Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-08-02, 00:11
Medlem
Tja!

Jo det var så att jag skulle ta bort en fil ifrån papperskorgen, men det visade sig att det ej gick. jag blev frustrerad och gick in på internet efter hjälp. Utan att granska så var det någon som sade att jag skulle skriva en sak i atekningar och ha formatet .inf och sedan installera. jag installerade och fick bort skiten ur papperskorgen (en film) men efter det så gick det inte att komma in på internet, det visade sig att det jag installerade gjorde så att jag inte kom in i internet på följande vis ; de gjorde något i regedit så att internet (explorer) öppnades med någon .dll. Jag har försökt fixa det länge, har kollat på hemsidor om att ominstallera regedit eller dylikt för att ändra värdet så jag kommer in.

Men nu vädjar jag till er kära FB:are ni är min sista chans. Vet ni hur man ominstallerar regedit eller hur jag ska göra för att ändra värdet på explorer så jag kommer in? Jag använder aldrig regedit så var vänlig och skriv exakt vad jag ska trycka på. Använder min syrras bärbara dator så det är lite svårt att skriva.

Snälla, hjälp mig.

MVH!
Citera
2009-08-02, 00:57
Medlem
kvartisexs avatar
En början.

Detta kanske kan vara en början? http://www.onecomputerguy.com/ie_tips.htm
Citera
2009-08-02, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvartisex
Detta kanske kan vara en början? http://www.onecomputerguy.com/ie_tips.htm
tack, det är en början. ska kolla det...
så jävla trisst, kom gärna med fler tips/råd eller rent utav en lösning

MVH
Citera
2009-08-02, 01:05
Medlem
glhfs avatar
En systemåterställning återställer ändringar gjorda i registret. Med tanke på att du antagligen inte gjort en backup på ditt register är det det enda sättet om du vill åtgärda ett registerfel. Om du inte lyckas felsöka strängen i fråga och återställa den manuellt vill säga.
Citera
2009-08-02, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glhf
En systemåterställning återställer ändringar gjorda i registret. Med tanke på att du antagligen inte gjort en backup på ditt register är det det enda sättet om du vill åtgärda ett registerfel. Om du inte lyckas felsöka strängen i fråga och återställa den manuellt vill säga.
Jag har försökt det flera gånger, men det kommer ett meddelande "inget har ändrats". Helt sinnes... Fortsätter kolla, ge mer tips

MVH En desperat man
Citera
2009-08-02, 01:53
Medlem
Jag gjorde precis en TCP/IP ominstallation som jag inte kunde göra, utan jag lät windows fit it göra det. Jag jorde precis som man skulle men den gjorde inget så jag lät windows fix it göra det. De säger att de gjorde de och så men internet funkar ändå inte. Så jag antar att det är något stort fel så jag får ominstallera datorn imorgon. Trisst som satan!

mans skulle in i cmd och skriva netsh int it ip reset resetlog.txt. Gjorde det men inget hände.

Det kanske beror på att jag har XP home då man inte ser formaten direkt på skrivbordet t.ex. medan man kan göra ddet på vanliga xp.

är det något man kan ändra på så jag kan testa en gång till?

MVH
Citera
2009-08-02, 09:19
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Windows -> Support

//Mod
Citera
2009-08-02, 10:53
Medlem
D3N13Ds avatar
Du kan ändra i mappalternativ så du ser registrerade (kända) filtyper.

Har du kvar inf-filen du skapade så posta gärna innehållet här.

Gör gärna en sökning med MalwareBytes Anti-Malware och SuperAntiSpyware också, för att vara säker på att det är 'din' ändring som ställt till det och inget virus eller liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in