2014-09-09, 17:58
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ultrasunk
okej info: efetrsom många av er inte verkar ha testat baclofen i höga doser så,,, here it goes; en sak jag märkt på 150 mg + per dygn: ryckningar i armarna, stora pupiller (precis som på tjack!), trevligt rus (inte eufori skulle jag kalla det men helt okej i jämförelse med allt annat man testat vilket är typ allt), socia, vakendrömmar (extremt verkliga!), man kan tappa saker! (i eftermiddags när jag vaknade vid 14,30 så höll jag på att hälla läsk och tappade flaskan [1,5-l] över tangentbordet [så höll på att slösa bort min laptop för denna medicin]), hm... annars överlag extremt tungt rus (mådde sjukt bra igår kväll på 225 mg - obs! dock första test!), bara låg och klappade katten och njöt av ayo - betonjungel typ...

så ja - både pos och neg!!

edit: får färgflushar i rött och blått när jag blundar vilket e jävligt soft!

Stora pupiller får du pga baklofen ökar serotonin o GABA-B bland annat, får stora pupiller utav GHB/GBL som också påverkar GABA-B.
Citera
2014-09-09, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Stora pupiller får du pga baklofen ökar serotonin o GABA-B bland annat, får stora pupiller utav GHB/GBL som också påverkar GABA-B.

Är inte 225 en jätte dos ? tog 100 igår och tyckte det blev mycket. Vad är maxdos inom vården med baclo ?
Citera
2014-09-09, 20:05
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Är inte 225 en jätte dos ? tog 100 igår och tyckte det blev mycket. Vad är maxdos inom vården med baclo ?

Jo om man inte har någon tolerans, men baklofen används i doser upp till 300 mg i England mot t ex alkoholism, men då ska man börja lågt o jobba sig sakta uppåt.

Maxdos i Sverige är 75 mg.

Bra sida om baklofen btw:

http://www.mywayout.org/community/f20/
Senast redigerad av Slingshot 2014-09-09 kl. 20:09.
Citera
2014-09-09, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen

Skulle fan inte våga ta så mycket. Fick psykos, hallisar, vakendrömmar när jag tog 50mg baclo och 1000mg phenibut samtidigt, så det gör jag inte idag. Idag har jag bara tagit ca 1500mg lyrica och 1250mg phenibut och mår skitbra! Hoppas jag slipper illamåendet imorgon dock.
Citera
2014-09-09, 22:52
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebbie
Skulle fan inte våga ta så mycket. Fick psykos, hallisar, vakendrömmar när jag tog 50mg baclo och 1000mg phenibut samtidigt, så det gör jag inte idag. Idag har jag bara tagit ca 1500mg lyrica och 1250mg phenibut och mår skitbra! Hoppas jag slipper illamåendet imorgon dock.

Ta en första generations antihistamin innan läggdags för att undvika det som Lergigan, atarax etc, annars skaffa Postafen receptfritt på apoteket.
Citera
2014-09-09, 23:36
Medlem
Citat:
Jo om man inte har någon tolerans, men baklofen används i doser upp till 300 mg i England mot t ex alkoholism, men då ska man börja lågt o jobba sig sakta uppåt.

Maxdos i Sverige är 75 mg.

Bra sida om baklofen btw:

http://www.mywayout.org/community/f20/

OK!
Citera
2014-09-09, 23:39
Bannlyst
Har du provat en annan antiepeleptika som används inom beroendevården för alkoholister, etosuximid Slingshot? Heter http://www.fass.se/LIF/product?userT...19631018000089 Suxinitin i Fass.
Finns en del info om man googlar, tror du man skulle kunna få ut den inom svenska vården om man klagar om t.ex sömnstörningar som den ska ha effekt mot?
Eller tja, den kanske t.o.m har nån skön effekt =)
Citera
2014-09-12, 12:02
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KvasiOrko
Har du provat en annan antiepeleptika som används inom beroendevården för alkoholister, etosuximid Slingshot? Heter http://www.fass.se/LIF/product?userT...19631018000089 Suxinitin i Fass.
Finns en del info om man googlar, tror du man skulle kunna få ut den inom svenska vården om man klagar om t.ex sömnstörningar som den ska ha effekt mot?
Eller tja, den kanske t.o.m har nån skön effekt =)

Nej det har jag inte, dom antiepileptika jag är testat är Iktorivil, Tegretol, Gabapentin o Lyrca.

Verkar inte finnas mkt om denna heller.

Nej det tror jag inte, begär i stället en låg dos pregabalin för sömnen.

75 mg-150 mg Lyrica brukar räcka utan tolerans.
Citera
2014-09-14, 14:28
Bannlyst
Citat:
Nej det har jag inte, dom antiepileptika jag är testat är Iktorivil, Tegretol, Gabapentin o Lyrca.

Verkar inte finnas mkt om denna heller.

Nej det tror jag inte, begär i stället en låg dos pregabalin för sömnen.

75 mg-150 mg Lyrica brukar räcka utan tolerans.

Nej, det är just därför den blir intressant för mig. Nja, orkar inte med Lyrica-abstinensen igen även om bara för en kort period. Gör en tråd om jag lyckas få ut Suxinutin.
Citera
2014-09-14, 15:30
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KvasiOrko
Nej, det är just därför den blir intressant för mig. Nja, orkar inte med Lyrica-abstinensen igen även om bara för en kort period. Gör en tråd om jag lyckas få ut Suxinutin.

Ser fram emot den, lycka till.

Rättelse, verkar inte finnas mkt info om den ska det stå i den texten du citerade.
Citera
2014-09-14, 17:28
Medlem
bdbdbdbds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebbie
Jag fick hallucinationer och vakendrömmar (mardrömmar) när jag tog 50mg baclofen och 1000mg phenibut, faktiskt jävligt läskigt och obehagligt då jag aldrig fått det tidigare. Ska nog inte kombinera dessa droger i fortsättningen. På enbart 50mg baclofen eller 1000mg phenibut hände inte detta.

Testade detta, eller testar nu, startade rätt extremt med 225mg eller 250mg iförrgår, sedan 125mg igår (känns som en vecka sen, trots sovit 16+8+8h) rätt dåligt mående första 1h sen bra mående innan jag däckade plötsligt utan förvarning, verkar totalt livsfarligt på olika sätt plötsligt somna nånstans lär ju märkas liksom om jag gått ut vilket jag tänkte bara minuter innan jag däckade verkar det som...

Vakna med panik varje gång, upplevde att jag inte kunde andas och massa skumt mående, långsamhet, fått för sig konstiga saker, känns som man hamnat i nån slags psykosliknande med massa konstiga biverkningar, fått för mig massa saker som inte stämmer (tror jag).

Inte druckit på snart 2v, tidigare nästan varje dag sen vid jul typ, även dagligen benso vilket jag samtidigt minskat kraftigt. Inget sug efter det alls nu inte innan heller mådde dåligt av båda, särskilt så fort benso börja gå ur, ingen cold turkey där och mådde rätt bra när ökade lite mer kortsiktiga sorter, i princip bara diazepam innan, utom då och då sen innan. Även sovit mkt dåligt, sömnlösa nätter sen jobbat utan sömn (naturliga effekter såklart, som ingen matlust men oftopic). Ville bara ha någon kommentar på hur detta påverkar baklofen om någon mot förmodan skulle ha nån liknande erfarenhet.

Hursom hade jag läst på för dåligt och detta känns då långt ifrån ofarligt, sjukt dåligt omdöme på dessa överdoser det mesta har inte ens hunnit verka innan man hunnit däcka heller om man läser tiden, innan dess blev jag sugen på öl för första ggn på 11-12dar, innan intag efter högt intag hade det nog varit farligt om alkohol funnits hemma, tänkte liksom gå ut och köpa mat, troligen inte ätit ute nånstans dock men sjuka tankar på slutet, inga såna tankar igår.

Bakfyllan som väl inte verkat än, känns efter nån timmes uppvaknande med overklighet, till bra mående, ute och gick i solen vilket var trevligt. Jävligt trögtänkt och långsam som på höga doser benso, i att skriva nu tex. Är lugn och mår bra fast börjar bli lite yr nu känner jag inte sug efter någonting. Undrar med mat nu, om man borde försöka äta troligen trots frukost, tar en jävla tid allt känns det som iaf.

Jävligt skumt var iaf.

Edit:Och långt blev texten, var inte riktigt meningen...
Citera
2014-09-14, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bdbdbdbd
Testade detta, eller testar nu, startade rätt extremt med 225mg eller 250mg iförrgår, sedan 125mg igår (känns som en vecka sen, trots sovit 16+8+8h) rätt dåligt mående första 1h sen bra mående innan jag däckade plötsligt utan förvarning, verkar totalt livsfarligt på olika sätt plötsligt somna nånstans lär ju märkas liksom om jag gått ut vilket jag tänkte bara minuter innan jag däckade verkar det som...

Vakna med panik varje gång, upplevde att jag inte kunde andas och massa skumt mående, långsamhet, fått för sig konstiga saker, känns som man hamnat i nån slags psykosliknande med massa konstiga biverkningar, fått för mig massa saker som inte stämmer (tror jag).

Inte druckit på snart 2v, tidigare nästan varje dag sen vid jul typ, även dagligen benso vilket jag samtidigt minskat kraftigt. Inget sug efter det alls nu inte innan heller mådde dåligt av båda, särskilt så fort benso börja gå ur, ingen cold turkey där och mådde rätt bra när ökade lite mer kortsiktiga sorter, i princip bara diazepam innan, utom då och då sen innan. Även sovit mkt dåligt, sömnlösa nätter sen jobbat utan sömn (naturliga effekter såklart, som ingen matlust men oftopic). Ville bara ha någon kommentar på hur detta påverkar baklofen om någon mot förmodan skulle ha nån liknande erfarenhet.

Hursom hade jag läst på för dåligt och detta känns då långt ifrån ofarligt, sjukt dåligt omdöme på dessa överdoser det mesta har inte ens hunnit verka innan man hunnit däcka heller om man läser tiden, innan dess blev jag sugen på öl för första ggn på 11-12dar, innan intag efter högt intag hade det nog varit farligt om alkohol funnits hemma, tänkte liksom gå ut och köpa mat, troligen inte ätit ute nånstans dock men sjuka tankar på slutet, inga såna tankar igår.

Bakfyllan som väl inte verkat än, känns efter nån timmes uppvaknande med overklighet, till bra mående, ute och gick i solen vilket var trevligt. Jävligt trögtänkt och långsam som på höga doser benso, i att skriva nu tex. Är lugn och mår bra fast börjar bli lite yr nu känner jag inte sug efter någonting. Undrar med mat nu, om man borde försöka äta troligen trots frukost, tar en jävla tid allt känns det som iaf.

Jävligt skumt var iaf.

Edit:Och långt blev texten, var inte riktigt meningen...

Ah det var precis så jag kände! Verkade som jag fick en psykos. Först hallucinationer när jag låg i sängen, såg rök komma från datorn. När jag blundade såg jag jag hemska mönster. Fick hemsk vakendröm, trodde jag var i helvetet svårt att förklara vad som hände, men såg massa olika hemska varelser och jag trodde det var på riktigt. När drömmen var slut fick jag först panik, men blev lättad när jag förstod att det inte var på riktigt. Var fortfarande väldigt påverkad, kände mig lugn, men fick massa paranoida tankar om att folk var ute efter mig och massa annat hemskt som jag trodde hade hänt/skulle hända. Kunde knappt röra mig, benen kändes väldigt tunga, tappade saker, tiden gick väldigt långsamt, trögtänkt och massa paranoia. Matlusten var helt åt helvete också, kunde inte äta något alls dagen efter. Tog 2 dagar innan jag blev normal och paranoian försvann och jag kunde tänka klart.

Kommer aldrig överdosera baclofen/phenibut mer och vill varna andra för att göra detta. Dessa läkemedel har hemska biverkningar vid höga doser. Kommer endast ta dem i låga doser om jag har svårt att sova i fortsättningen för man blir jävligt trött av dem. Fast vet egentligen inte om jag vågar fortsätta med dem. Raka motsatsen mot lyrica, som man vid överdos mår riktigt bra av utan att få obehagliga biverkningar.
Senast redigerad av Zebbie 2014-09-14 kl. 23:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in