Kände att det var dags att ta tag i den här serien, jag såg de fem första avsnitten igår. Det första var hyfsat kalkon- och amatörmässigt, men de resterande avsnitten var betydligt bättre.
Vilken tur att Spartacus långhåriga polare strök med redan i det första avsnittet, någon sämre skådis har jag nog aldrig skådat.
Nej, så klart att det inte var förvånande eftersom vi vet att Crixus joinar Spartacus. Crixus var ju Spartacus "partner in crime" på rikigt. Men det var mer sättet som de valde att visa det på.
Ändå var det ett par som gick på min saga tidigare i tråden...
Helt jävla makalöst, finner inga ord för hur grymt bra den här säsongsavslutningen var.
Ilythia i slutet när hon säger att hon är fru till Glaber och säger åt vakterna att stänga dörrarna, och hennes blick innan dom stängs är ju såååå jävla grym!
Så många epic moments i det här avsnittet, Crixus klapp på skölden och när Spartacus hoppar upp men träffar den andre jäveln istället för Batiatus.
Åhhh! Så jävla bra!
Crixus, Spartacus och Doctore i allians, nice inför säsong två, hoppas Andy blir bra så snabbt som möjligt, haha ja jävlar i mig, man sitter och småler hela tiden efter det här avsnittet.
GRYMT!
EDIT: Tänkte inte på det förrens nu, men Ashur sin vana trogen lyckades ju hålla sig vid liv, han kommer kanske få en roll i säsong två också då?
Har inte läst på om Spartacusupproret för jag vill inte veta vad som ska hända i förväg, men det vore kul för det är en bra ingrediens och han höjer serien med sitt sätt.
Men återigen, sjukt bra!
Senast redigerad av Hanzzzon 2010-04-18 kl. 16:45.
Japp, en blodig serie med många intriger och tjejer som "fluffar" upp killen innan han spänner på sin fru och sen får ju en numera halvdöd gladiator knulla skiten ur frugan och sen tycks det vara fullt normalt att killarna har ett homosexuellt förhålande med kärlek och omtanke!
Lite nytt och lite ovanligt tycker jag allt, det är just detta man inte riktigt sett innan som gör serien sevärd!