2009-08-01, 22:52
Medlem
Adveloqs avatar
Jag blir så jävla arg. Det står att jag handlat för 666,40 på ICA den 20/7 på mitt kontoutdrag men jag har inte ens varit i närheten av ICA på månader! Hur gör jag för att ta tag i detta? Ringer jag banken först eller ringer jag ICA och ber dem visa kvitto eller liknande uppgifter?

Det är ju ingen stor summa direkt men många bäckar små... samt att individen måste stå upp för att inte bli överkörd av företagen.

Erfarenheter?
Citera
2009-08-01, 23:09
Medlem
bernankes avatar
Det kan röra sig om en sent inlöst transaktion. Men jag skulle kontakta banken och be dem ge dig någon slags specifikation över transaktionen, information som du inte har men som banken kan ta fram. Om du fortfarande inte känner dig vid transaktionen gör du en kortreklamation, och banken begär då ut underlaget där det framgår att du har godkänt köpet. Oavsett utfall kommer banken täcka dig under utredningstiden, men om det visar sig att du de facto har kvitterat köpet dras pengarna tillbaka.
Citera
2009-08-01, 23:19
Medlem
Banken banken banken!
vet du helt säkert att du inte har handlat där kan de vara någon som kommit över dina uppgifter och drar små summor i taget, så att du inte märker något
Citera
2009-08-01, 23:25
Medlem
Adveloqs avatar
Tack Bernanke.
Citat:
Ursprungligen postat av Funnybunny
Banken banken banken!
vet du helt säkert att du inte har handlat där kan de vara någon som kommit över dina uppgifter och drar små summor i taget, så att du inte märker något
Det kom jag att tänka på efter jag hade postat! Lite läskigt med visakort pga detta.
Citera
2009-08-02, 01:55
Medlem
Låter mest som om någon i kassan har knappat in kortnumret+kod manuellt.
Hände farmor en gång.
I det fallet var det rätt enkelt att få tillbaka pengarna då den Ica-butiken låg 50mil bort.

Vilket av korten har du?
Vanligt Ica-kort eller maestro varianten?
Senast redigerad av BallaRune 2009-08-02 kl. 02:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in