2009-07-31, 19:44
Medlem
rävflickans avatar
Har flera gånger stött på problemet att jag går in på mataffären och ska handla lunch. Att köpa en färdiggjord macka med div. pålägg och en läsk känns både dyrt och inte vidare nyttigt och blir väldigt tråkigt i längden...

Har ni några tips eller idéer på vad man kan handla för att få i sig en bra lunch.. Lätt eller mastig spelar ingen roll. Den ska gå att ta med sig och kunna ätas i princip som den är och var som helst. En bra sak är väl också att det inte ska söla för mycket så det fläckar på kläder som man får gå runt med hela eftermiddagen.

Tack på förhand!
/undertecknad
Citera
2009-07-31, 19:45
Medlem
speeeds avatar
...

Pasta sallader från 7 eleven funkar nice..
Citera
2009-07-31, 19:46
Medlem
Helenedals avatar
1 Banan + 1 morot + en halv näve jordnötter i påse.
Citera
2009-07-31, 20:29
Bannlyst
Ett packe wienerkorv och ett sexpack Pripps Blå brukar gå hem
Citera
2009-07-31, 20:36
Medlem
SpaceCats avatar
Småfraller och räksalladstub är en klassiker.
Holka ur lite och intubera

Kan numera fixas med lite hälsosammare alternativ, men grundtipset ligger fast: bröd och tub-ost.
Kan kompetteras med handhållna grönsaker och lite vakumpackad prinskorv.

OK?
Citera
2009-07-31, 20:50
Medlem
Chilimans avatar
Grillade kycklingklubbor, avocado och grova frallor. pilla av köttet från benen, på med lite kyckling och avocado i frallan och njut!
Citera
2009-07-31, 20:56
Medlem
SpaceCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chiliman
Grillade kycklingklubbor, avocado och grova frallor. pilla av köttet från benen, på med lite kyckling och avocado i frallan och njut!
Det skulle inte söla för mycket och ge fläckar på kläderna... om du läser TS inledning...

Citera
2009-07-31, 21:01
Medlem
Chilimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceCat
Det skulle inte söla för mycket och ge fläckar på kläderna... om du läser TS inledning...

Hur sölar det menar du?.. pilla av lite kyckling kan man göra med två fingrar och slicka av dom. Pressa ut lite mogen avokado ur ett skal på en brödbit kan du göra utan att bli kladdig.

Sen äter vi alla olika, men jag fixar i alla fall att äta en fralla med innehåll utan att fläcka ner kläderna, fixar du inte det så har jag ett köptips:

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/multimedia/archive/00052/NYHETER-20s10-haklap_52617w.jpg

Sen är det klart, man äter kanske på samma sätt som man städar sitt kök. I så fall, håll dig borta från kycklingen!
Citera
2009-07-31, 21:11
Medlem
SpaceCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chiliman
Hur sölar det menar du?.. pilla av lite kyckling kan man göra med två fingrar och slicka av dom. Pressa ut lite mogen avokado ur ett skal på en brödbit kan du göra utan att bli kladdig.

Sen äter vi alla olika, men jag fixar i alla fall att äta en fralla med innehåll utan att fläcka ner kläderna, fixar du inte det så har jag ett köptips:

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/multimedia/archive/00052/NYHETER-20s10-haklap_52617w.jpg
Tänkte mest på att kyckling, grillad då, med skinn är bland det flottigaste man kan ge sig på och det är jääävligt svårt att bli av med från fingrar, så man sprider fläckar omkring sig.

Jag jobbar på ett väldigt "flott-känsligt" ställe kan man säga och grillad kycklig är typ bannlyst.

Avocado är väl inte heller det mest icke-kladdiga tilltugget.

Edit:
Tittade inte på din köp-tips-länk förrän nu.
Höö, höö, höö...
Senast redigerad av SpaceCat 2009-07-31 kl. 21:39.
Citera
2009-07-31, 21:31
Medlem
pytt i panna billigt och enkelt går snabbt att laga till
Citera
2009-07-31, 21:38
Medlem
SpaceCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beffron_
pytt i panna billigt och enkelt går snabbt att laga till
Vafan, är det ingen som läser Topic innan de svarar?

Det är ju meningen att man ska kunna äta "on the fly" - i bilen, ett väntrum, parkbänk eller dylikt, utan att behöva söla ner sig.

Eller är det jag som är dimmig nu?
Kanske Beffron_ oxå är dimmig såhär en juli-fredagskväll.
Isåfall är du ursäktad...
Citera
2009-07-31, 23:51
Medlem
htdgs avatar
Gooh! har riktigt bra färdigrätter. Må hända att de är något dyra men jag pröjsar hellre 20kr mer och får något ätbart än att käka den vanliga dyngan. Finns i en välsorterad matbutik nära dig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in