2009-07-31, 21:16
Medlem
Mazeppas avatar
Har skrivit innan om mitt ex som beter sej som ett svin.
En kort resumé:
Har 2 barn (pojke 4 år och tjej 6 år). Vi separerade för drygt 2 år sen. Mitt ex sparka ut mej efter att hon träffat en ny kille. Barnen bor hos mej varannan helg. Exet och mina barn bor med den nya killen drygt 4 mil från mej. Jag träffade en ny tjej 6 mån senare. Vi var tillsammans och bodde ihopa i drygt 8 månader. Sen gjorde vi slut. Jag flyttade till en lägenhet närmare barnen. Bodde innan drygt 8 mil från dom. Jag var singel i drygt 2 månader innan jag träffade min drömtjej. Nu till problemet!

Mitt ex lägger sej i allt jag gör med barnen. Försöker bestämma vad jag ska göra med dom, var vi ska vara, vad vi ska göra. Jag har träffat en underbar tjej med 2 barn i samma ålder som mina. Dom har inte träffats så mkt eftersom vi inte har samma helger. Men jag och min nya försöker göra allt med alla barnen. Vi brukar sova över max 1 gång hemma hos min nya tjej. Alla 4 barnen i samma rum. Det funkar superbra. Men det blir lite kiv och gnabb mellan min dotter och hennes äldste son. Visst bråkar man. Men min dotter överdriver lite. Min tjejs som "slår" min dotter. Eller rör knappt henne och då skriker in dotter och killen får all skuld. Inte så kul att han får skyllen för allt.
Nu ställer mitt ex (barnens mamma) till det. Hon pratar skit om min tjejs son. Att tex att han slår min dotter, han är inte alls bra för min dotter. Men min dotter ljuger lite åxå har vi kommit fram till. Jag och min tjej. Mitt ex blir förbannad över att vi sover över hemma hos min tjej. Exet påstår att det inte är bra för min dotter, Fast jag vet att det inte är nått problem. Mitt ex gör allt för att sabba. Det går inte att diskutera detta med henne. Hon säger bara att vi ska sova hemma. Jag har sagt att när jag har barnen så är det JAG som bestämmer var vi ska sova. Då blir barnen mamma rasande!
Pratade med henne om detta idag, Men hon säger samma sak hela tiden. "Barnen ska vara trygga". Det är dom.

Vad ska man ta sej till?? Nån mer som har samma eller haft samma problem

Kan tillägga att mina barns mamma inte alls pratar min dotter rill rätta utan hon går på min dotters linje. Jag tycker att barnens mamma kan säga att "nu är det så här, Pappa har ny tjej och ni får vänja er vid detta"
Citera
2009-08-01, 20:25
Medlem
blondiies avatar
Oavsett om ditt barn överdriver, känner hon sig trygg då? Det är väl ändå något du ska försöka prata med henne om! Och med din nuvarandes son om att det är viktigt att din dotter inte får känna sig otrygg.

För ditt ex har rätt.
Men alla barn är lite grönjävliga ibland, men hur dom känner, det kan man inte neka. En känsla är alltid en känsla helt enkelt.
Citera
2009-08-02, 12:09
Medlem
Klot-Johans avatar
Det du eg vill är att kunna stå upp för din sak. Det gör du lämpligen genom att skaffa bättre självförtroende.
En annan sak värd att testa är kommunens medlingssamtal via familjerätten där syftet är att nå samarbete.
Citera
2009-08-02, 19:33
Medlem
Mazeppas avatar
Jag har pratat med min dotter väldigt mkt om detta. Det har kommit fram att mamman tutar i min dotter en massa. Prata skit om min tjej och hennes barn. Hon säger och lovar mina barn att dom inte ska sova eller vara hos min tjej. Mamman stirrar upp mina barn så att dom blir oroliga och otrygga. Mamman tycker det är hemskt att dom träffar min tjej och hennes barn. Men barnen vill träffa dom. Min barn älskar att vara här. Detta har gjort mamman sotis.
Citera
2009-08-02, 20:28
Medlem
blondiies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
Jag har pratat med min dotter väldigt mkt om detta. Det har kommit fram att mamman tutar i min dotter en massa. Prata skit om min tjej och hennes barn. Hon säger och lovar mina barn att dom inte ska sova eller vara hos min tjej. Mamman stirrar upp mina barn så att dom blir oroliga och otrygga. Mamman tycker det är hemskt att dom träffar min tjej och hennes barn. Men barnen vill träffa dom. Min barn älskar att vara här. Detta har gjort mamman sotis.

Men om dina barn älskar att vara där och vara med dom, vad är då problemet?
Om dom säger att det blir kul att åka dit och vill träffa dom så är det väll bara att vara där med dom då ? Så får barnens mamma säga vad hon vill?
Enkelt.

-barnen, jag tänkte att vi kunde åka till "din tjejs namn" och spendera helgen tillsammans med dom, det blir väl kul?

Säger dom ja, då är det ju inget att prata om. Skulle dom däremot säga nej jag vill inte vi vill vara hemma med dig, då får du väl acceptera det och åka dit med dom när dom vill det istället.

Är ena barnet oroligt för att den andra barnet ska jävlas eller vad det nu är, så försöker man ju bara med att du ska prata med mamman och det barnet, och om han är dum eller jävlas så åker ni hem.
Citera
2009-08-02, 22:10
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blondiie
Men om dina barn älskar att vara där och vara med dom, vad är då problemet?
Om dom säger att det blir kul att åka dit och vill träffa dom så är det väll bara att vara där med dom då ? Så får barnens mamma säga vad hon vill?
Enkelt.

-barnen, jag tänkte att vi kunde åka till "din tjejs namn" och spendera helgen tillsammans med dom, det blir väl kul?

Säger dom ja, då är det ju inget att prata om. Skulle dom däremot säga nej jag vill inte vi vill vara hemma med dig, då får du väl acceptera det och åka dit med dom när dom vill det istället.

Är ena barnet oroligt för att den andra barnet ska jävlas eller vad det nu är, så försöker man ju bara med att du ska prata med mamman och det barnet, och om han är dum eller jävlas så åker ni hem.

Barnen vill ju åka till min tjej och vi har det bra här. Men det är mina barns mamma som går i taket för att vi varit där. Hon blir helt enkelt sotis för att mina barn tycker om min tjej. Sen är problemet att mamman hänger upp sej på att mina barn inte har sina sängar där!
Citera
2009-08-02, 22:15
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Barnen vill ju åka till min tjej och vi har det bra här. Men det är mina barns mamma som går i taket för att vi varit där. Hon blir helt enkelt sotis för att mina barn tycker om min tjej. Sen är problemet att mamman hänger upp sej på att mina barn inte har sina sängar där!
Kan du inte bara strunta i att mamman går i taket?
Citera
2009-08-02, 22:58
Medlem
Vad säger din dotter själv att hon vill? Går det inte att lägga dom i olika rum då?
Citera
2009-08-03, 20:26
Medlem
blondiies avatar
Citat:

Men då säger jag en gång till.
Vad är problemet?!
OM dom VILL, så ÅK! Om barnen tycker om att vara där, och det är tryggt för dom så får väl ändå ditt barns mamma vara hur arg hon vill? Du utsätter ju inte barnen för något dåligt?
Bara sjunga " Man måste gilla läget, GILLA LALALA LÄGET!"

Men visst, sen att barnen inte har några sängar där, kan ju vara något att gnälla över, men barnen tar inte skada av det, vad jag märkt så tycker barn det är ganska spännande att sova på en madrass på golvet typ.
Sen antar jag också, att det inte kommer heller att vara så där i år framöver.
En dag kanske det är tänkt att ni ska flytta ihop också? Då det känns tillräckligt stabilt kanske.

Nejdu, förstår inte varför du ska bry dig om vad morsan deras säger. Använd ditt egna sunda förnuft istället, du behöver inte fråga oss på FB om råd.
Hon kan inte socanmäla dig så du tappar umgängesrätten med dina barn över något sådant heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in