2010-06-21, 13:02
Medlem
Pranchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BradDourif
Frågan har säkert ställt förut i tråden, meneeh... jag slutade titta efter första avsnittet - tyckte det kändes som en sämre version av 300, vilket säger en del. Men blir den verkligen bra på riktigt? Ni som tycker om den, vad tycker ni om för serier i övrigt?

Visst blir den bättre. Såg också första avsnittet, och det var med stor skepsis jag fortsatte ladda ner serien. Men den växer som fan, och avslutet är episkt. Jag ser det flesta stora serier som släpps ifrån landet i väst, men att nämna dessa skulle egentligen inte tillföra något, Spartacus är så pass annorlunda än alla de andra.
Citera
2010-06-21, 13:13
Medlem
BradDourifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prancha
Visst blir den bättre. Såg också första avsnittet, och det var med stor skepsis jag fortsatte ladda ner serien. Men den växer som fan, och avslutet är episkt. Jag ser det flesta stora serier som släpps ifrån landet i väst, men att nämna dessa skulle egentligen inte tillföra något, Spartacus är så pass annorlunda än alla de andra.
Ah, okej. Jag brukar ge serier mer än ett avsnitt, men det här förstaavsnittet var så urbota dåligt att jag gjorde ett undantag - det fanns inga karaktärer, inte ens någon story, bara effekter. Men om det som du säger verkligen blir bättre är man ju inte den som är den, ska kolla upp'et.
Citera
2010-06-21, 15:53
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BradDourif
Ah, okej. Jag brukar ge serier mer än ett avsnitt, men det här förstaavsnittet var så urbota dåligt att jag gjorde ett undantag - det fanns inga karaktärer, inte ens någon story, bara effekter. Men om det som du säger verkligen blir bättre är man ju inte den som är den, ska kolla upp'et.

Som de flesta säger efter 4 avsnitt ungefär blir den riktigt bra... för att sedan avsluta med det bästa slut som man någon sinn har sett...
Citera
2010-06-21, 16:01
Medlem
ELioTs avatar
alltså, är jag bara omogen och lättroad om jag tyckte att serien var bra hela vägen? Kan ju dock påstå att piloten inte var den bästa men, hur skulle man ha fått en bättre start på en sådan serie?
Citera
2010-06-21, 16:39
Medlem
Blåbärskungens avatar
Har nu tvingat mig igenom alla avsnitt och det var inget jag direkt njöt av, lite som snabbmat. Alla dessa slowmotion tagningar blir tillslut bara jobbiga och irriterande. Serien var från början till slut en våldsorgie med sporadisk nakenhet och svordomar.

Det är naturligtvis inget fel på våld men det måste i mitt tycke balanseras med drama och hade det inte varit för John Hannah och Lucy Lawless hade jag troligtvis slutat titta efter avsnitt fem.

Som jag skrev tidigare, jag får nog hålla mig till "Jag, Claudius"
Citera
2010-06-21, 16:47
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blåbärskungen
Har nu tvingat mig igenom alla avsnitt och det var inget jag direkt njöt av, lite som snabbmat. Alla dessa slowmotion tagningar blir tillslut bara jobbiga och irriterande. Serien var från början till slut en våldsorgie med sporadisk nakenhet och svordomar.

Det är naturligtvis inget fel på våld men det måste i mitt tycke balanseras med drama och hade det inte varit för John Hannah och Lucy Lawless hade jag troligtvis slutat titta efter avsnitt fem.

Som jag skrev tidigare, jag får nog hålla mig till "Jag, Claudius"

lol Ja! gillar man "jag, claudius" så är det ingenting att se på denna serie..
Citera
2010-06-24, 00:01
Medlem
När tror ni andra säsongen sänds? Då menar jag inte prequelsen.
Citera
2010-06-24, 00:06
Medlem
MrJackssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RSA
När tror ni andra säsongen sänds? Då menar jag inte prequelsen.
Vår stjärna med cancer är väl fri från den nu (?) och håller på med att träna upp sin kropp igen.
Citera
2010-06-24, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrJacksson
Vår stjärna med cancer är väl fri från den nu (?) och håller på med att träna upp sin kropp igen.

Vet du om det är helt klart med en andra säsong efter prequelsen i januari då?
Citera
2010-06-24, 01:27
Medlem
The-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RSA
Vet du om det är helt klart med en andra säsong efter prequelsen i januari då?

Andy Whitfield tränar ju upp sig för att kunna spela in säsong 2, så ja det blir en säsong 2. Om det var det du menade?
Citera
2010-06-24, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Johan
Andy Whitfield tränar ju upp sig för att kunna spela in säsong 2, så ja det blir en säsong 2. Om det var det du menade?

Okej. Ja, var nyfiken på när exakt jag kan se den bara
Citera
2010-06-25, 01:18
Medlem
Subb[a]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Subb[a]
Kollade första avsnittet. Måste ha bara sett några minuter av det tidigare, det var ju helt okej. Nu blir det resten.

Kollade just klart serien. Det som finns hittils alltså, första säsongen. Jävligt bra blev det. Jag tyckte faktiskt det var bra ändå från starten. Sista avsnittet var episkt. Och...

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in