• 1
  • 2
2009-08-02, 18:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av baretta1
Är burken klockad? snygg avatar, är det du

Nej den är inte överklockad, om det var det du menade.
Citera
2009-08-02, 18:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Har bara skuggläst tråden, men hur står det till med minnet?

Har du kört en felsökning på minnen med hjälp av memtest86+?

Nej, vart hittar man detta program? Kan jag utesluta problem med strömförsörjningen? Räcker 550w till dom prylar jag har i datorn?
Citera
2009-08-02, 18:11
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tror dock att nätagget bör klarar av detta, men kör en kontroll på minnet.

Någonstans bör du börja felsöka.

http://www.memtest.org/
Citera
2009-08-03, 12:10
Medlem
D3N13Ds avatar
Citat:
Det där blev jag inte mycket klokare av. Är det verkligen ingen som vet hur man löser detta?

Som tidigare föreslagits - externa enheter (USB-enheter av olika slag), drivrutiner m.m.

Prova att logga bootprocessen (F8 vid uppstart, välj att logga boot), loggen finner du i Windowsmappen (ntbtlog.txt). Den kan berätta var det stannar under boot.
Citera
2009-08-03, 17:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av D3N13D
Som tidigare föreslagits - externa enheter (USB-enheter av olika slag), drivrutiner m.m.

Prova att logga bootprocessen (F8 vid uppstart, välj att logga boot), loggen finner du i Windowsmappen (ntbtlog.txt). Den kan berätta var det stannar under boot.

Ok, ska prova detta. Dom enda usb-enheter jag har är en joystick, dansmatta och några usb-minnen, har provat koppla bort dessa men problemet kvarstår.
Men jag fattar fortfarande inte hur detta problem bara kan visa sig IBLAND. Om det var strul med drivrutiner borde väl felet uppstå vid varje start eftersom det är samma drivrutiner som laddas varje gång, eller?
Citera
2009-08-04, 01:16
Medlem
nakazas avatar
det man brukar göra när det är ett okänt fel är att koppla ur så många som möjligt av "onödiga delar" i datorn. dansmattan t.ex, den behöver inte vara inkopplad antar jag? så skulle jag gjort. strippa ner det hela till basic, vad behöver vi ha här för att detta ska fungera..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in