet var man kan tanka den ocensurerade? TPB verkar bara ha ett avsnitt
Citera
2010-12-18, 21:22
Medlem
MrJackssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxted
Faan, hade ingen aning om att sexan cencurerade. Någon som vet var man kan tanka den ocensurerade? TPB verkar bara ha ett avsnitt
Herregud, hur tror ni att vi har sett den? Bara ta random avsnitt någonstans och det är ocensurerat.

TPB har alla avsnitt.
Citera
2010-12-18, 21:27
Medlem
The-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxted

Ett avsnitt!?
Mycket mer än ett avsnitt måste jag säga: http://thepiratebay.org/search/spartacus%20blood%20and%20sand/0/99/0

Denna ska du ladda ner: http://thepiratebay.org/torrent/5581238/Spartacus___Blood_And_Sand_%28Season_1_Full_Episod es%29_720p
Citera
2010-12-19, 09:36
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Junkyard
Men det är väl bestäms att det kommer en säsong 2? Whitfield (Spartacus) har ju cancer och kommer förmodligen att ersättas med någon annan skådis. Eller så väntar dom kanske tills han blir frisk vilket jag hoppas att han blir!

Jadå ! det kommer en säsong 2:
http://spartacusseason2.com/

Står det mesta om den...
Citera
2010-12-19, 10:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Om det är "import" så är det utan censur. Den komande svenska släppet, vet jag ej ännu.

Tack för informationen.
Citera
2010-12-19, 15:13
Medlem
Maxteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Johan
Ett avsnitt!?
Mycket mer än ett avsnitt måste jag säga: http://thepiratebay.org/search/spartacus%20blood%20and%20sand/0/99/0

Denna ska du ladda ner: http://thepiratebay.org/torrent/5581238/Spartacus___Blood_And_Sand_%28Season_1_Full_Episod es%29_720p

Tackar och bockar
Citera
2010-12-19, 15:46
Medlem
helvete va svar det blev i den här tråden sen sist jag kolla

Nu har jag sätt avslutningen på tv6...MEN jag har självklart fixat den ocensurerade serien så jag kan se den riktiga spartacus ... rätt roligt att jämföra kollade på tv6 play och ett avsnitt på datorn samtidigt ...inte lite dom har censurerat ....jag menar KOM IGEN att ni censurera bögsexet med barka o hans pojk kan jag väl förstå (även om jag tycker det är fel) men dom har för fan censurerat Dominas genomskinliga klänning så man inte kan se boobsen ...seriöst när fan censurerade man kvinnobröst sist

Något jag måste få svar på är VARFÖR 6:an gör det ?
för att dom följer en lag?... men har ni sätt true blood på 1:an vet inte om den är censurerad eller ej men där var fan så mycket mer blod o sex än i spartacus och båda är ju svenska kanaler
Citera
2010-12-19, 16:09
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemartes
helvete va svar det blev i den här tråden sen sist jag kolla

Nu har jag sätt avslutningen på tv6...MEN jag har självklart fixat den ocensurerade serien så jag kan se den riktiga spartacus ... rätt roligt att jämföra kollade på tv6 play och ett avsnitt på datorn samtidigt ...inte lite dom har censurerat ....jag menar KOM IGEN att ni censurera bögsexet med barka o hans pojk kan jag väl förstå (även om jag tycker det är fel) men dom har för fan censurerat Dominas genomskinliga klänning så man inte kan se boobsen ...seriöst när fan censurerade man kvinnobröst sist

Något jag måste få svar på är VARFÖR 6:an gör det ?
för att dom följer en lag?... men har ni sätt true blood på 1:an vet inte om den är censurerad eller ej men där var fan så mycket mer blod o sex än i spartacus och båda är ju svenska kanaler

Nej, TV 6 sänder från utlandet (Storbritannien tror jag), och då gäller det landets lagar. Det är t ex därför de får ha reklam för alkohol.
Citera
2010-12-19, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Nej, TV 6 sänder från utlandet (Storbritannien tror jag), och då gäller det landets lagar. Det är t ex därför de får ha reklam för alkohol.

jaha det hade jag ingen aning om , trodde det var en svensk kanal som sändes från Sverige
ja då förklarade kanske varför serien är söndercensurerad
då har man lärt sig något nytt

Skulle det funka om tex SVT eller kanal5 visade spartacus ocensurerad ?
eller har 6:an någon rättighet så att bara dom får vissa serien ?
Citera
2010-12-19, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lemartes
jaha det hade jag ingen aning om , trodde det var en svensk kanal som sändes från Sverige
ja då förklarade kanske varför serien är söndercensurerad
då har man lärt sig något nytt

Skulle det funka om tex SVT eller kanal5 visade spartacus ocensurerad ?
eller har 6:an någon rättighet så att bara dom får vissa serien ?

Har du bott under en sten hela ditt liv. Kanal 5 sänds också ifrån Storbritannien, även TV3 och har alltid gjorts sedan det startade.

Bara TV4 och SVT som sänder ifrån Sverige.

SÄNDNINGSREGLER
Eftersom Kanal 5 sänder under en brittisk licens, och den brittiska tillståndsmyndigheten ställer krav på att program inte skall vara störande, "Offence to Good Taste and Decency", måste vi ibland klippa bort material eller sända det senare på kvällen. Kanal 5:s policy är att, inom ramen för vad som är tillåtet, visa en så ärlig och rättvisande bild som möjligt utan att censurera varken åsikter eller händelseförlopp.

Det är lika fjantiga regler i USA där inget naket och svärande får visas på dom "statliga kanalerna". Det är bara kabelkanalerna som får visa dyligt, därav True Blood går på HBO som är just en kabelkanal.
Senast redigerad av tank77 2010-12-19 kl. 16:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in