Citat:
Ursprungligen postat av maddie
en person som då inte har en partner skall då ha en massa skuldkänslor för att den onanerar? den onanerar kanske lika många ggr i veckan som en som är gift har samlag? Men samlag är ok och inte onani? och hur skall man göra när det "pockar på"? för det gör det... alla har en sexualitet, och det är så bara.... men man kanske skall be? att man slutar onanera? men att det är skönt, att man lär känna sin kropp, att man lär sig hur man skalll få en orgasm etc. det är inte ok?
hur ställer i er till sexuella fantasier, t.ex? eller att man vill klä upp sig i sexiga underkläder för sin partner? det är inte ok, eller för det är inte kärleksfullt?
j
Man + kvinna + äktenskap = their choice tycker jag
Angående onani, knepig fråga. Det är väl bara att köra på, så länge du inte känner begär till en kvinna i ditt hjärta (för då har du redan begått äktenskapsbrott med henne, om hon är upptagen dvs)
Citat:
Ursprungligen postat av SleepaZ
Jo visst kan en del frikyrkor fokusera lite väl på just avhållsamheten. Det är personer som rent ut sagt till mig, att man får en bättre välsignelse om man väntar med sex till man gift sig.. (Och vi som haft sex innan äktenskapet får då en sämre välsignelse?)
Vad pratar de för skit?
Sedan så tror jag att det blir något mycket mer speciellt om bägge parter har hållit sig från sex tills de gift sig. Någon som är din, bara din
Sex är någonting fint vi fått från Gud. Men det är så lätt, så lätt att det missbrukas till dåligt
Citat:
Ursprungligen postat av Marckus
Paulus tar upp det. Han säger också att det inte är någon skam att inte vara gift.
Haha den liraren

han säger väl att det är att föredra om man förblir singel? Precis som han själv, kommer inte ihåg var det står någonstans. Men de som vill får såklart ingå äktenskap
Ps. Pingstvän