2012-04-21, 23:57
Medlem
Tjena, hur ser dessa tyhpoons ut? http://imageshack.us/photo/my-images/204/imag0307m.jpg/

tack för svar!
Citera
2012-04-22, 02:01
Medlem
toppslatskivlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samcrohap
Tjena, hur ser dessa tyhpoons ut? http://imageshack.us/photo/my-images/204/imag0307m.jpg/

tack för svar!

Ser riktigt bra ut.

Ska du skörda snart?
Citera
2012-04-22, 03:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toppslatskivlin
Ser riktigt bra ut.

Ska du skörda snart?

haha va? är du sarkastisk nu eller?
Citera
2012-04-22, 10:35
Medlem
Citat:

tack för svar!

Är det inte bra att odla med lite mellanrum? Har du tänkt flytta dom kanske?

Annars ser det bra ut än så länge
Citera
2012-04-22, 12:18
Medlem
toppslatskivlins avatar
Citat:
haha va? är du sarkastisk nu eller?

Jess I is.

Dom ser väl bra ut, förstår inte riktigt hur du inte kan se det själv.

Dom är ju inte missfärgade och ser ut att vara riktiga bebisar men fortsätt med det du gör så blir det nog väldigt bra.

Varför har du planterat dom i EN kruka? Inte mysigt med rotutrymme där inte.

Jag använder 23L plastbackar.
Citera
2012-04-22, 16:11
Medlem
Aspen168s avatar
Hjälp!

Är första-gångs-odlare och min lowryder 2# är inne på sin 5:e vecka. Odlar den i en tom PC så jag har använt mig mycket av LST och topping för att verkligen utnyttja utrymmet. Den har precis gått in i blomningsstadiet och jag fick för mig att toppa den på ytterligare två ställen samt bryta grenarna lite lätt. (Det gör man för att plantan, efter läkning, stärker de områden som blivit skadade vilket resulterar i att plantan kan skapa större buds). Plantan är hursomhelst i extrem chock. Den har gått från att vara stor och buskig till att krympa i växten. Löven ser tunnare och slappare ut och detta oroar mig. På ett ställe, där jag lätt bröt grenen, har jacket blivit en smula brun/gult. Den har fått stå upprätt lutades mot en annan gren i hopp om att den ska läka.

Vad som oroar mig är plantan nu är drygt en vecka in i blomning. Det känns som att den borde vara veg-stadiet för att läka bäst. Har funderar på att ändra ljustimmarna men har hört att det inte är en bra idé.

All hjälp uppskattas!
(Bilder kommer strax)
Hoppas alla hade ett fint firande i förrgår
Citera
2012-04-22, 16:18
Medlem
Neverdancessobers avatar
om du har AF så är det nån mening att ändra upp ljus timmarna? (tänkte ifall detta stressar plantan)

man kan väl inte gå tillbaka till vegg med AF?
Senast redigerad av Neverdancessober 2012-04-22 kl. 16:20.
Citera
2012-04-22, 16:23
Medlem
Aspen168s avatar
Har inte AF.
Senast redigerad av Aspen168 2012-04-22 kl. 16:53.
Citera
2012-04-22, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av floyders
Är det inte bra att odla med lite mellanrum? Har du tänkt flytta dom kanske?

Annars ser det bra ut än så länge

Jo men jag hade alla i varsin liten kruka men då blev det så jävla bökigt när man vattna, så jag tog en riktigt stor kruka som är minst 60 liter, för dom ska ut i maj sen så tänkte att det var skitsamma om dom ändå kommer få mycket mer utrymme senare
Citera
2012-04-22, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toppslatskivlin
Jess I is.

Dom ser väl bra ut, förstår inte riktigt hur du inte kan se det själv.

Dom är ju inte missfärgade och ser ut att vara riktiga bebisar men fortsätt med det du gör så blir det nog väldigt bra.

Varför har du planterat dom i EN kruka? Inte mysigt med rotutrymme där inte.

Jag använder 23L plastbackar.

Jag kan inte se det själv för att det är mina första och tänkte kolla med dom som vet lite mer, och för att en annan kille på ett engelskt forum sa att dom var för mörka då tänkte jag kolla med svenskar eftersom att typhoon inte är så populär utanför sverige danmark osv.

planterade i en kruka för att det var jobbigt med massa små och den här krukan är riktigt stor, minst 60 liter, och alla dom ska ut i skogen senare så då kommer dom få ännu mer utrymme
Citera
2012-04-23, 20:21
Medlem
SAMCROHAP: "för mörka" - nej för fäen, lyssna inte på britter (dom är bäst på öl :P ) Dina små bebisar ser så fina ut så, så fina...får man smeka lite?
Citera
2012-04-24, 09:25
Medlem
Aspen168s avatar
Hej. Fick några frön av en polare. Odlade dom i min gamla PC. 5 veckor har gått och jag har toppat den på 3 ställen. Mest för att den blev för stor för PCn. Efter fjärde veckan satte jag den i blomning(12/12) och den fick blomma i ca 1 vecka. Fick dock precis den förödande informationen att plantan var en lowryder(AF). Är det någon ide att fortsätta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in