2009-08-03, 21:19
Medlem
Inte direkt något nytt koncept i Stockholm i alla fall. Har många bekanta som köpt lägenheter och renoverat ("stylat") dem för att sedan sälja med rejäl vinst. Som bostadsmarknaden varit de senaste 4-5 åren har det dock inte krävts någon speciell talang för att tjäna pengar eftersom alla priser gått spikrakt uppåt. Senaste året har det nog blivit bra mycket svårare om man räknar in renoveringskostander och mäklararvoden.
Citera
2009-08-04, 22:54
Medlem
jag passade på att köpa min 2andra bostadsrätt nu när bostadsmarknaden var så dålig och när alla räntor var höga.
jag hade pengarna i handen och fick den för ungefär 50% under marknadspriset om man kollar 1 år bakåt. köpte den via blocket också.
kollar man lägenheter i dag i samma område så har jag gjort en vinst på 100 000:- och haft den i 5 månader.

Köptes för 45 000:- värt i dag ca: 150 000:-
Senast redigerad av exxoritas 2009-08-04 kl. 22:58.
Citera
2009-08-09, 22:50
Medlem
sventumbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Higgs
Inte direkt något nytt koncept i Stockholm i alla fall. Har många bekanta som köpt lägenheter och renoverat ("stylat") dem för att sedan sälja med rejäl vinst. ...
Samma här! Kan faktiskt komma på två pers jag känner som på varsitt håll faktiskt försörjer sig på köp/sälj av bostadsrätter och har gjort det i flera år med bra resultat. Så, går går det ju.

Citat:
Ursprungligen postat av exxoritas
jag passade på att köpa min 2andra bostadsrätt nu när bostadsmarknaden var så dålig och när alla räntor var höga.
jag hade pengarna i handen och fick den för ungefär 50% under marknadspriset om man kollar 1 år bakåt. köpte den via blocket också.
kollar man lägenheter i dag i samma område så har jag gjort en vinst på 100 000:- och haft den i 5 månader.

Köptes för 45 000:- värt i dag ca: 150 000:-

Det var då allt en billig lägenhet!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här