• 5
  • 6
2009-09-02, 23:11
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Protheus
Huh? Det här kan du inte skylla religion på. Böghatandet har till störst del med att folk finner det äckligt inte någon jävla religion.

Då rekomenderar jag du skall läsa GamlaTestamentet.
Det står i en av Moseböckerna. Kom inte ihåg om det var 4:e eller 5:e Moseboken det står om homosexualitet, då det var ett tag sedan jag läste bibeln själv, men en av de två är det ialf. Eller om det var i båda.. Då det står i moseboken som tar upp om äktenskapregler och på ett annat ställe i en av moseböckerna så står det att man skall stena en man som ligger med en annan man så som en man ligger med en kvinna...

Så jo man kan även skylla på religionen faktiskt.

GT är iofs Judarnas domän.
Men även inom kristendomen så ses inte homosexualitet med blida ögon.
Betänk följande att du kan knappast tacka kyrkan för att homosexuella slapp att bli hängda i detta land till slut (någongång under 1800-talets slut).

Istället för hängning så började man anta synen av att homosexuella var en sjukdom och kom de på att någon var homosexuell så spärrades de in på psyket. Sedan slapp det psyket men de klassades fortfarande som sjukdom i Sverige ända fram till 1976 då de äntligen blev av med sjukdomstämpeln.
Senast redigerad av Empress 2009-09-02 kl. 23:21.
Citera
2009-09-02, 23:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Empress
Då rekomenderar jag du skall läsa GamlaTestamentet.
Det står i en av Moseböckerna. Kom inte ihåg om det var 4:e eller 5:e Moseboken det står om homosexualitet, då det var ett tag sedan jag läste bibeln själv, men en av de två är det ialf. Eller om det var i båda.. Då det står i moseboken som tar upp om äktenskapregler och på ett annat ställe i en av moseböckerna så står det att man skall stena en man som ligger med en annan man så som en man ligger med en kvinna...

Så jo man kan även skylla på religionen faktiskt.

Tredje moseboken, Leviticus, 18:22, "Du skall icke ligga hos en man såsom du ligger hos en kvinna, det är en styggelse!". Tredje moseboken, Leviticus, 18:2*, "Den som begår en liknande styggelse skall straffas med Döden, det är mitt ord, jag är Herren.".
Citera
2009-09-02, 23:30
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrimsonSemper
Tredje moseboken, Leviticus, 18:22, "Du skall icke ligga hos en man såsom du ligger hos en kvinna, det är en styggelse!". Tredje moseboken, Leviticus, 18:2*, "Den som begår en liknande styggelse skall straffas med Döden, det är mitt ord, jag är Herren.".

Tack för rättelsen av b.la vilken bok det var och även lade in kapitlen och verserna..

Citera
2009-09-02, 23:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Empress
Tack för rättelsen av b.la vilken bok det var och även lade in kapitlen och verserna..

Inga problem Det är den enda delen i Bibeln jag har ordentlig stenkoll på. Av skälet att det citatet ligger nära till min avsky.
Citera
2009-09-03, 00:00
Bannlyst
Skämt

Dom vill väl hitta en bögpartner att packa skit tillsammans med.
Ä dem vill väl legitimera sin sexuella läggning och få en acceptans för denna läggning i samhället.
Citera
2009-09-03, 01:10
Bannlyst
Skulle bara vilja tillägga en grej till TS; http://z0r.de/?id=63
Citera
2009-09-10, 22:40
Medlem
Alla får ha sina åsikter, men jag tycker inte att TS kan påstå att det skulle vara självklart att homosexualitet är en sjukdom. Antingen så har du fel, eller så är det vi andra som missuppfattat något. Oddsen verkar dock vara på de homo-stödjandes sida.

Det kan vara svårt att definiera vad som är en sjukdom, du (TS) jämförde till exempel homosexualitet med anorexi, och det är enligt mig inte helt ofattbart att du tolkar homosexualitet som en sjukdom. Men jag vill också påpeka att bögar, flator och transor väl ändå kan få göra som de vill, så länge de inte skadar dig? Lite öppen får man vara.

Du sa också att en lesbisk kvinna tänker som en man, och tvärtom, och då frågar jag; vad skulle vara så hemskt med det? Jag är man, och tänker som en man. Funkar fint för mig. Råkar känna några kvinnor också, och de tänker som kvinnor. Inget fel på dom heller. Varför skulle det vara skadligt för en kille att ha mer feminina drag?

Och ifall du ska säga att "forskning visar" att till exempel män som tänker som kvinnor är dummare, så vill jag ha en hänvisning till en källa som är från efter kriget. Svårt att diskutera när man bara kan påstå att allt är bevisat.
Citera
2010-07-17, 13:30
Medlem
babianpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torylane
Stor skillnad mellan att vara vänsterhänt och en HBT-person. Att vara vänsterhänt är en bagatell som inte påverkar personens liv direkt negativt, att vara HBT är en stor sak som förändrar och försämrar personens liv. En HBT kan aldrig bilda en riktig familj och skaffa barn men det kan en vänsterhänt. En vänsterhänt blir inte diskriminerad och mobbad men det blir en HBT då denna defekt är en allvarlig sådan som är farlig för arten människans, för om alla vore homosexuella skulle arten människan dö ut. Det är en naturlig instinkt att mobba ut allt annorlunda. Det existerar i alla arter för att utrota defekter i generna och detta kommer alltid existerna. Homofobi är naturligt även om en intelligent människa kan sätta sig över detta och förstå detta är en biologisk mekanism för att utrota "dåliga" gener från arten och därför inte mobba. Men mobbning kommer aldrig kunna utrotas då detta är en stark instinkt och det kommer alltid existera. Även om nu mobbning skulle upphöra helt mot HBT (vilket vore bra) så förändrar det inte att det vore bättre för dem att bli "normala". Så varför hylla dem och låtsas att det är normalt och bra när det är sjukt och dåligt. Ska vi börja hylla andra störningar i hjärnans funktion som schizoid personlighetsstörning och säga att det är bra när det inte är det? Det är bättre att vara ärlig och ge dem vård och försöka forska fram botemedel för om de blev botade skulle kunna leva ett bättre liv. Självklart ska man ju inte mobba men man ska inte låtsas som att det är normalt och bra att vara sjuk.

Håller med dig till 100%. Jag har aldrig förstått grejen med att springa runt och gapa över att man är bög. Jag har åtminstone lite respekt för de få bögar som sköter sitt bögeri i sängkammaren och lämnar det där sedan. Nu har vi t.om en hobbytransa i riksdagen Fredrik federley.. när gick det snett i detta land?
Citera
2010-07-17, 19:45
Medlem
Homosexualitet är perverst och de som ägnar sig åt det har valt det själva pga olika anledningar och det är inget man föds med och de som försöker finna stöd hos forskning får nog hjälp från lobbyforskare.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in