• 1
  • 2
2009-08-03, 16:46
Medlem
nonameds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pochp
Okej..jag kanske får se till att passa mig lite under vissa stunder med andra ord.

Vätskebrist..det var en intressant tanke. Kan det ställa till med så mycket?
Ja Klart. hör och se hallisar. Sen med kombination med alkohol. Men långt ifrån en psykos.
Citera
2009-08-03, 18:10
Medlem
pochps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nonamed
Ja Klart. hör och se hallisar. Sen med kombination med alkohol. Men långt ifrån en psykos.

Jo, jag vet att det inte var någon psykos eftersom jag fortfarande visste vem jag var och vad jag gjorde för någonting osv. Men det jag är rädd för är att jag har ökad risk för att få en psykos nu med denna händelsen i bakhuvudet. Rädslan för det finns eftersom jag hört att anlagen finns där om man får hallisar av endast alkoholbruk.
Citera
2009-08-03, 18:24
Medlem
Bertil Falukorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nonamed
Alla blir ju så olika på alkohol. Men känner man att psyket tar stryk så avstå bara som du säger. Men risk för psykos är nog liten!

Tror också att risken för en psykos är rätt liten, men lägger man ihop alla åkommor som kan uppstå utav alkohol så är ändå chansen rätt stor att åka på något. Dricker själv rätt mycket, men har börjat ta vita månader och vita veckor då och då och man mår så himla mycket bättre.
Citera
2009-08-03, 20:25
Medlem
Först och främst beror det på vad du menar med psykos. Psykos innebär ju att man "tappar" verklighetsförankringen och därmed skulle ju alla som dricker alkohol vara drabbade av psykos eftersom de "tappar" verklighetsförankringen och gör "dumma" saker på fyllan.

Jag tycker inte du ska oroa dig över det du upplevt. Det kan finnas många olika förklaringar. Du kan ha drömt, du kan ha fantiserat, minnesluckor osv...
Citera
2009-08-04, 01:01
Medlem
pochps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roughtuoube
Först och främst beror det på vad du menar med psykos. Psykos innebär ju att man "tappar" verklighetsförankringen och därmed skulle ju alla som dricker alkohol vara drabbade av psykos eftersom de "tappar" verklighetsförankringen och gör "dumma" saker på fyllan.

Jag tycker inte du ska oroa dig över det du upplevt. Det kan finnas många olika förklaringar. Du kan ha drömt, du kan ha fantiserat, minnesluckor osv...

Med psykos menar jag just det det är..att man tappar kontakt med verkligheten.
Jag gör sällan "dumma" saker på fyllan osv. Är en ganska skötsam kvinna om jag säger så. Därför blir jag ganska orolig när detta nu hände mig. Jag gjorde ingenting dumt under fredagens festligheter vilket var väl ganska tur det med tanke på att jag upplevde en del konstiga saker och kunde förmodligen hittat på en del skumma saker själv.

Frågade även mina vänner nu under kvällen om vad dom tyckte om min nivå på fyllan. Ingen tyckte att jag var dyngrak direkt utan mer som jag brukar vara (mao bara fuller, inte dyngis ). En ganska normal fylla med andra ord som fick ett väldigt annorlunda slut bara (?).

Önskar det bara varit en dröm faktiskt.
Citera
2009-08-04, 02:38
Medlem
nonameds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pochp
Med psykos menar jag just det det är..att man tappar kontakt med verkligheten.
Jag gör sällan "dumma" saker på fyllan osv. Är en ganska skötsam kvinna om jag säger så. Därför blir jag ganska orolig när detta nu hände mig. Jag gjorde ingenting dumt under fredagens festligheter vilket var väl ganska tur det med tanke på att jag upplevde en del konstiga saker och kunde förmodligen hittat på en del skumma saker själv.

Frågade även mina vänner nu under kvällen om vad dom tyckte om min nivå på fyllan. Ingen tyckte att jag var dyngrak direkt utan mer som jag brukar vara (mao bara fuller, inte dyngis ). En ganska normal fylla med andra ord som fick ett väldigt annorlunda slut bara (?).

Önskar det bara varit en dröm faktiskt.
Du ska nog inte vara orolig för att hamna i en psykos. Men dumma saker på fyllan kommer du nog inte ifrån. Sen det där med att man hör saker eller ser saker inte är så ovanligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in