2009-07-31, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Och självklart hjälper den judiska församlingen i GBG våldtäktsmännen tillrätta:
Visst är det fantastiskt. Dessa judar som ju aldrig "har något med Israel att göra". "Varför kopplar antisemiter samman oss med Israel". "Vi är ju svenskar precis som alla andra".
Citera
2009-07-31, 15:25
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold
Så om man kommer från ett "skitland" så förtjänar man inte en rättegång utan är då per automatik skyldig?

Handlar inte bara om det. Jag tror på tjejens ord då det är sällan tjejer som brukar ha fel i sådana här fall.

Citat:
Jag har redan svarat hur jag tänkte. Om du sen inte köper det så är det ditt problem.

Då får du sluta lägga upp ord i min mun...

Har du någon åsikt till varför spelarna får hjälp av den judiska församlingen?

---

Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
Visst är det fantastiskt. Dessa judar som ju aldrig "har något med Israel att göra". "Varför kopplar antisemiter samman oss med Israel". "Vi är ju svenskar precis som alla andra".

Skulle vara roligt att få höra hur FB-zionisterna alt. judarna ser på detta.
Senast redigerad av TKD_1337 2009-07-31 kl. 15:28.
Citera
2009-07-31, 15:26
Medlem
Tantaloras avatar
Raderat massor med OT.
Klarar ni av att hålla er till ämnet?
Vill ni diskutera Gud i olika former så föreslår jag Religionsforumet osv.
Zlatan var inte inblandad heller, alltså är det OT också.

I denna tråd gäller dessa fotbollspelare och det förmodade brottet.

Mod
Citera
2009-07-31, 15:27
Medlem
Ari.Golds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reproach
JÄVLAR vad du går på off topic nu - härligt!!!
Det handlade om killens felstavning.

Citat:
Oavsett var en våldtäktsman kommer ifrån så är det handlingen som är den avskyvärda.
Absolut.

Citat:
Att sedan det verkar som att folk från mellanöstern, där Israel ingår, är överrepresenterat inom våldtäkter gör det ju bättre om USA, Kina och Ryssland bombar skiten ur hela det där så vi får lite lugnt istället.
Där kan man snacka om generalisering. Judar/israeler är inte särskilt överrepresenterade i någon våldtäktsstatistik. Men de ska bombas för att grannländerna är det?

Citat:
Och sviker inte mitt minne mej så kom jesus till världen för att upplysa världen om att just judarna svikit gud och att de borde förgöras..
Att sedan inte judarna fattar just det är ju en annan sak.
Nej, Jesus kom inte till jorden för att upplysa världen om att judarna skulle förgöras.

Citat:
Och att ett utländsk fotbollslag kommer hit och sen beställer horor så kan man ju undra hur de får tag i dessa UTAN att samtidigt få info att detta är förbjudet i Sverige..
Enligt spelarna så var de på en nattklubb och fick där kontakt med dem. Knappast första eller sista gången det sker.

Citat:
Det är ju två häktade men hur många av judarna som beställde horor framgår ju inte, så vissa kom säkert undan..
Som också framkommer i artikeln så delade dessa två spelare rum, varpå de gick ut tillsammans.
Om hela laget var ute och försökte samma sak kan man enbart spekulera i.

Citat:
Sen är det ju otroligt att det ens finns klubbfotboll i Brasilien då typ tusentals spelare därifrån spelar i övriga världen, så kan ju knappt finnas en enda duglig spelare kvar där..
Det bor ganska många människor där. Nog finns en del bra kvar.
Citera
2009-07-31, 15:28
Bannlyst
Citat:

Jag har. Man vill väl helt enkelt klargöra att det inte är en betingad egenskap hos judar som ni försöker påstå. Redan nu, efter att en misstänkt potentiell jude är inblandad i en våldtäkt häver ni ur er att det på något sätt är typiskt judar. Antisemitism sprider sig likt ett virus, utifrån nonsens som detta.

Citera
2009-07-31, 15:34
Medlem
Ari.Golds avatar
Citat:
Handlar inte bara om det. Jag tror på tjejens ord då det är sällan tjejer som brukar ha fel i sådana här fall.
Tjejer ljuger inte om att de blivit våldtagna?
Eller att prostituerade inte gör det?

Vad lever du på för planet?

Citat:
Då får du sluta lägga upp ord i min mun...

Nej, det är väl bra? Varför ska jag tycka något om det?

Skulle jag bo i USA och AIK skulle få problem så skulle jag hjälpa dem.
Citera
2009-07-31, 15:35
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CNN
Jag har. Man vill väl helt enkelt klargöra att det inte är en betingad egenskap hos judar som ni försöker påstå.

Men varför vill en judisk församling, som inte har någon relation till spelarna eller "Israel" (juridiskt sett) "klargöra" att det är en egenskap hos judarna? Hur är FB:s åsikt om det hela relevant, det är ju tjejens ord som den judiska församlingen försöker knäcka?

Citat:
Redan nu, efter att en misstänkt potentiell jude är inblandad i en våldtäkt häver ni ur er att det på något sätt är typiskt judar.

Har jag inte gjort.

Citat:
Antisemitism sprider sig likt ett virus, utifrån nonsens som detta.

Nej, "anti-semitism" (det ni kallar anti-semitism är faktiskt inte det, utan kritik mot "Israel") sprider sig pga. andra orsaker.

---

Citat:
Tjejer ljuger inte om att de blivit våldtagna?
Eller att prostituerade inte gör det?

Vad lever du på för planet?

Hon är knappast prostituerad, utan hon var på en nattklubb. Tydligen kunde spelarna inte hålla kuken i kontroll...

Citat:
Nej, det är väl bra? Varför ska jag tycka något om det?

Skulle jag bo i USA och AIK skulle få problem så skulle jag hjälpa dem.

Men kan du förklara för oss icke-upplysta, varför en judisk församling hjälper spelare som dem inte ens känner? Dem hade ju aldrig hjälpt spelare från Irak, om man säger så...
Senast redigerad av TKD_1337 2009-07-31 kl. 15:37.
Citera
2009-07-31, 15:43
Medlem
Ari.Golds avatar
Citat:
Hon är knappast prostituerad, utan hon var på en nattklubb. Tydligen kunde spelarna inte hålla kuken i kontroll...
De påstår de. Då bör en rättegång genomföras där man undersöker vem som har rätt. Inte enbart utgå ifrån att "de inte kunde hålla kuken i kontroll".
Västerländskt rättsväsende har i 2000 år byggt på premissen "oskyldig till motsatsen bevisats". Jag tror med på det än din islamiska variant.

Citat:
Men kan du förklara för oss icke-upplysta, varför en judisk församling hjälper spelare som dem inte ens känner? Dem hade ju aldrig hjälpt spelare från Irak, om man säger så...
De kanske vill hjälpa dem då åtminstone den ena tillhör samma folk?
Citera
2009-07-31, 15:46
Medlem
cheeffs avatar
Skulle inte kunna vara en gold digger?

Tänker på fallet med dom tre hockeyspelarna här i sverige. Visst är dom skyldiga så kissa på dom och släng dom i havet men tidigare erfarenheter säger väl att man inte ska döma på förhand.
Citera
2009-07-31, 15:47
Medlem
cheeffs avatar
Citat:

Men då skulle väl Irakiska Föreningen kanske hjälpa till? Lika som om nån svensk åker fast utomlands så hjälper vad för svenskt som än finns där till?
Citera
2009-07-31, 15:51
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
De påstår de. Då bör en rättegång genomföras där man undersöker vem som har rätt. Inte enbart utgå ifrån att "de inte kunde hålla kuken i kontroll".
Västerländskt rättsväsende har i 2000 år byggt på premissen "oskyldig till motsatsen bevisats". Jag tror med på det än din islamiska variant.

Men hur går det ihop med ditt påstående att hon var prostituerad? Och att du stöder "Israel" (som låser in folk hur som helst) är ju ännu intressantare, men det kan du kanske förklara i PM.

Att spelarna sedan hävdar att dem beställt eskort-tjejer, gör dem skyldiga åtminstone till det brottet.

Citat:
De kanske vill hjälpa dem då åtminstone den ena tillhör samma folk?

Men nu hjälper dem ju både spelarna. Samt, varför ska man hjälpa någon annan för att man kan tillhöra samma folk?

---

Citat:
Ursprungligen postat av cheeff
Men då skulle väl Irakiska Föreningen kanske hjälpa till? Lika som om nån svensk åker fast utomlands så hjälper vad för svenskt som än finns där till?

Nja, då borde rimligen den muslimska församlingen hjälpa dem irakiska spelarna.
Senast redigerad av TKD_1337 2009-07-31 kl. 15:55.
Citera
2009-07-31, 16:04
Medlem
cheeffs avatar
Citat:
Men nu hjälper dem ju både spelarna. Samt, varför ska man hjälpa någon annan för att man kan tillhör samma folk?

---

Nja, då borde rimligen den muslimska församlingen hjälpa dem irakiska spelarna.

Kanske det. Får bara för mej att judendomen och israel är väl ganska tajta om man säger så,( ) dom kanske inte ser skillnad på det på samma sätt som vi gör. Brassen får väl kanske hjälp för att det skulle se illa ut om den ena fick hjälp men inte den andra. Anywhooo

Jag personligen är lite avaktande i min dom pga vad jag skrev innan och tycker väl jämt att man inte ska döma någon för fort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in