2009-08-01, 12:48
Medlem
Igår var jag full, väldigt, väldigt full. Bestämde mig på hemvägen för att lätta på trycket och pissa bakom ett träd i sluttningen ner mot en å, och ja polisen rullade förbi.
Dom var inte alls imponerade och jag fick en bot på 800 kronor, skrev under den men eftersom jag var så jävla full så blev underskriften ett jävla streck, inte det minsta likt min vanliga underskrift.
Dessutom är mitt körkort anmält stulet sen tidigare, kan jag nyttja detta till min fördel?
Står inte heller något sista betalningsdatum..So fuck it?

Tack på förhand. /ReAlliFEGangzzTa
Citera
2009-08-01, 12:53
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findelboll
Igår var jag full, väldigt, väldigt full. Bestämde mig på hemvägen för att lätta på trycket och pissa bakom ett träd i sluttningen ner mot en å, och ja polisen rullade förbi.
Dom var inte alls imponerade och jag fick en bot på 800 kronor, skrev under den men eftersom jag var så jävla full så blev underskriften ett jävla streck, inte det minsta likt min vanliga underskrift.
Dessutom är mitt körkort anmält stulet sen tidigare, kan jag nyttja detta till min fördel?
Står inte heller något sista betalningsdatum..So fuck it?

Tack på förhand. /ReAlliFEGangzzTa

Nja du identifierade dig med körkortet och antagligen tyckte poliserna att det var likt dig.
Men varför är körkortet stöld/förlustanmält om du har det kvar? kanske OT iofs
Citera
2009-08-01, 13:50
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Nja du identifierade dig med körkortet och antagligen tyckte poliserna att det var likt dig.
Men varför är körkortet stöld/förlustanmält om du har det kvar? kanske OT iofs

Vart står det att han identifierade sig med körkortet?
Frågan är ju, VAD använde han sig av för att bli identifierad?
Citera
2009-08-01, 14:15
Medlem
hur du än ser på det kan du bråka med bylingen, det är knappast förbjudet att pissa, senhj om det skulle vara förbjudet att pissa offentligt hur komer det sig då att snuten tvingar folk att pissa på kommando ,,

det är bara att be snuten åklagare dra åt helvete med sin syn på ordning,
faktum är att det är tingsrätten som bestämer och detta på hopp är som ja ser det en idiot förklaring av dig ett försök till person rån som snuten är så förtjust i
Citera
2009-08-01, 14:39
Medlem
Ladidas avatar
Kräv alltid din dag i rätten, för det första skrivs det ut en helvetes massa ordnigsböter, fortkörningsböter och dagsböter.
Vägrar du helt sonika att skriva under hamnar du längst ned i högen, har du tur och bor i en större stad så läggs skiten helt sonika ned, man orkar inte dra på stora maskineriet för 800 kr.

Sedan tar det evighetslång tid att hamna i tingsrätten för en pissbot, det finns ju viktigare saker som fyllkörning och rån/narkotikabrott etc etc som ska gå före.
När det låt oss säga gått ett år eller två minns alla inblandade inte rikitigt så noga.

Vad har du att förlora på det hela? Det är ju inte så att du blir skyldig till ett högre bötesbelopp direkt.
  • Skriv aldrig under.
  • Neka alltid i sten, även om du är på väg ut genom fönstret med 42" tv:n i händerna.
  • Vägra att delta i något slags förhör på något sätt.
  • Svara alltid "inga kommentarer" vid frågor om den påstådda gärningen, att ge ordningsmakten amunition till en eventuell rättegång är bara idiotisk.
Citera
2009-08-01, 14:49
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wema

Nej det står iofs inte jag tolkade det så eftersom körkortsfrågan togs upp av TS, jag kan ha tolkat fel.
Citera
2009-08-01, 16:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av wema
Det framgår på ordningsboten på vilket sätt man fastställt identitet på den bötfällde. Det faktum att TS går runt med ett körkort som han förlustanmält lär inte sätta honom i någon bättre sits - man jag ju ändock konstaterat att det är TS på körkortet.

Citat:
Ursprungligen postat av fet&elak
hur du än ser på det kan du bråka med bylingen, det är knappast förbjudet att pissa, senhj om det skulle vara förbjudet att pissa offentligt hur komer det sig då att snuten tvingar folk att pissa på kommando ,,

det är bara att be snuten åklagare dra åt helvete med sin syn på ordning,
faktum är att det är tingsrätten som bestämer och detta på hopp är som ja ser det en idiot förklaring av dig ett försök till person rån som snuten är så förtjust i
Jo, det är förbjudet att pissa offentligt. När bylingen tvingar dig att pissa så sker det avskilt. Du kan dömas av polis på platsen eller via tingsrätten om du känner för att ödsla egen tid och pengar. Polisen som kommer att vittna i tinget gör det via telefon på betald arbetstid. Tinget kommer att lyssna på den åtalade en stund och därefter döma honom till böter.

Fast då skall man förstås inte ha skrivit under, vilket TS redan gjort.
Citera
2009-08-01, 17:56
Medlem
Tantaloras avatar
För ordningens skull flyttas denna tråd till Juridik.

/Mod
Citera
2009-08-01, 19:02
Medlem
Herrdeos avatar
Du har ett körkort som är förlustanmält, right?
Legitimerade du dig med detta?

Isåfall, skaffa dig ett "alibi" att du var hemma hos en polare vid den aktuella tidpunkten.
Om sheriffen prompt skulle hävda att det var du och ingen annan som pissade så säger du helt sonika att det måste varit någon som var väldigt lik dig. Hänvisa detta med motiveringen att man ju inte snor ett leg. från någon annan och använder det om man inte är lik personen ifråga. Inte skulle väl du sno ett leg från en mörkhyad(förutsatt att du ej är mörkhyad) för att komma in på krogen ex.
Citera
2009-08-01, 20:39
Medlem
hatchets avatar
Nu har du iofs skrivit på redan således är det för sent..

Men skriver ändå.
Nyligen friades en man i hovrätten för något liknande då han lyckades påvisa att just den platsen var avskild, samt att det var på en gräsplätt och av den anledningen skulle det inte synas/märkas/luktas efteråt.

(Svea hovrätt: B 3746-08)
Citera
2009-08-01, 20:54
Medlem
TröttSvensks avatar
En ordningsbot som är påskriven kan bara undanröjas av tingsrätten.
Du har 30 dagar på dig att betala sedan går boten till kronofogden.
Citera
2009-08-01, 22:20
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fet&elak

det är bara att be snuten, åklagare dra åt helvete med sin syn på ordning, faktum är att det är tingsrätten som bestämmer och detta på_hopp är som jag ser det en idiot_förklaring av dig, ett försök till person_rån som snuten är så förtjust i
FYP, loser

Fö är det inte tingsrätten som bestämmer, men det kanske är lite över din horisont...

Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in